اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش‌ گسترده داعش برای نفوذ به فرودگاه دیرالزور؛ دهها تروریست قلع و قمع شدند

  • کد خبر : 5394
  • 16 مهر 1395 - 17:10

ارتش سوریه در ۴۸ ساعت گذشته چهار مرتبه تلاش داعش برای نفوذ به فرودگاه دیرالزور را ناکام گذاشت و دهها تروریست را به کام مرگ کشاند. به گزارش اخبار جهادی ، شهر المیادین در حومه شرقی دیر الزور شاهد موج بزرگ آوارگی صدها تن از اهالی این شهر است، آن هم پس از اینکه هواپیماهای ائتلاف […]

ارتش سوریه در ۴۸ ساعت گذشته چهار مرتبه تلاش داعش برای نفوذ به فرودگاه دیرالزور را ناکام گذاشت و دهها تروریست را به کام مرگ کشاند.

به گزارش اخبار جهادی ، شهر المیادین در حومه شرقی دیر الزور شاهد موج بزرگ آوارگی صدها تن از اهالی این شهر است، آن هم پس از اینکه هواپیماهای ائتلاف آمریکایی اعلامیه هایی را بر این شهر فروریختند که از آغاز حملات هوایی شدید ائتلاف طی روزهای آتی خبر داده بود.

منابع محلی به خبرنگار فارس خبر دادند: داعش که برای اجتناب از خروج اهالی المیادین از این شهر تلاش می‌کرد پست‌های زیادی را در مسیرهای منتهی به مناطق خارج از سیطره خود وضع کرده و به عناصر خود دستور داده به سوی هر خودرویی که قصد رسیدن به حومه جنوبی حسکه را داشته یا از طریق راه‌های بیابانی می‌خواهد به جنوب سوریه برود تیراندازی کنند.

در همین راستا داعش شمار زیادی از خودروها و کامیون‌های بمب گذاری شده را در صحرای بوکمال مستقر کرده تا مانع هر گونه عملیات احتمالی شبه نظامیان ارتش جدید سوریه شود که مورد پشتیبانی هوایی بمب افکن‌های انگلیسی ائتلاف آمریکایی هستند تروریست‌ها همچنین  خندق‌های بزرگی را حفر کرده و آن را با نفت خام پر کرده تا با به آتش کشیدن آن دود غلیظ سیاهی را به راه اندازد که آسمان‌های بوکمال و المیادین را پوشانده و مانع حملات هوایی ائتلاف آمریکایی شود.

به گفته این منابع، داعش تاکتیک خندق‌های نفتی را در همه مناطق تحت سیطره خود شامل دیر الزور، رقه و حسکه بکارگرفته کاری که نیروهای عراقی هم در زمان صدام حسین برای دفع حملات هوایی امریکا انجام می دادند.

در حالی که داعش ۱۶ نفر از عناصر خود را در شهرک های المسرب، الشمیطیه، لخریطه و الصالحیه واقع در غرب و شمال شهر دیرالزور اعدام کرده برخی منابع خبر دادند داعش نزدیک به یکصد نفر از عناصر سوری خود را آزاد کرد و این برای اولین بار است که داعش عناصر خود را به هر دلیلی آزاد می کند.

داعش در جنایت تازه خود «احمد العلی القصاب»، یک کودک اهل شهر معدان واقع در مرزهای بین دیر الزور و رقه را به اتهام تکفیر داعش اعدام کرد و سه کودک اهل المیادین را به اتهام فرار از دروس دینی در حین بازی در یکی از خیابان‌های شهر بازداشت کرد.

در همین حال نیروی هوایی سوریه بار دیگر مواضع داعش در شهرک‌های الخریطه، عیاش و حوایج ذیاب در حومه غربی دیر الزور را بمباران کردند، مواضع داعش در حویجه صکر  و محیط الجفره واقع در حومه شمال شرقی فرودگاه دیر الزور نیز هدف حملات هوایی جنگنده‌های سوری قرار گرفت.

این اقدام در پی تلاش‌های  مکرر  و ناکام عناصر داعش برای نفوذ به فرودگاه دیر الزور صورت گرفت به گونه‌ای که نیروهای سوری فعال در فرودگاه با تسلیحات مختلف به تلاش های داعش پاسخ دادند. تازه‌ترین آن ۲ شب پیش بود که حمله داعش از محور روستای الجفره به سمت فرودگاه با هلاکت بیش از پنجاه تن از عناصر آن به شکست انجامید.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.