اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نام نویسی از افراد مسلح برای خروج از التل در سوریه آغاز شد

  • کد خبر : 6030
  • 09 آذر 1395 - 20:18
نام نویسی از افراد مسلح برای خروج از التل در سوریه آغاز شد

در پی شکست های اخیر تروریست ها در استان حلب و شهرهای شمالی دمشق، دولت سوریه نام نویسی از افراد مسلح برای خروج از شهرک التل در شمال پایتخت سوریه را آغاز کرد. یک منبع آگاه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که پس از چند مرحله گفت و گو […]

در پی شکست های اخیر تروریست ها در استان حلب و شهرهای شمالی دمشق، دولت سوریه نام نویسی از افراد مسلح برای خروج از شهرک التل در شمال پایتخت سوریه را آغاز کرد.

یک منبع آگاه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که پس از چند مرحله گفت و گو میان نمایندگان گروه های مسلح و دولت سوریه، دمشق موافقت کرد که تروریست ها از شهرک التل به هر مقصدی که می خواهند، خارج شوند.
وی افزود: نام نویسی از افرادی که مایل به خروج هستند امروز (سه شنبه) در مرکز جدید فرهنگی شهرک التل آغاز شد.
رسانه های نزدیک به گروه های تروریستی نیز دیروز /دوشنبه/ از دستیابی به توافق اولیه با دولت سوریه برای خروج از شهرک التل خبر داده بودند.
شورای هماهنگی گروه های تروریستی در این شهرک نیز در صفحه فیسبوک خود، خبر توافق ابتدایی برای مصالحه با دولت سوریه را تایید کرد.
براساس این توافق، تروریست های حاضر در شهرک التل می توانند با سلاح شخصی خود به هر مقصدی که می خواهند خارج شوند اما باید سلاح های سنگین خود را به ارتش سوریه تحویل دهند.
همچنین زنان یا مردان تحت پیگرد نیز می توانند با تسلیم شدن و عادی سازی وضعیت خود به زندگی طبیعی بازگردند.
به سربازان فراری این شهرک نیز ۶ ماه فرصت داده شده که به محل خدمت خود بازگشته یا از سوریه خارج شوند و در غیر این صورت با آن ها نیز مانند افراد مسلح مخالف رفتار خواهد شد.
قرار است مسیر شهرک التل و شهرک منین به طور کامل بازگشایی شود، اما ارتش و نیروهای امنیتی سوریه وارد شهر نشوند مگر با حضور کمیته ۲۰۰ نفره که توسط ساکنان شهر انتخاب می شوند و زیر نظر دستگاه های امنیتی سوریه فعالیت می کنند.
دو روز پیش و پس از برگزاری نماز جمعه، ساکنان شهرک التل در شمال پایتخت سوریه با برگزاری تظاهرات و تجمع اعتراضی خواستار پیوستن تروریست های حاضر در این شهرک به روند آشتی شدند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعار ‘جنگ نه، صلح آری’ و ‘ملت خواستار آبادانی و امنیت کشور است’ از ترویست ها خواستند به جنگ و درگیری با ارتش سوریه پایان دهند و درصورت تمایل به ادامه جنگ، از شهرک التل خارج شوند.
دولت سوریه پیشتر دو گزینه خروج کامل به همراه خانواده ها و یا پیوستن به آشتی، تحویل سلاح و ماندن در شهر پس از عادی سازی پرونده خود، را به تروریست های موجود در شهر التل پیشنهاد کرده بود.
شهرک التل در شمال دمشق که به مقصد بسیاری از تروریست ها و خانواده های آنها پس از پاکسازی غوطه شرقی و غربی دمشق تبدیل شده بود، یکی از کانون های بحران در شمال پایتخت سوریه است.
با توجه به مهاجرت بسیاری از تروریست ها از مناطق اطراف دمشق به این شهرک و اطلاعات سازمان های امدادی پیش بینی می شود هم اکنون ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در این شهرک ساکن باشند.
دولت سوریه در ماه های گذشته توانسته است با گسترش دایره آشتی ملی، بسیاری از مناطق اطراف دمشق مانند شهرک داریا، معظمیه، قدسیا و الهامه را از وجود تروریست ها پاکسازی کند و روز سه شنبه نیز براساس همین توافق ها ۲۰ اتوبوس حامل تروریست های حاضر در شهرک خان الشیح در جنوب غرب دمشق، این شهرک را به مقصد استان ادلب در شمال غرب سوریه ترک کرد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایرنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.