اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسد: از جانفشانی‌های ایران و حزب الله در جنگ سوریه سپاسگزاریم

  • کد خبر : 3725
  • 28 تیر 1395 - 9:58
اسد: از جانفشانی‌های ایران و حزب الله در جنگ سوریه سپاسگزاریم

رئیس جمهور سوریه ضمن تقدیر از تلاشهای ایران و حزب الله در نبرد این کشور تأکید کرد که درگیری در خاک سوریه جای هیچ چانه زنی را باقی نمی‌گذارد و با گروههای مسلحی که طرفهای خارجی آنها را مدیریت می‌کنند فقط با ارتش می‌توان مقابله کرد. به گزارش اخبار جهادی ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه […]

رئیس جمهور سوریه ضمن تقدیر از تلاشهای ایران و حزب الله در نبرد این کشور تأکید کرد که درگیری در خاک سوریه جای هیچ چانه زنی را باقی نمی‌گذارد و با گروههای مسلحی که طرفهای خارجی آنها را مدیریت می‌کنند فقط با ارتش می‌توان مقابله کرد.

به گزارش اخبار جهادی ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه اظهار داشت اقدامات ارتش این کشور و نیروهای همپیمان آن در میادین نبرد مهمترین تأثیر را در ترسیم آینده سوریه خواهد داشت.

اسد در استقبال یک هیئت از «الجبهه العربیه التقدمیه» به ریاست «نجاح واکیم» رئیس جنبش «الشعب» لبنان تأکید کرد که دمشق از گفت‌وگوهای سیاسی که سازمان ملل ناظر بر آن است غایب نخواهد شد ولی در عین حال به روی آن حساب باز نمی‌کند.

اعضای این هیئت نیز نسبت به پیروزی حتمی سوریه در این نبرد و بازگشت این کشور به عنوان «سر نیزه» به پاخیزی ملل عرب ابراز اطمینان و تصریح کردند که اگر ایستادگی ملت سوریه در این جنگ نبود منطقه وضعیت دیگری داشت.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار اعلام کرد: درگیری در خاک سوریه جای هیچ چانه زنی را باقی نمی‌گذارد و با گروههای مسلحی که طرفهای خارجی آنها را مدیریت می‌کنند فقط با ارتش می‌توان مقابله کرد.

سپاسگزاری از جانفشانی‌های ایران و حزب الله در جنگ سوریه

وی با اشاره به فعالیت مداوم اتاق عملیات ارتش سوریه، ایران، حزب الله و سوریه و همکاری سیاسی، دیپلماسی، نظامی و امنیتی بار دیگر از جانفشانی‌های ایران و حزب الله در این جنگ بسیار سپاسگزاری کرد.

روزنامه «الاخبار» لبنان درباره جزئیات این دیدار گزارش داد که اسد پیش بینی کرده است که نیروهای نظامی حاضر در حلب محاصره مناطق شرقی این شهر را محاصره و در ریفهای دمشق، حمص و سایر مناطق نیز پیشروی خواهند داشت.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: گفت‌وگوهای سیاسی جاری در خارج از سوریه راه حلی را [برای بحران] در پی ندارد، بلکه بر عکس هر روز نشان می‌دهد طرفهای دیگری که به مذاکره می آیند حتی نماینده خودشان نیستند… گروههایی که در پس این افراد قرار دارند، به آنان اجازه نمی‌دهند که با هیئت دولتی سوریه مستقیما دیدار کنند.

اردوغان از کودتای ترکیه برای نابودی مخالفانش استفاده می‌کند

وی درباره رخدادهای ترکیه نیز اظهار داشت: تصویر رخدادهای ترکیه در دو روز گذشته هنوز واضح نیست. همه در حال گمانه‌زنی درباره پشت پرده رخدادها هستند، و این احتمال هم وجود دارد که شخص رئیس جمهور ترکیه قصد داشته باشد از این رخدادها برای از بین بردن معارضانش در داخل نهادهای نظامی، قضایی و سیاسی در ترکیه بهره ببرد.

صبر روسیه به خاطر تأخیر آمریکا سرآمده است

اسد درباره غرب نیز گفت: بی اعتمادی به غرب فقط به خاطر مداخله آنها در حمایت از تروریسم نیست، بلکه مربوط به تجربه روسیا با طرف آمریکایی است؛ چرا که آمریکاییها به هیچ وجه به توافقات خود با روسیه پایبند نیستند… از این روی صبر سران روسیه در قبال تأخیر آمریکا به پایان رسیده است و این فضا بار دیگر ثابت می‌کند که راه حل [بحران سوریه] فقط از طریق کار در میدان [نبرد] است.

اسد: دمشق با شماری از کشورهای غربی ارتباط غیر علنی دارد

رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه دمشق ارتباط غیر علنی با شماری از کشورهای غربی دارد، تأکید کرد: این کشورها می‌خواهند که ارتباطات فقط منحصر به بعد امنیتی باشد. زمانی که با آنها مسئله روابط دو جانبه را مطرح می‌کنم فقط ابراز تمایل می‌کنند که دفترهای امنیتی خود را در مشق افتتاح کند… مسئله‌ای که دمشق با آن مخالف است.

ارتباط مخفیانه کشورهای و گروههای عربی با دمشق به خاطر ترس از آمریکا و عربستان

وی با اعلام اینکه دمشق به کشورهای غربی اعلام کرده است که فقط نمایندگی دیپلماتیک روشن و روابط عادی را می‌پذیرد، درباره کشورهای منطقه نیز خاطر نشان کرد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق با جدیت با سوریه همکاری می‌کند… شمار زیادی از کشورها و گروههای عربی به صورت مخفیانه با ما ارتباط دارند. آنان صراحتا می‌گویند که اگر مواضع متفاوتی در قبال رخدادهای سوریه داشته باشند از خشم آمریکا و عربستان می‌ترسند.

اسد در پایان تأکید کرد، کابینه کنونی به کار خود در پرونده آتشی ملی ادامه می‌دهد. دولت با گروههای تروریستی با آگاهی کامل برخورد می‌کند. در واقع هیچ تفاوتی میان داعش و جبهه النصره با سایر گروههای مسلح حاضر در سوریه وجود ندارد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.