اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تداوم پیشروی نیروهای عراقی در کرانه شرقی رود دجله/ حمله داعش به غرب الانبار

  • کد خبر : 6629
  • 22 دی 1395 - 11:00
تداوم پیشروی نیروهای عراقی در کرانه شرقی رود دجله/ حمله داعش به غرب الانبار

یک منبع امنیتی در عراق از حمله گروه تروریستی داعش به شهر “کبیسه” در غرب استان الانبار خبر داد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این منبع اعلام کرد،‌ داعش شهر کبیسه را با خمپاره هدف قرار داد.استان الانبار پیش از این شاهد آزادی دو شهر بزرگ فلوجه و الرمادی زمانی […]

یک منبع امنیتی در عراق از حمله گروه تروریستی داعش به شهر “کبیسه” در غرب استان الانبار خبر داد.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این منبع اعلام کرد،‌ داعش شهر کبیسه را با خمپاره هدف قرار داد.استان الانبار پیش از این شاهد آزادی دو شهر بزرگ فلوجه و الرمادی زمانی یکی از پایگاه‌های مهم داعش در عراق بود.

به نظر می‌رسد که داعش تلاش می‌کند با این قبیل اقدامات توجه نیروهای عراقی را از عملیات در موصل؛ آخرین شهر بزرگی که در کنترل داعش است، دور سازد.

ارتش عراق اعلام کرد که نیروهایش موفق به عقب راندن داعشی‌ها در موصل شده و ضربه مهلکی به این گروه تروریستی وارد آورده‌اند، البته پیشروی نیروها در برخی محله‌ها با کندی مواجه شده است.

به گفته مسئولان عراقی نیروهای امنیتی این کشور و هم‌پیمانانشان کنترل روستاها و شهرهای اطراف موصل را به دست گرفته‌اند و علاوه بر این دست‌کم سه محله در شرق موصل نیز در ساحل شرقی رود دجله به کنترل نیروهای عراقی در آمده است.

بغداد ابتدای امر امیدوار بود که تا پایان سال ۲۰۱۶ موصل را آزاد کند اما با گذشت سه ماه هنوز این امر حاصل نشده است و تروریست‌ها همچنان در غرب رودخانه دجله مستقر هستند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در ماه دسامبر اعلام کرد که آزادسازی کامل موصل سه ماه دیگر زمان خواهد برد.

بازپس گیری موصل از داعش پس از بیش از دو سال به معنای پایان کنترل داعش بر عراق و از دست رفتن مناطق تحت اشغالش در این کشور خواهد بود.

داعشی‌ها تلاش می‌کنند با حملاات انتحاری و تک تیراندازها بی خود و نیز منفجر کردن پل‌های واقع در رودخانه دجله پیشروی نیروهای عراقی را کند سازند اما العبادی روز سه‌شنبه تاکید کرد که تخریب پل‌ها هرگز مانع از آزادسازی موصل و ساکنان آن به دست نیروهای عراقی نخواهد شد.

منبع : ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.