اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مرگ جلاد شکنجه‌گر رژیم آل خلیفه +عکس

  • کد خبر : 7272
  • 15 اسفند 1395 - 10:00

پایگاه‌های خبری نزدیک به رژیم آل خلیفه از مرگ «خالد الوزان» مدیر اداره کل محافظان در وزارت کشور بحرین خبر دادند. به گزارش پایگاه «مرآه البحرین»، خالد الوزان از جمله افسرانی بود که نقشی مهم را در شکنجه زندانیان بحرینی در ده های هشتاد و نود قرن گذشته ایفا کرد. وی همچنین مدیر مرکز پلیس […]

پایگاه‌های خبری نزدیک به رژیم آل خلیفه از مرگ «خالد الوزان» مدیر اداره کل محافظان در وزارت کشور بحرین خبر دادند.
به گزارش پایگاه «مرآه البحرین»، خالد الوزان از جمله افسرانی بود که نقشی مهم را در شکنجه زندانیان بحرینی در ده های هشتاد و نود قرن گذشته ایفا کرد. وی همچنین مدیر مرکز پلیس الخمیس بود. این مرکز، یک مقر امنیتی ویژه رسیدگی به مسائل امنیتی در مناطق انجام فعالیت های سیاسی مانند السنابس، البلاد القدیم وجد حفص وغیره است.

خالد الوزان دردهه نود، از اعضای برجسته کمیته امنیتی بود که وزارت کشور برای رهبری سرکوب قیام مردم در دسامبر ۱۹۹۴ تشکیل داد. طبق گفته زندانیان درسال های دهه نود، الوزان به طور حتم در شهادت سعید الاسکافی نقش داشته است. شهید الاسکافی در دورانی که الوزان رئیس مرکز پلیس الخمیس بود، زیر شکنجه شهید شد.

گفته می شود که الوزان همچنین در شهادت نوح آل نوح زیر شکنجه نقش داشته است. الوزان همچنین در شکنجه برخی از فعالان از جمله شهید صلاح موسی که در دهه نود زندانی بود، نقش داشت و شخصاً مسئول شکنجه وی و ده ها جوان فعال در آن دوره بوده است.

الوزان همچنین بر شکنجه شماری از زندانیان تا دم مرگ از جمله شهید نوح آل نوح و شهید سعید الاسکافی و نیز شهید نضال النشابه نظارت داشته است.

شاه بحرین بعد از همه پرسی درباره منشور فعالیت ملی درسال ۲۰۰۱، حکم شماره ۵۶ را در سال ۲۰۰۲ صادرکرد. به موجب این حکم، افسران و اعضای سرویس های امنیتی از بازخواست قضایی در دادگاه های داخلی بحرین مصون می شوند و با صدور این حکم، الوزان از هر گونه محاسبه درارتباط با جنایت هایی که مرتکب شده بود، مصون ماند.

آخرین سمتی که الوزان عهده دار آن شد، مدیر کل حفاظت در وزارت کشور بحرین بود.

پایگاه ها و شبکه های اجتماعی بحرین با یادآوری جنایت هایی که الوزان مرتکب شده، شکنجه شهید جمیل العلی را در سال های دهه هشتاد و شکنجه شهید شیخ جمال العصفور را به وی نسبت دادند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.