اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آتش بس سوریه از کی شروع می شود و مفادش چیست؟

  • کد خبر : 4746
  • 22 شهریور 1395 - 21:41

بر اساس توافقی که آمریکا و روسیه دربارۀ سوریه بدان دست یافتند، آتش بسی یک هفته ای در این کشور بر قرار خواهد شد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از “راشا تودی”، هدف این توافق که جمعۀ گذشته حاصل شد متوقف کردن نبرد میان ارتش سوریه و گروه های مسلح است. آنگونه که از بندهای […]

بر اساس توافقی که آمریکا و روسیه دربارۀ سوریه بدان دست یافتند، آتش بسی یک هفته ای در این کشور بر قرار خواهد شد.
 به گزارش اخبار جهادی به نقل از “راشا تودی”، هدف این توافق که جمعۀ گذشته حاصل شد متوقف کردن نبرد میان ارتش سوریه و گروه های مسلح است.
آنگونه که از بندهای توافق دریافت می شود، می توان یک همکاری نظامی میان روسیه و آمریکا علیه تروریست ها را انتظار داشت. بندهای این توافق چنین است:
– آتش بس از امروز دوشنبه، ۱۲ سپتامبر، ساعت ۱۹ به وقت محلی، آغاز می شود و یک هفته ادامه خواهد داشت. اگر این آتش بس پایدار بماند، می توان آن را تمدید کرد.
– دو طرف درگیری تمام حملات، از جمله هوایی، را متوقف و از هر گونه پیشروی در میدان خودداری می کنند.
– ارتش سوریه باید از انجام حملات هوایی علیه مناطق حضور گروه های مسلح خودداری کنند. البته این درخواست در حالی از سوی آمریکا مطرح شده است که جبهۀ فتح الشام (النصرۀ سابق) که موسکو و واشنگتن آن را تروریستی می دانند، در بسیاری از مناطق حضور گروه های مسلح حاضر و با این گروه ها هم پیمان است.
– مسکو و واشنگتن از ۱۲ سپتامبر اطلاعات مربوط به مکان حضور عناصر جبهۀ فتح الشام و دیگر گروه های مسلح را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.
– کمک های انسان دوستانه باید بدون مانع تراشی و به شکل مستمر به تمام مناطق محاصره شده، از جمله حلب، برسد.
– جاده کاستلو در شمال حلب که اکنون در اختیار ارتش سوریه است باید خلع سلاح شود تا راه برای ارسال کمک های انسان دوستانه باز شود.
– اگر این آتش بس دو هفته دوام یابد، آمریکا و روسیه مرکز مشترکی برای عملیات علیه داعش و فتح الشام ایجاد خواهند کرد.
– حملات هوایی هماهنگ شده از سوی جنگنده های آمریکایی و روسی انجام خواهد شد. جنگنده های سوری نیز می توانند وظایف خود را در دیگر مناطق انجام دهند.
– بند بالا تنها در صورتی اجرا می شود که گروه های مسلح «میانه رو» از گروه های تروریستی جدا شوند.
– آمریکا و روسیه تعیین موارد نقض آتش بس از سوی دو طرف درگیری را بر عهده خواهند داشت.
– در صورت فروکش کردن خشونت ها زمینه برای اجرای یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران فراهم خواهد شد.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.