اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسرائیل آماده فرضیه جنگ در خاک سوریه می‌شود

  • کد خبر : 4936
  • 27 شهریور 1395 - 16:14
اسرائیل آماده فرضیه جنگ در خاک سوریه می‌شود

منابع نظامی اسرائیلی اعلام کردند، نیروهای ویژه لشکر نیروهای چترباز در ارتش اسرائیل مانوری را برای اجرای ماموریت‌های نظامی محدود در داخل خاک سوریه برگزار کردند.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از سایت روزنامه رای الیوم، منابع در این خصوص این اقدام را با وجود برآوردهایی دراین خصوص توجیه کردند که احتمال‌های بسیاری مبنی بر […]

منابع نظامی اسرائیلی اعلام کردند، نیروهای ویژه لشکر نیروهای چترباز در ارتش اسرائیل مانوری را برای اجرای ماموریت‌های نظامی محدود در داخل خاک سوریه برگزار کردند.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از سایت روزنامه رای الیوم، منابع در این خصوص این اقدام را با وجود برآوردهایی دراین خصوص توجیه کردند که احتمال‌های بسیاری مبنی بر ورود نیروهای تروریست به مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی از سمت بلندی‌های جولان سوریه وجود دارد و این تروریست‌ها سپس درصدد انجام حملات بزرگ خواهند بود که این مساله ارتش اسرائیل را وادار خواهد کرد تا به عملیات نظامی در داخل مرزهای سوریه پاسخ دهد.

این ادعا در حالی مطرح است که تروریست‌ها در سوریه تاکنون هیچ تهدیدی علیه اسرائیل نداشته‌اند و از هیچ تصمیمی برای حمله به اسرائیل خبر نداده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، نیروهای تیپ چترباز سناریوی جنگ در بخش سوری جولان اشغالی را شبیه سازی کردند و در این مانورها، عملیات جنگی محدودی علیه اهداف فرضی وابسته به فتح الشام و داعش صورت گرفت.

این روزنامه در برآوردهایی که نهاد نظامی آن را تدوین کرده است، نوشت که این نیروها مانوری را در تاسیسات آموزشی در جولان اشغالی انجام دادند و عملیات واکنش سریع و یورش‌هایی را اجرا کردند که تجمع‌های گروه‌های تروریستی در روستاهای هم مرز سوریه را هدف قرار داد و آنها سلاح و مهمات را منهدم کرده و مناطق نفوذ این گروه‌ها را تحت کنترل خود درآوردند.

این روزنامه گزارش داد که این مانور شامل سناریوی دیگری نیز شد که مربوط به پیوستن نیروهای حزب الله در سوریه به جنگ علیه نیروهای اسرائیلی بود و سناریوی آنها مبنی بر این امر است که آنها به سمت اراضی اشغالی موشک شلیک کنند و جنگ گسترده‌ای شکل بگیرد.

طبق برآوردهای جبهه داخلی اسرائیل، حدود ۹۵ درصد از کل موشک‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد، بردش به ۴۵ کیلومتر خواهد رسید.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایسنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.