اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

استقبال مردم سوریه از فاتحان «عین‌الفیجه»

  • کد خبر : 6854
  • 18 بهمن 1395 - 11:02
استقبال مردم سوریه از فاتحان «عین‌الفیجه»

شادی و سروری که ساکنان دمشق مدتی طولانی بود انتظارش را می‌کشیدند تا از آب گوارا و صاف و زلال بنوشند، روز شنبه نهم بهمن با اخراج تروریست‌های تکفیری از چشمه‌های عین‌الفیجه محقق شد تا بی‌سابقه‌ترین بحران تاریخ دمشق به پایان برسد.  سرانجام روز شنبه نهم بهمن نیروهای ارتش سوریه پس از یک عملیات پیچیده و […]

شادی و سروری که ساکنان دمشق مدتی طولانی بود انتظارش را می‌کشیدند تا از آب گوارا و صاف و زلال بنوشند، روز شنبه نهم بهمن با اخراج تروریست‌های تکفیری از چشمه‌های عین‌الفیجه محقق شد تا بی‌سابقه‌ترین بحران تاریخ دمشق به پایان برسد.

 سرانجام روز شنبه نهم بهمن نیروهای ارتش سوریه پس از یک عملیات پیچیده و دقیق، چشمه‌های آب «الفیجه» را از اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری آزاد کردند.

 

این موفقیت بزرگ موجی از شادی وسرور در میان مردم پایتخت سوریه و حومه ‌آن به وجود آورد، چراکه تروریست‌های تکفیری بیش از یک ماه آب را به روی آنها بسته بودند و بحران بی‌سابقه‌ای را برای دمشقی‌ها به وجود آوردند.

منطقه «وادی‌بردی» در حومه پایتخت سوریه، شامل ۱۴۴ روستا و شهرک به نام‌های «جدیده الوادی، أشرفیه الوادی، بسیمه، عین الخضراء، عین الفیجه، دیرمقرن، کفیر الزیت، دیر قانون، الحسینیه، کفر العوامید، برهلیا، هریره، إفره وسوق وادی بردی» است و منطقه‌ای پیوسته با مرزهای لبنان و در امتداد قلمون غربی قلمداد می‌شود و شهر الزبدانی هم جزئی از آن است. چشمه‌های الفیجه در شهرک «عین‌الفیجه» قرار دارد.

سرتیپ «کمال» فرمانده عملیات در «وادی‌بردی» به خبرنگار تسنیم می‌گوید: پس از عملیات نظامی که حدود ۳۳ روز طول کشید، تروریست‌ها متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگینی در منطقه وادی‌بردی به‌ویژه در «بسیمه»، «عین‌الخضرا» و «عین‌الفیجه» شدند و پس از سیطره آنها بر چشمه‌ها به‌مدت ۴۵ روز و قطع آب از هفت میلیون شهروند در دمشق، انجام این عملیات نظامی اجتناب‌ناپذیر بود که با بیرون راندن تروریست‌ها از سه روستای یاد‌شده با موفقیت انجام شد .

 

دره‌ها و شکاف میان کوه‌ها و شرایط نامساعد جوی و بارش برف مانع یگان مأموریت‌های ویژه ارتش سوریه برای انجام عملیات نظامی دقیق نشد که با اعلام آزادسازی کامل چشمه‌ها پس از پاکسازی منطقه از مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها با موفقیت پایان یافت.

 

فرمانده یگان‌ مأموریت‌های ویژه در ادامه درباره ماهیت عملیات نظامی منجر به آزادسازی چشمه‌های الفیجه از اشغال تروریست‌های تکفیری به خبرنگار تسنیم می‌گوید: یگان‌های ما توانستند از طریق نفوذ به منطقه چشمه‌ها و از طریق تونل‌ها وارد شده و چشمه‌ها را به‌طور کامل آزاد کنند.

فرمانده سوری اضافه می‌کند: سیطره ارتش سوریه بر چشمه‌ها، افراد مسلح را وادار به عقب‌نشینی و تسلیم کرد، ما در جریان عملیات جست‌وجو در منطقه، تعدادی تیربار ضدهوایی و خمپاره‌انداز و بمب دست‌ساز پیدا کردیم و بمب‌های کارگذاشته شده در چشمه‌ها را به‌طور کامل خنثی کردیم، ما این پیروزی را به مردم استوار و شجاع و مقاوم دمشق و حومه آن تقدیم می‌کنیم.

