اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خسارات سنگین داعش در فرودگاه “T4″/ پهپاد تروریست‌ها در شهر «درعا» سرنگون شد + تصاویر

  • کد خبر : 6489
  • 11 دی 1395 - 10:04
خسارات سنگین داعش در فرودگاه “T4″/ پهپاد تروریست‌ها در شهر «درعا» سرنگون شد + تصاویر

ارتش سوریه ضمن ادامه پیشروی‌های خود در حومه حمص، حمله داعش به فرودگاه T4 را ناکام گذاشت.  آخرین خبرهای میدانی دریافتی از سوریه نشان می‌دهد که ارتش این کشور ضمن ادامه پیشروی‌های خود در حومه «حمص»، نفوذ تروریست‌های داعش را به فرودگاه T4 ناکام گذاشت. در جریان این عملیات، ارتش سوریه ضمن خنثی کردن تهاجم […]

ارتش سوریه ضمن ادامه پیشروی‌های خود در حومه حمص، حمله داعش به فرودگاه T4 را ناکام گذاشت.
 آخرین خبرهای میدانی دریافتی از سوریه نشان می‌دهد که ارتش این کشور ضمن ادامه پیشروی‌های خود در حومه «حمص»، نفوذ تروریست‌های داعش را به فرودگاه T4 ناکام گذاشت.

در جریان این عملیات، ارتش سوریه ضمن خنثی کردن تهاجم تروریست‌ها، بخش قابل‎توجهی از تجهیزات آنان را منهدم کرده و شمار زیادی از عناصر داعش را به هلاکت رساند.

به‌علاوه وزارت دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای لیست اسامی تروریست‌های مسلح حاضر در سوریه را که به توافق صلح پیوسته‌اند، اعلام کرد.
شبکه اعلام الحربی در گزارشی با اشاره به بیانیه وزارت دفاع روسیه نوشت: بر اساس این بیانیه تروریست‌های مسلحی که به توافق آتش‎‎بس پیوسته‌اند، شامل مجموعه‌ای است که تعدادشان به حدود ۵۰ هزار نفر می‎رسد.
لیست گروه‌های تروریستی که به این توافق پیوسته‌اند عبارت است از: « فیلق الشام، احرارالشام، جیش الاسلام، ثوارالشام، جیش المجاهدین، جیش إدلب و الجبهه الشامیه»

*خسارات سنگین وارد شده به تروریست‌های داعش در حومه فرودگاه T4

خسارات سنگین داعش در فرودگاه

ارتش سوریه تلاش تروریست‌های داعش را برای نفوذ به سمت شمال شرقی فرودگاه T4 ناکام گذاشت. به‌علاوه نیروهای سوری با پیشروی به سمت شهر «الشریفه» در جنوب فرودگاه، تسلط خود را بر تپه‌های این منطقه تثبیت کردند.

خسارات سنگین داعش در فرودگاه

هم چنین در این پیشروی‌ها ۷تانک و زره‌پوش BMB به همراه ۱۲ خودرو حمل کننده مسلسل منهدم شده و ۷۰ نفر از تروریست‌ها نیز کشته و زخمی شدند.

*بندهایی از جنس تروریسم در پیش‌نویس ارائه شده از سوی تروریست‌های مسلح

تروریست‌های مسلح اعلام کردند که پیش‌نویس آتش‌بس پیشنهادی آنان برای ارائه به نماینده روسیه در نشست آنکارا شامل بندهایی از قبیل موارد زیر است:

_توقف درگیری‌ها در تمامی نقاط سوریه شامل مقر تروریست‌های داعش در مناطق حضور این گروه نمی‌شود.

_دولت ترکیه تضمین می‌کند که همواره و در تمامی مناطق در کنار نیروهای معارض سوری (تروریست‌ها) بوده و بمباران مناطق تحت تسلط تروریست‌ها نیز می‌بایست متوقف شود.

*هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های داعش در  «الحرمل الامام» حومه حلب

خسارات سنگین داعش در فرودگاه

منابع نظامی سوریه اعلام کردند که ارتش این کشور تجمع تروریست‌های داعش را در محدوده  «الحرمل الامام» شمال “دیر حافر” شامل حریم هوایی حومه شرقی حلب، هدف قرار داد. در این حمله تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و ۳ دستگاه خودرو حامل آنان نیز منهدم شد.

*پهپاد تروریست‌ها در شهر «درعا» سرنگون شد

خسارات سنگین داعش در فرودگاه

تعدادی از گروه‌های تروریستی به همراه تجهیزاتشان در شهر «طفس» حومه درعا هدف قرار گرفته و منهدم شدند. در ادامه، پهپاد بمب‌گذاری شده تروریست‌ها هم بر بالای ساختمان پست شهر درعا سرنگون شد.

از حومه حمص نیز خبر می‌رسد که مجموعه‌ای از گروه‌های تروریستی داعش در  «تله العوامید» حومه قریتین هدف قرار گرفتند که در این حمله ۶ نفر از آنان کشته و زخمی شدند و خودروهای حامل تروریست‌ها هم دچار خسارات سنگینی شد.

تحولات میدانی ساعات اخیر سوریه نشان می‌دهد که پیشروی‌های نیروهای مقاومت در نقاط مختلف و به ویژه حومه حمص، علت اصلی تسلیم گروه‌های مختلف تروریستی به ارتش سوریه شده است، روندی که بدون شک معادلات میدانی آینده را به سود جبهه مقاومت رقم خواهد زد.

منبع : باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.