اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طرح خطرناک آمریکا درباره «داعش»/ هماهنگی در عالی‌ترین سطح میان سوریه و عراق

  • کد خبر : 8483
  • 01 خرداد 1396 - 10:34
طرح خطرناک آمریکا درباره «داعش»/ هماهنگی در عالی‌ترین سطح میان سوریه و عراق

یک سرتیپ ارتش سوریه با فاش کردن اهداف آمریکا درباره گروه تروریستی داعش از هماهنگی در عالی‌ترین سطح میان سوریه و عراق خبر داد و آزادسازی دیرالزور را هدف استراتژیک سوریه اعلام کرد.  به گزارش اخبار جهادی «محمد عباس» کارشناس نظامی و سرتیپ ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره تجاوز اخیر آمریکا […]

یک سرتیپ ارتش سوریه با فاش کردن اهداف آمریکا درباره گروه تروریستی داعش از هماهنگی در عالی‌ترین سطح میان سوریه و عراق خبر داد و آزادسازی دیرالزور را هدف استراتژیک سوریه اعلام کرد.

 به گزارش اخبار جهادی «محمد عباس» کارشناس نظامی و سرتیپ ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره تجاوز اخیر آمریکا به جنوب سوریه اظهار داشت : تجاوز جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به یک موضع نظامی ارتش سوریه در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق در چارچوب حمایت مستقیم از گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش صورت گرفت که این گروه‌ها در شمال اردن با عناوینی همچون «جیش العشائر» یا «جیش سوریا الجدید» فعالیت می‌کنند که برخی از این گروه‌ها با نفوذ به  داخل سوریه بخش‌هایی از بیابان سوریه به ویژه منطقه «اللجاه» را اشغال کردند که هدف این گروه‌ها جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش است.

وی خاطر نشان کرد : رویکرد گروه‌های مورد حمایت آمریکا به شرق و به سمت دیرالزور است و به نظر می‌رسد هدف طرح آمریکایی، ایجاد یک منطقه جغرافیایی یا بافت جمعیتی طرفدار آمریکا و منع حضور زمینی و هوایی نیروهای مسلح سوریه است.

محمد عباس درباره واکنش ارتش سوریه به پیامدهای تجاوز آمریکا تاکید کرد : نیروهای سوریه و همراه آنها نیروهای همپیمانشان حجم خطرات این طرح و لشکرکشی تروریستی موجود در شمال اردن را درک کرده‌اند و به همین سبب مستقیم به شرق و سمت بیابان و شمال شرقی و نیز جنوب شرقی حرکت کرده‌اند و توانمندی رزمی و قدرت خود برای درگیری با گروه‌هایی که شروع به ورود به بیابان سوریه از سمت اردن کرده‌اند، تقویت کرده‌اند.

این کارشناس سوری افزود: این پیشروی ارتش سوریه، آمریکا را نگران کرد و سبب نگرانی طراحان رزمایش «الاسد المتاهب»(شیر آماده) شده است، رزمایشی که در اردن برگزار شد و به نظر می‌رسد ماموریت اساسی آن بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، ماموریت اساسی آنها رسیدن به دیرالزور و جدا کردن جغرافیای عراق از جغرافیای سوریه است

سرتیپ ارتش سوریه خاطرنشان کرد : نیروهای ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت شرق هستند تا راه را به روی آمریکا که به دنبال اجرای این طرح است،‌ ببندند و هدف استراتژیک واضح نیروهای ارتش رسیدن به شهر دیرالزور و پایان دادن به محاصره آن از سوی داعشی‌هاست.

محمد عباس درباره ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه عملیات نظامی‌اش با هدف مبارزه با داعش در منطقه انجام می‌شود، به تسنیم گفت : آمریکا می‌گوید با تروریسم می‌جنگد، اما در حقیقت خواهان رویارویی با ارتش سوریه و بستن راه به روی آن برای انجام هرگونه تماس با نیروهای عراقی است.

وی خاطر نشان کرد:‌هماهنگی در بالاترین سطوح میان نیروهای عراق و سوریه برقرار است و ما به تقویت آن چشم دوخته‌ایم تا به سطحی که خواسته‌های ملت‌های سوریه و عراق را برآورده کند، برسیم.

این کارشناس نظامی سوری اظهار داشت : آمریکا به دنبال قرار دادن خط قرمز بر هر شکلی از اشکال مقاومت در سوریه است و به نفعش نیست که با تروریسم مقابله کند یا آن را از بین ببرد، آمریکا همواره می‌گوید خواهان اخراج داعش از موصل، دیرالزور و الرقه است، اما سئوال مطرح است که می‌خواهد داعش را به کجا طرد کند.

سرتیپ ارتش سوریه گفت : داعش عبارت است از یک عنصر سرطانی که باید ریشه‌کن شود، در نتیجه آمریکا نمی‌گوید با داعش تعامل خواهد کرد تا آن را نابود کند، در حالی که من معتقدم طرد و اخراجی که آمریکا از آن صحبت می‌کند به سمت بیابان سوریه خواهد بود تا یک تشکل جدید طرفدار داعش و هماهنگ با منافع صهیونیستی آمریکایی در منطقه ایجاد شود.

وی در پایان به تسنیم گفت : آمریکا گمان می‌کند که حاکم و مسلط بر اوضاع میدانی است، اما من تاکید می‌کنم که این ارتش سوریه و همپیمانانش هستند که زمام امور را در اختیار دارند و حاکم بر میدان هستند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.