اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایان اولین مرحله عملیات «القابون»/ تلفات سنگین داعش و آزادی ۳۳ شهرک در حومه شرقی حلب+نقشه

  • کد خبر : 7292
  • 16 اسفند 1395 - 12:47
پایان اولین مرحله عملیات «القابون»/ تلفات سنگین داعش و آزادی ۳۳ شهرک در حومه شرقی حلب+نقشه

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی ۳۳ شهرک در حومه شرقی حلب و پایان موفقیت‌آمیز اولین مرحله از عملیات پاکسازی القابون خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود برای آزادسازی محله «القابون» در شمال شرقی پایتخت از اشغال تروریست‌های تکفیری ادامه می‌دهد و حملات خود به مواضع آنها در […]

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی ۳۳ شهرک در حومه شرقی حلب و پایان موفقیت‌آمیز اولین مرحله از عملیات پاکسازی القابون خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود برای آزادسازی محله «القابون» در شمال شرقی پایتخت از اشغال تروریست‌های تکفیری ادامه می‌دهد و حملات خود به مواضع آنها در این منطقه را به سبب ادامه مخالفت النصره و دیگر گروه‌های تروریستی همپیمان با هرگونه راهکار غیرنظامی دولت سوریه تشدید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه اولین مرحله از عملیات خود به سمت محله  القابون را به پایان رساند که طی آن توانست تمام مزارع و باغات اطراف محله را پاکسازی کرده و چندین تونل را هم منفجر کند. ارتش همچنین مسجد «الواوی» و مدرسه «النور» را در این محله آزاد کرده است و به این ترتیب ۸۰ درصد باغات و مزارع را پاکسازی کرده و اکثر تونل‌های مرتبط با غوطه شرقی را که تا بزرگراه شهر «حرستا» امتداد دارد،‌منفجر کرده است.

این در حالی است که یک منبع میدانی گفت تروریست‌های النصره برای دومین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در منطقه القابون، از مواد سمی علیه سربازان ارتش سوریه در باغات این منطقه استفاده کرده‌اند.

گروه‌های تروریستی بار دیگر دمشق و حومه آن را با ده‌ها خمپاره هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از شهروندان کشته و یا زخمی شدند، خمپاره‌های شلیک شده به مناطق «أبو رمانه ومدینه المعارض والبرامکه ومساکن برزه و العدوی وضاحیه الأسد» اصابت کرد.

از حلب هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش به پیشروی سریع خود در عمق حومه شرقی آن ادامه می‌دهند و توانستند پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی شهرک‌های «الرشدیه و السامیه و خربه عشینی و جب أبیض شمالی و الساقیه و ام المیال و ابو الحنایا و رسم الدوالی» را آزاد کنند، ارتش سوریه با این پیشروی در ۹ کیلومتری شهر «الخفسه» قرار گرفت.

یک منبع نظامی از هلاکت ۳۰ تروریست داعشی از جمله «خلف الحسین» موسوم به امیر اعدام‌های داعش و »ابوزید التونسی» امیر موسوم به قصاص و«ابوعبیده الاسترالی» سرکرده گروه موسوم به الانصار و انهدام دو تانک و چندین موشک داعشی‌ها خبر داد.

در حمص هم نیروهای ارتش سوریه میدان نفتی «جزل» در حومه شرقی را پس از بیرون راندن تروریست‌های داعشی آزاد کردند، نیروهای ارتش همچنین پس از هلاکت شماری از داعشی‌ها، فرودگاه نظامی تدمر را تا شعاع دو کیلومتری امن کردند.

منابع مخالفان از هلاکت ۲۸۳ تروریست داعشی در شهر تدمر از جمله چند سرکرده آنها از اواسط ژانویه تا کنون خبر  داده‌اند که ۶۰ نفر از آنها تروریست‌های خارجی بوده‌اند.

در حماه هم نیروهای ارتش سوریه پایگاه آموزشی گروه تروریستی داعش را در العقیربات در حومه شرقی هدف قرار داده که به هلاکت بیش از ۴۰ تروریست منجر شد.

در جنوب سوریه هم یک منبع میدانی به تسنیم گفت خبرهایی مبنی بر حملات اسرائیل به مواضع ارتش در قنیطره صحت ندارد و صداهایی که در این استان شنیده شد مربوط به حملات بالگردهای ارتش سوریه به مواضع تروریست‌های النصره در شهرک‌های بیت جن و مغرالمیر است.

این منبع افزود طی ساعات گذشته شاهد پرواز گسترده جنگنده‌های دشمن صهیونیستی در نوار حائل با جولان اشغالی و نقض حریم هوایی سوریه بودیم، اما هیچ حمله‌ای صورت نگرفت.

منبع:تسنیم

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.