یک فرمانده دیگر یگان مأموریت‌های ویژه ارتش سوریه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ما به‌صورت رودررو با افراد مسلح درگیر شدیم، و چشمه‌ها را بر اساس یک طرح هوشمندانه و در یک زمان بسیار سریع پاکسازی کردیم و تمام بمب‌های کارگذاشته را خنثی کردیم.

به گفته وی، افراد مسلح تمام کانال‌های آب به‌سمت دمشق را بمب‌گذاری کرده بودند و آزادسازی کامل چشمه‌ها طی فقط چهار ساعت انجام شد و افراد مسلح به‌طور کامل از منطقه خارج شدند.

تیم‌هایمرمت و تعمیر بلافاصله پس از اعلام آزادسازی چشمه‌های الفیجه، کار بازسازی آنچه را تروریست‌ها خراب کردند، آغاز کردند.

یکی از سربازان سوری شرکت کننده در عملیات آزادسازی چشمه‌های الفیجه این پیام را ارسال می‌کند: ما این پیروزی بزرگی را که کسب کردیم، به ارواح شهدا و مجروحان و به جناب رئیس جمهور رهبر بشار اسد و وطن دوست‌داشتنی ارزشمندمان و همه نیروهای ارتش عربی سوریه تقدیم می‌کنیم.

از چشمه‌های الفیجه، گام‌های ارتش سوریه گروه‌های تروریستی مسلح را بیرون راندند تا با اتوبوس‌ها به ادلب آخرین مقرشان حرکت کنند، آن‌طور که سربازان سوری می‌گویند تا پس از آن ساکنان دمشق از بازگشت آب به منازلشان پس از آنکه بیش از یک ماه قطع شده بود، بهره‌مند شوند.

تروریست‌های جبهه النصره با هدف فشار بر ارتش سوریه برای متوقف کردن عملیات نظامی پاکسازی منطقه وادی‌بردی، به بمب‌گذاری چشمه‌ها و منفجر کردن بخش‌هایی از آن و حتی آلوده کردن آب شرب ۶ میلیون شهروند دمشقی در یک جنایت ضدبشری دست زده بودند و سبب بروز بزرگترین بحران آب در تاریخ دمشق شده بودند .

تیم‌های مهندسی و بازسازی در جریان انجام ماموریت بازسازی تاسیسات آب در چشمه‌های «الفیجه»، حدود یک تن مواد منفجره را که تروریست‌ها پیش از فرار از این مکان جاسازی کرده بودند، کشف و خنثی کردند.

عملیات انتقال افراد مسلح و اطرافیانشان از روستاهای  «وادی‌بردی» در حومه دمشق به سمت «ادلب» دوشنبه یازدهم بهمن به دور از چشم رسانه‌ها پایان یافت به طوری که ۱۱۴۲ فرد مسلح به همراه ۷۶۰ نفر از اطرافیانشان از این مناطق در راستای اجرای مفاد توافق میان نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح اجرا شدند.

منطقه وادی بردی در غرب دمشق از مهمترین مناطقی است که گروه‌های تروریستی در اوایل ماه فوریه ۲۰۱۲ وارد آن شده بودند تا اقدامات مسلحانه در این منطقه از آن لحظه آغاز شود.

به مرور شمار این گروه‌های مسلح که بیشتر آنها وابسته به آنچه الجیش الحر خوانده می‌شد، بودند بیشتر شد که این مسئله به هرج و مرج منجر شد و تروریست‌ها مواضع ارتش سوریه و مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دادند.

ورود تروریست‌های خارجی از طریق مرزهای لبنان به بهانه حمایت از این گروه‌ها هم از آن زمان آغاز شد تا در ادامه آنچه «مجلس عسکری موحد» خوانده می‌شد، شکل گرفت که مهمترین گروه‌های تشکیل دهنده آن «أحرار الشام، جبهه النصره، لواء أبدال الشام و صقورالشام» و چند گروه دیگر وابسته به الجیش الحر بود.

این گروه‌های تروریستی از وجود چشمه‌های «الفیجه» به عنوان منبع  اصلی تامین آب شرب ساکنان پایتخت سوریه و حومه آن سوء‌ استفاده کرده و فشارهای زیادی را بر غیرنظامیان از طریق قطع آب وارد کردند، آنها حتی به منفجر کردن خطوط انتقال آب و حتی آلوده کردن آن هم دست زدند.

 

در طول مسیر حرکت نیروهای ارتش از عین‌الفیجه به دمشق، شهروندان سوری با دست تکان‌دادن، از پیروزی بزرگی که به لطف عملیات نفس‌گیر ارتش محقق شد و بزرگترین بحران آب تاریخ دمشق هم پایان یافت، به ابراز شادمانی پرداختند.

 

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.