اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تسلط ارتش سوریه بر «عین الخضراء» و «رأس الصیره» در حومه دمشق

  • کد خبر : 6654
  • 26 دی 1395 - 22:01
تسلط ارتش سوریه بر «عین الخضراء» و «رأس الصیره» در حومه دمشق

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پس از آزادسازی شهرک بسیمه، شهرک «عین الخضراء» و ارتفاعات «رأس الصبره» را به طور کامل آزادسازی کنند.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از العهد، درگیری نیروهای ارتش سوریه با گروه های تروریستی و مسلح در حومه پایتخت این کشور ادامه دارد.در همین راستا، پس از ترور یکی از ژنرال های […]

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پس از آزادسازی شهرک بسیمه، شهرک «عین الخضراء» و ارتفاعات «رأس الصبره» را به طور کامل آزادسازی کنند.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از العهد، درگیری نیروهای ارتش سوریه با گروه های تروریستی و مسلح در حومه پایتخت این کشور ادامه دارد.در همین راستا، پس از ترور یکی از ژنرال های ارتش سوریه و نقض آتش بس در وادی بردی، نیروهای مقاومت با انجام حمله ای دقیق و سریع، موفق شدند پس از آزادسازی شهرک بسیمه، شهرک «عین الخضراء» را به طور کامل آزادسازی کنند.

نیروهای سوری همچنین موفق شدند ارتفاعات رأس الصبره در نزدیکی دو شهرک استرتژیک عین الفیجه و دیر مقرن واقع در جنوب وادی بردی را به طور کامل آزاد و پاکسازی کند.

روز شنبه گروه های مسلح سرلشکر «احمد الغضبان» مسئول امور مصالحه در منطقه «وادی بردی» واقع در ریف دمشق را ترور کردند.

سرلشکر الغضبان که از اهالی همین منطقه بود به صورت رسمی توافق مصالحه در منطقه وادی بردی را برعهده داشت. منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کردند که وی مورد اصابت گلوله تک تیراندازان گروه های تروریستی قرار گرفته و در پی شدت جراحات وارده جان باخت.

تروریست های وابسته به جبهه النصره در وادی بردی بیش از دو هفته است که آب آشامیدنی شهر دمشق از چشمه فیجه را قطع کرده اند و آبرسانی در پایتخت سوریه با تانکر انجام می شود. چشمه فیجه در روستای عین فیجه در وادی بردی بیش از ۶۵ درصدآب مورد نیاز پایتخت سوریه را تامین می کند.

ارتش سوریه برای باز کردن آب دمشق عملیاتی را علیه تروریست ها آغاز کرده است ولی گروه های مخالف نظام سوریه با این بهانه که تروریست های النصره در این منطقه حضور ندارند، گفت و گوهای مقدماتی برای آغاز مذاکرات در آستانه قزاقستان را متوقف کردند.

منبع : مهر

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.