اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز شمارش معکوس برای پایان داعش در عراق/البغدادی کجاست؟

  • کد خبر : 7080
  • 06 اسفند 1395 - 20:59
آغاز شمارش معکوس برای پایان داعش در عراق/البغدادی کجاست؟

نیروهای عراقی از ساحل جنوبی دجله در بخش غربی موصل در حال نزدیک شدن به مرکز شهر هستند. فرودگاه موصل و پایگاه الغزلانی از کنترل داعش خارج شد و اکنون که بخش بزرگی از استان نینوا و مرکز آن موصل آزاد شده ، سوالی که بر در و دیوارهای شهر موصل نقش بسته این است […]

نیروهای عراقی از ساحل جنوبی دجله در بخش غربی موصل در حال نزدیک شدن به مرکز شهر هستند. فرودگاه موصل و پایگاه الغزلانی از کنترل داعش خارج شد و اکنون که بخش بزرگی از استان نینوا و مرکز آن موصل آزاد شده ، سوالی که بر در و دیوارهای شهر موصل نقش بسته این است که ‘البغدادی کجاست؟’

السومریه نیوز امروز جمعه در گزارشی به نقل از منابع محلی در موصل نوشت، بر در و دیوارهای بخش غربی شهر موصل با رنگ نوشته اند ‘البغدادی کجاست؟’
این گزارش نشان می دهد که سرنوشت البغدادی مساله اهالی موصل هم هست. آنها می خواهند بدانند که فردی که بیش از ۳۲ ماه زیر یوغش زندگی نکت باری داشته اند، به کدام سو متواری شده و یا اکنون در دامان کیست؟
اصلا آیا فردی به نام ابوبکر البغدادی وجود خارجی دارد؟ یا ابوبکر البغدادی نام جعلی رهبر واقعی داعش است؟
در گزارش السومریه نیوز ابراز تعجب شده از اینکه این بار عوامل گروه تروریستی داعش ، این نوشته ها را از دیوارهای شهر پاک نکرده اند.
پیش از این برخی فرماندهان عراقی تاکید کرده بودند که به دنبال زنده ابوبکر البغدادی هستند. گفته می شود عراقی ها به او به عنوان جعبه سیاه تروریسم در منطقه نگاه می کنند که اگر زنده دستگیرش کنند، شاید اسرار ۱۷ ساله صدها توطئه علیه عراق که همین حالا هم جریان دارد و مهمترین آن آتش جنگ های فرقه ای است، فاش شود.
آنطور که برخی منابع می گویند، آمریکایی ها هم دنبال ابوبکر البغدادی هستند، اما تلاش آمریکایی ها درماه های اخیر نشان می دهد که بیشتر قصد دارند جنازه او را به نمایش بگذارند و همین امر باعث شد تا در بغداد گفته شود که یک رقابت سخت، اما اعلام نشده میان نیروهای عراقی و آمریکایی برای رسیدن به البغدادی شکل گرفته است.
تا اینجا نیروهای عراقی او را در بخش شرقی که طی ماه گذشته آزاد شد، نیافتند و در شهرهای مختلفی که طی مدت ۵ ماه گذشته آزاد شده ، اثر و ردی از او پیدا نشده است.
با اینحال تلاش عراقی ها در موصل و تلعفر ادامه دارد و راه های ارتباطی موصل به مرزهای سوریه را هم قطع کرده اند و روز جمعه نیز جنگنده های عراقی با موافقت دولت سوریه از مرزهای بین المللی عبور کرده و برای اولین بار داعش را در خارج از خاک عراق بمباران کردند و اکنون مانده این سوالات که البغدادی کجاست و کی به دام خواهد افتاد؟ و مهمتر اینکه آیا اربابان و حامیان البغدادی او را از عراق خارج خواهند کرد و یا شاید سرنوشتی مانند اسامه بن لادن داشته باشد؟

منبع:ایرنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.