اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادعای رسانه صهیونیستی درباره ورود نیروهای تحت حمایت آمریکا به جنوب سوریه

  • کد خبر : 8382
  • 25 اردیبهشت 1396 - 18:11
ادعای رسانه صهیونیستی درباره ورود نیروهای تحت حمایت آمریکا به جنوب سوریه

یک رسانه صهیونیستی مدعی است نیروهای نظامی تحت حمایت آمریکا با هدف مقابله با برنامه ایران و سوریه به جنوب سوریه اعزام شده‌اند.  به گزارش اخبار جهادی دبکا فایل مدعی شده نیروهای ویژه آمریکایی به همراه نیروهای بریتانیایی و اردنی در ساعات پایانی روز گذشته (یکشنبه) به سمت جنوب سوریه حرکت کردند. هدف از این اقدام […]

یک رسانه صهیونیستی مدعی است نیروهای نظامی تحت حمایت آمریکا با هدف مقابله با برنامه ایران و سوریه به جنوب سوریه اعزام شده‌اند.

 به گزارش اخبار جهادی دبکا فایل مدعی شده نیروهای ویژه آمریکایی به همراه نیروهای بریتانیایی و اردنی در ساعات پایانی روز گذشته (یکشنبه) به سمت جنوب سوریه حرکت کردند. هدف از این اقدام مقابله با برنامه ایران-سوریه به منظور خنثی کردن طرح آمریکا در راستای استقرار نیروهای اردنی در جنوب سوریه معرفی شده که زمان آن چندین  روز قبل از سفر دونالد ترامپ به خاورمیانه است.

نیروهای زرهی به رهبری آمریکا به همراه واحدهای اردنی و بریتانیایی از شمال اردن از طریق گذرگاه مرز تنف بین عراق و سوریه عبور کردند و با هدف کنترل جاده اصلی میان پالمیرا (تدمر) و بغداد در مواضع مورد نظر مستقر شدند. برخی از تحرکات آنها با اسرائیل هماهنگ شده است.

منابع نظامی دبکا فایل گزارش دادند که دمشق و تهران با هدف پیش دستی در مقابل عملیات های نظامی آمریکا-اردن- اسرائیل در امتداد مرزهای اسرائیل و اردن با سوریه دست به این کار زده‌اند.

به گزارش منابع دبکا روسیه نیز تحرکات نظامی تحت رهبر آمریکا را با بدبینی ( از جهت تاثیر بالقوه آنها بر طرح آتش بس روسیه در سوریه) تحت نظر داشته و مطابق با همین موضوع اطلاعاتی را درباره تحرکات نظامیان تحت هدایت آمریکا در اختیار تهران و دمشق قرار می‌دهد.

نیروهای اسرائیلی نیز روز یکشنبه مانور نظامی گسترده‌ای را در مناطق جولان و جلیله در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان برگزار کرد. به نظر می‌رسد با توجه به سفر ترامپ به خاورمیانه و سفر به اراضی اشغالی در ۲۲ تا ۲۴ می این مانور در روزهای آخر خود قرار داشته باشد.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.