اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه به ۸ کیلومتری «الخفسه» در شرق استان حلب رسید

  • کد خبر : 7306
  • 16 اسفند 1395 - 19:36
ارتش سوریه به ۸ کیلومتری «الخفسه» در شرق استان حلب رسید

نیروهای سوری و مقاومت امروز موفق شدند چندین شهرک را در ریف شرقی حلب آزاد کنند و فاصله خود را تا شهرک الخفسه به کمتر از ۸، تا ایستگاه پمپاژ این شهرک به ۶ و تا فرودگاه نظامی «الجراح» به ۵ کیلومتری تقلیل دهند. عملیات ارتش سوریه در ریف شرقی حلب ادامه دارد و نیروهای […]

نیروهای سوری و مقاومت امروز موفق شدند چندین شهرک را در ریف شرقی حلب آزاد کنند و فاصله خود را تا شهرک الخفسه به کمتر از ۸، تا ایستگاه پمپاژ این شهرک به ۶ و تا فرودگاه نظامی «الجراح» به ۵ کیلومتری تقلیل دهند.

عملیات ارتش سوریه در ریف شرقی حلب ادامه دارد و نیروهای سوری به منطقه «الخفسه» نزدیک شده اند؛ منطقه ای که ایستگاه پمپاژ آب به حلب در نزدیکی دریاچه «الاسد» در آن قرار دارد.

روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که ارتش این کشور نیروهای خود را به سوی الخفسه گسیل داشته است تا بدین ترتیب بتواند امنیت آب حلب را تأمین کند؛ چرا که داعش این ایستگاه را در اشغال خود دارد و بارها آب ساکنان حلب را قطع کرده است.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه-نزدیک به معارضان- امروز دوشنبه گزارش داد که درگیری میان داعش و ارتش سوریه در محور شرقی حلب ادامه دارد و نیروهای مقاومت موفق شدند فاصله خود تا الخفسه را به کمتر از ۸ کیلومتر تقلیل دهند.

نیروهای سوری همچنین موفق شدند کنترل شهرک‌های «ابوجدحه کبیر، الرؤفیه، العشینی و رسم الحمام میری» را که در حومه شهر «دیرالحافر»  قرار دارد، به دست گیرند.

محور عملیات ارتش سوریه در شمال شهرک دیرحافر است و در این محور نیروهای مقاومت در حال پیشروی به سمت شهرکهای «ام العزم و مستریحه» هستند. نیروهای عملیاتی نیز خود را برای پاکسازی شهرک‌های «خرجیس، جنات سلامه، جنات صغیر و ارتفاع ابوجدحه» آماده می کنند.

به گزارش دیده بان، با پیشرویهای مذکور ارتش سوریه به ۶ کیلومتر ایستگاه پمپاژ آب الخفسه رسیده است. نیروهای سوری همچنین به فاصله ۵ کیلومتری فرودگاه نظامی «الجراح» در کرانه باختری رود فرات رسیدند.

 عناصر داعش نیز اجازه نمیدهند که غیر نظامیان مناطق درگیری را ترک کنند و آنان را تهدید به حمله و آتش زدن خودروهایشان کرده اند.

کارشناسان نظامی نیز بر این باورند که داعش در شرق حلب نفسهای آخر خود را میکشد و سقوط این گروه در این منطقه از سوریه حتمی است.

از ژانویه گذشته نیروهای سوری با حمایت هوایی جنگنده های این کشور و روسیه در ریف شرقی حلب عملیاتی را علیه داعش آغاز کردند. نیروهای مقاومت در جریان این عملیات موفق شدند کنترل کامل ریف جنوبی شهر «الباب» را به دست گیرند تا بدین ترتیب دیر حافر از سه طرف در محاصره قرار گیرد.

منبع:فارس

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.