اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه حمله به اطراف دمشق را ناکام گذاشت/”عملیات بزرگ” گروه تروریستی نورالدین زنکی در حلب

  • کد خبر : 5675
  • 01 آبان 1395 - 13:16
ارتش سوریه حمله به اطراف دمشق را ناکام گذاشت/”عملیات بزرگ” گروه تروریستی نورالدین زنکی در حلب

در حالی که یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه حمله‌ای تروریستی توسط “جیش الاسلام” و “فیلق الرحمن” به مقرهای ارتش در محله جوبر در حومه شرقی دمشق را ناکام گذاشتند، برخی منابع در سوریه از اعلام عملیات بزرگ حلب از سوی گروه تروریستی “نورالدین زنکی” که به ارتش آزاد سوریه پیوسته، خبر دادند.  به گزارش […]

در حالی که یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه حمله‌ای تروریستی توسط “جیش الاسلام” و “فیلق الرحمن” به مقرهای ارتش در محله جوبر در حومه شرقی دمشق را ناکام گذاشتند، برخی منابع در سوریه از اعلام عملیات بزرگ حلب از سوی گروه تروریستی “نورالدین زنکی” که به ارتش آزاد سوریه پیوسته، خبر دادند.

 به گزارش اخبار جهادی ، یک فرمانده میدانی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: گروه‌های تروریستی از جمله گروه‌ موسوم به فیلق الرحمن تلاش کرد تا از یکی از تونل‌ها و حمله به مقرهای ارتش در محور المدارس در جبهه جنوب غربی محله جوبر نفوذ کند اما نیروهای مستقر در منطقه مانع از حمله آنها با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین شدند و هشت کشته بر جای گذاشتند.

این فرمانده میدانی افزود: گروه‌های تروریستی جیش الاسلام قصد داشتند از طریق تونل‌ها و حمله مستقیم به مقرهای ارتش در محور کازیه سنبل به سمت پل عین ترما در اطراف محله جوبر تحرکاتی داشته باشند اما این حمله تروریستی هم خنثی شد.

این در حالی است که برخی منابع در سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کردند که گروه تروریستی “نورالدین زنکی” که به ارتش آزاد سوریه پیوسته عصر روز جمعه آغاز عملیات بزرگ حلب را اعلام کرد.

پیشتر توفیق شهاب الدین، فرمانده کل این گروه تروریستی در توئیتر اعلام کرد که به زودی عملیات بزرگی را علیه نیروهای دولتی سوریه در حلب آغاز خواهد کرد.

شهاب الدین در ادامه از همه گروه‌ها خواست اختلافات را کنار بگذارند.

یاسر الیوسف، عضو دفتر سیاسی گروه تروریستی نورالدین زنکی در واکنش به اجرای آتش بس در شرق حلب گفت: این اقدام روسیه اصلا به ما مربوط نمی‌شود. در همین راستا این منابع افزودند: نیروهای دولتی سوریه همزمان با این تحولات حمله توپخانه‌ای خود علیه پایگاه‌های گروه تروریستی نورالدین زنکی در منطقه الراشدین واقع در غرب حلب که پایگاه این گروه تروریستی محسوب می‌شود، آغاز کردند.

گروه تروریستی نورالدین زنکی با وجود ارتکاب بسیاری از جنایات علیه غیرنظامیان از حمایت آمریکا و ترکیه برخوردار است و این دو کشور گروه مذکور را جزء مخالفان میانه رو در سوریه می‌دانند.

فجیع‌ترین جنایت اعضای این گروه تروریستی مربوط به ماه ژوئیه گذشته است که کودک ۱۲ ساله فلسطینی به نام عبدالله عیسی در اردوگاه آوارگان “حندرات” توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی سر بریده شد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایسنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.