اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بازگشت ۴۰۰ داعشی خطرناک به اروپا

  • کد خبر : 6487
  • 11 دی 1395 - 9:59
بازگشت ۴۰۰ داعشی خطرناک به اروپا

منابعی در سازمان اطلاعات ایتالیا از بازگشت ۴۰۰ نفر از عناصر خطرناک گروه تروریستی داعش به همراه یکی از فرماندهان ارشد این گروه به اروپا خبر دادند.  روسیا الیوم به نقل از روزنامه دیلی میل گزارش داد، منابعی در سازمان اطلاعات ایتالیا هشدار داده اند که یک سرکرده اروپایی گروه تروریستی داعش به نام “ابو […]

منابعی در سازمان اطلاعات ایتالیا از بازگشت ۴۰۰ نفر از عناصر خطرناک گروه تروریستی داعش به همراه یکی از فرماندهان ارشد این گروه به اروپا خبر دادند.
 روسیا الیوم به نقل از روزنامه دیلی میل گزارش داد، منابعی در سازمان اطلاعات ایتالیا هشدار داده اند که یک سرکرده اروپایی گروه تروریستی داعش به نام “ابو عبدالله کوزوی” به همراه ۴۰۰ نفر از همقطارانش به قاره اروپا بازگشته است.
ابو عبدالله کوزوی یک آلبانیایی است و نام واقعی او “لاودریم موهاکس‌هری” می باشد.
کوزوی اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی به سوریه رفت و توانست جایگاه و شهرت بسیاری بین عناصر داعش به دست بیاورد؛ به گونه ای که در چند فایل ویدیویی داعش حضور یافت و شهروندان منطقه کوزوو را به پیوستن به تروریست ها تشویق کرد.
این تروریست همچنین تصاویری را از خود در اینترنت از سربریدن یک گروگان منتشر کرد. او همچنین فایل ویدیوی هولناک دیگری را از اقدام خود در اعدام یک گروگان دیگر با استفاده از راکت منتشر کرد.
این فرد براساس تصایر منتشر شده، سال ۲۰۱۳ با کشورش سفر کرد اما پلیس محلی نتوانست او را دستگیر کند و به سوریه بازگشت. در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی، آمریکا لاودریم موهاکس‌هری را در فهرست تروریسم بین الملل قرار داد.
برپایه این گزارش، گزارش‌های سازمان اطلاعاتی ایتالیا نشان می‌دهد که لاودریم موهاکس‌هری در پس پرده تلاش نافرجام برای اجرای حمله در جریان مسابقه‌ای فوتبال بین تیم رژیم صهیونیستی و آلبانی بوده است.
به نوشته دیلی میل، وی همچنین در پس پرده طرح ریزی حملات علیه موسسات دولتی، کلیساها و اماکن عمومی در کوزوو و آلمانی و سراسر قاهره اروپا بوده است.
وزارت اطلاعات ایتالیا هشدار داد که بسیاری از عناصر افراطی فراری از مناطق نبرد در خاورمیانه، در پوشش آوارگان به اروپا و خصوصا منطقه بالکان باز می‌گردنند و نیروهای امنیتی در شناسایی هویت اصلی آنها ناتوان مانده‌اند.
با این حال، پلیس کوزوو با اظهار تردید در گزارشهای اطلاعاتی ایتالیا، تأکید کرد که بر اساس اطلاعات موجود این تروریست همچنان در سوریه است.
منبع : العالم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.