اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

داعش چند میلیارد دلار ثروت دارد؟ + تصاویر

  • کد خبر : 4174
  • 30 مرداد 1395 - 20:55
داعش چند میلیارد دلار ثروت دارد؟ + تصاویر

گزارش‌های برخی منابع غربی در ابتدای تسلط داعش به موصل نشان می‌داد که این گروه تروریستی با اشغال مرکز استان نینوا ده‌ها میلیارد دلار به جیب زده است. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که یک گروه تروریستی کوچک که در سال ۲۰۰۶ نهایتا کوه‌های فلوجه را با سلاح‌های نیمه سنگین هدف قرار می‌داد، امروز به […]

گزارش‌های برخی منابع غربی در ابتدای تسلط داعش به موصل نشان می‌داد که این گروه تروریستی با اشغال مرکز استان نینوا ده‌ها میلیارد دلار به جیب زده است.
شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که یک گروه تروریستی کوچک که در سال ۲۰۰۶ نهایتا کوه‌های فلوجه را با سلاح‌های نیمه سنگین هدف قرار می‌داد، امروز به جایی برسد که بخش هایی از خاک چند کشور را اشغال کند.

تروریست‌های داعش که از کمک کشورهای غربی و عربی در سال‌های اخیر بهره می‌بردند، امروز به جایی رسیدند که ثروت درجا این گروه تروریستی از ۲ تا ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

**ثروت داعش به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است

گزارش‌های برخی منابع غربی در ابتدای تسلط داعش به “موصل” نشان می‌داد که این گروه تروریستی با اشغال مرکز استان “نینوا” ده‌ها میلیارد دلار به جیب زده است. اما گزارشی از سوی یک مرکز پژوهشی فرانسوی در سال ۲۰۱۵ ارائه شده که در آن ثروت‌ تروریست‌های داعش را ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

هفته نامه فرانسوی چلنج در سال ۲۰۱۵ میلادی در گزارشی مدعی شد، ثروت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در حدود ۲۲۰۰ میلیارد دلار است و این گروه تروریستی ظرف تنها یک سال ۲۰۰ میلیارد دلار بر دارایی‌های خود افزوده است. ثروت مذکور مربوط به دارایی‌های منقول و غیر منقول، ذخایر نفت و گاز است.

داعش چند میلیارد دلار ثروت دارد؟ + تصاویر

هفته نامه فرانسوی چلنج مدعی شد:  این ثروت هنگفت مربوط به کنترل داعش بر بخش هایی از خاک سوریه و عراق است.

داعش تنها در استان نینوای عراق  ۵۰ درصد از حقوق کارمندان که تعدادشان به ۶۰ هزار تن می‌رسد را به عنوان مالیات می ستاند که این مالیات اجباری سالانه درآمدی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار را عاید تشکیلات این گروه تروریستی می‌کند.

البته این تنها راه درآمد این گوه تروریستی نیست. در حدود ۵ تا ۱۰ درصد واردات پنبه ترکیه از مزارع غرب سوریه تامین می‌شود که داعش کنترل بخش های کوچکی از این مناطق را در دست دارد. این گروه تروریستی از طریق فروش گاز، گندم و قاچاق مواد مخدر نیز درآمدهایی کسب می‌کنند. همه اینها علاوه بر مبالغی است که داعش از سوی حامیان خود دریافت می‌کند.

داعش چند میلیارد دلار ثروت دارد؟ + تصاویر

هر چند که داعش توانسته ده ها هزار نفر را جذب کند؛ اما در یکسال اخیر شکست های سختی را در دو کشور عراق و سوریه متحمل شده و همین موضوع سبب کاهش بنیه مالی این گروه تروریستی شده است.

**اظهار نظر یک مقام ارشد مجلس فرانسه درباره دارایی های داعش

البته مقامات فرانسوی عددی را از درآمد داعش مطرح می کنند که با عدد هفته نامه چلنج تفاوت فاحشی دارد.  «ژان فردریک پواسون» عضو حزب جمهوی خواه و رئیس کمیسیونی در مجلس فرانسه پس از تحقیق و بررسی این کمیسیون اعلام کرد ثروت تخمینی گروهک تروریستی داعش چیزی درحدود ۲ میلیارد دلار است  که بخش اعظم این ثروت از فروش غیرقانونی نفت به دست آمده است.

عضو حزب جمهوی خواه فرانسه دراین باره تصریح کرد خزانه این گروهک تروریستی پر است از اموال و اشیایی که داعش دوسال پیش هنگام اشغال موصل از بانکهای این شهر به سرقت برده است. “ژان فردریک پواسون” درادامه افزود:  از دیگر منابع ثروت این گروهک فعالیت های غیرقانونی چون اخاذی و باجگیری است.

داعش چند میلیارد دلار ثروت دارد؟ + تصاویر

وی در بخش دیگری از گزارش خود مدعی است که گمان نمی کند این گروهک تروریسی همچنان رابطه مالی با عربستان و قطر داشته باشد، اگر هم چنین رابطه ای باشد این کمیسیون تحقیق نتوانسته است سندی پیدا کند که این رابطه را به روشنی نشان دهد.

درآمد ۲ میلیارد دلاری داعش نشان می‌دهد که این گروه تروریستی در اثر حمله ارتش‌های سوریه و عراق در دو سال اخیر شدیدا ضعیف شده است.

به نظر می رسد این گروه تروریستی از رمق افتاده و شکست های پی درپی در ماه های اخیر از خالدیه تا فلوجه و از تدمر تا قریتین نشان می دهد که تکفیری های داعش روز به روز درحال از دست دادن ثروت هنگفت خود هستند.به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.