اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز عملیات ارتش و مقاومت در حومه «حلب»/هلاکت بیش از ۴۰۰ داعشی و توقف یورش به «دیرالزور» + تصویر

  • کد خبر : 6718
  • 30 دی 1395 - 17:38
آغاز عملیات ارتش و مقاومت در حومه «حلب»/هلاکت بیش از ۴۰۰ داعشی و توقف یورش به «دیرالزور» + تصویر

منابع میدانی در سوریه از آغاز عملیات نیروهای ارتش و مقاومت در حومه شرقی حلب و همچنین هلاکت صدها تروریست داعشی در دیرالزور خبر می‌دهند. نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت عملیات خود در حومه شرقی حلب را آغاز کردند که در اولین گام توانستند روستاهای «عفرین‌»، «ام میال» و »الجدیده» در اطراف منطقه «خناصر» را […]

منابع میدانی در سوریه از آغاز عملیات نیروهای ارتش و مقاومت در حومه شرقی حلب و همچنین هلاکت صدها تروریست داعشی در دیرالزور خبر می‌دهند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت عملیات خود در حومه شرقی حلب را آغاز کردند که در اولین گام توانستند روستاهای «عفرین‌»، «ام میال» و »الجدیده» در اطراف منطقه «خناصر» را پس از درگیری با تروریست‌ها پاکسازی کنند.

نیروهای مقاومت اسلامی وابسته به جنبش «النجباء» عراق اعلام کردند که با مشارکت نیروهای ارتش سوریه و دیگر نیروهای همپیمان عملیات گسترده‌ای در جنوب شرقی حلب آغاز شده است و یگان موشکی جنبش النجباء مأموریت پشتیبانی در طول مسیر عملیات را برعهده گرفته است،‌این  عملیات از «اثریا» به سمت جاده «حلب به حماه» آغاز شده و هدف از آن آزادسازی این جاده از سیطره داعش است.

خبر دیگر این‌که «عبدالفتاح منصور» فرمانده میدانی گروه تروریستی نورالدین الزنکی در حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه به یکی از مواضع آنها در منطقه البحوث العلمیه در حومه غربی حلب به هلاکت رسید.

از دیرالزور هم خبر می‌رسد که حملات تروریست‌های داعشی طی ساعات گذشته در سایه حملات سنگین هوایی و پیاپی جنگنده‌های روسی و سوری متوقف شده و بیش از ۴۰۰ داعشی طی دو روز گذشته به هلاکت رسیده‌اند.

یک منبع میدانی از داخل شهر دیرالزور به خبرنگار تسنیم در سوریه گفت که جنگنده‌های ارتش،‌مواضع تروریست‌ها را در منطقه «المقابر» و روستای «البغیلیه» و اطراف فرودگاه و کوه «الثرده» بمباران کردند.

این منبع افزود حملات تروریست‌های داعشی به دیرالزور طی ساعات گذشته در پی حملات سنگین و پیاپی جنگنده‌های روسی و سوری به مواضع آنها متوقف شد.

این منبع خاطر نشان کرد‌: طی دو روز اخیر بیش از ۴۰۰ تروریست داعشی در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده‌اند که برخی از تروریست‌ها ملیت عراقی داشتند به طوری که بیشتر اجساد آنها به حومه شرقی دیرالزور منتقل شده است. برخی خبرها از هلاکت حدود هزار داعشی از ابتدای حملاتشان به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و فرودگاه نظامی دیرالزور  حکایت می‌کند.

این در حالی  است که این منبع سوری ادعای رسانه‌‌های حامی داعش مبنی بر سیطره تروریست‌های این گروه بر ساختمان دانشگاه الفرات، دانشکده ادبیات، کشاورزی و کوی دانشگاه در دیرالزور را تکذیب و تاکید کرد دانشجویان دانشگاه در حال پشت سر گذاشتن امتحانات خود هستند و روند امور در دانشگاه عادی است و کوی دانشگاه و اطراف آن هم کاملا امن است.

در حومه دمشق هم نیروهای ارتش سوریه وادی «تمامه» و گذرگاه «ابوسالم» در منطقه «وادی‌بردی» در غوطه غربی را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند و با این موفقیت، حلقه محاصره تروریست‌ها تنگ‌تر شد و باغات و روستاهای «افره» از وادی‌بردی به طور کامل جدا و راه کمک‌رسانی گروه‌های تروریستی به تروریست‌های مستقر در روستاهای دیگر قطع شد.

از حمص هم خبر می‌رسد که جنگنده‌های ارتش، مواضع تروریست‌های داعشی را در «السخنه، تدمر و  الدوره» و میادین «حویسیس و شاعر» بمباران کردند و درگیری‌ها میان ارتش و داعشی‌ها در امتداد شهرک «شریفه» و جنوب فرودگاه «التیفور» و شرق ایستگاه چهارم در حومه شرقی حمص جریان دارد.

منبع : تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.