اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسد تماس سری دولتهای عربی با سوریه را فاش کرد

  • کد خبر : 3734
  • 28 تیر 1395 - 14:36

رئیس جمهور سوریه گفت: تعدادی از دولت های عربی به طور سری با ما در تماس هستند و به صراحت به ما می گویند که می ترسند اگر مواضع متفاوتی درباره حوادث سوریه اعلام کنند، آمریکا و عربستان خشمگین شوند. به گزارش اخبار جهادی ، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: بشار اسد، رییس جمهور سوریه، تاکید […]

رئیس جمهور سوریه گفت: تعدادی از دولت های عربی به طور سری با ما در تماس هستند و به صراحت به ما می گویند که می ترسند اگر مواضع متفاوتی درباره حوادث سوریه اعلام کنند، آمریکا و عربستان خشمگین شوند.

به گزارش اخبار جهادی ، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: بشار اسد، رییس جمهور سوریه، تاکید کرد اطمینان دارد که اقدامات ارتش سوریه و هم پیمانانش در میدان نبرد، تاثیر اساسی در ترسیم آینده سوریه خواهد داشت.

وی گفت: دمشق در گفتگوهای سیاسی زیر نظر سازمان ملل متحد مشارکت خواهد کرد هر چند که چندان به آن دل خوش نمی کند.

سفر هیئت عربی به دمشق

دیروز هیئتی از «جبهه ترقی خواه عربی» به ریاست نجاح واکیم رئیس جنبش «الشعب» لبنان با بشار اسد در دمشق دیدار کرد.

اعضای این هیئت گفتند که اطمینان دارند سوریه پیروز می شود، و اگر ملت سوریه در برابر جنگ مقاومت و پایداری نمی کرد اکنون منطقه وضع دیگری داشت.

جبهه ترقی خواه عربی شامل گروهی از نیروهای سیاسی عربی از جمله جنبش الشعب و المرابطون از لبنان، جبهه مردمی از فلسطین ، جریان مردمی در تونس و موریتانی و گروهی از شخصیت های سیاسی از اردن و کشورهای مغرب عربی است.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار گفت: در رویارویی کنونی در خاک سوریه، هیچ نوع سازشی پذیرفتنی نیست و با گروههای مسلحی که طرف های خارجی آن ها را مدیریت می کنند تنها از طریق ارتش می توان مقابله کرد.

همکاری ارتش سوریه با ایران، روسیه و حزب الله 

وی درباره نتایج مهمی که در میدان نبرد در سوریه حاصل می شود، ابراز خوشبینی کرد و افزود: اتاق عملیات ارتش سوریه با هم پیمانانش روسیه و ایران و حزب الله بی وقفه تلاش می کند و موضع روسیه مهم و اساسی و به نفع سوریه است.
بشار اسد از نقش روسیه تمجید کرد و گفت: برخلاف غرب که فقط به منافع خود اهمیت می دهد، نقش روسیه مجموعه ای از ارزش ها را در کنار منافع منعکس می کند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد، همکاری سیاسی و دیپلماتیک و نظامی و امنیتی با روسیه به قوت خود باقی است و مسکو در مبارزه با تروریسم در کنار سوریه است.

وی باردیگر از فداکاری های ایران و حزب الله در این نبرد قدردانی و پیش بینی کرد واحدهای نظامی در آینده نزدیک محاصره مناطق شرقی حلب را کامل کنند و همچنین پیشروی هایی در حومه دمشق، حمص و دیگر مناطق صورت گیرد.

رییس جمهور سوریه اظهار داشت: گفتگوهای سیاسی جاری در خارج بیانگر راه حل نیست بلکه برعکس روز به روز مشخص می شود کسانی که از طرف مقابل به مذاکرات می آیند حتی نماینده خودشان هم نیستند و قدرت هایی که پشت آن ها هستند حتی به آنها اجازه ندادند دیدارهای رودرو با هیات دولت سوریه انجام دهند.

سوء استفاده اردوغان از حوادث ترکیه

اسد با اشاره به تحولات منطقه گفت: تصویر حوادثی که چند روز گذشته در ترکیه رخ داده، هنوز روشن نشده است و همه، ارزیابی هایی درباره پشت پرده این حوادث مطرح می کنند و این احتمال نادیده گرفته نشده است که رئیس جمهور ترکیه قصد دارد از حوادثی که رخ داده است به منظور پایان دادن به هرگونه مخالفت با خود در نهادهای نظامی و قضایی و سیاسی در ترکیه سوء استفاده کند.

رئیس جمهور سوریه افزود: بی اعتمادی به غرب فقط ناشی از دست داشتن آنان در حمایت از تروریسم نیست بلکه این موضوع نیز مطرح است که تجربه روس ها با طرف آمریکایی دلگرم کننده نیست چرا که آمریکایی ها هرگز به توافق خود با روس ها پایبند نیستند و صبر رهبری روسیه به علت تعلل آمریکا تمام شده است و این فضا باردیگر ثابت می کند که راه حل از طریق تلاش و فعالیت در میدان نبرد به دست خواهد آمد.

اسد درباره روابط خارجی سوریه، به تماس غیرعلنی جاری با تعدادی از پایتخت های غربی اشاره کرد و گفت: این کشورها خواستار محدود بودن تماس در زمینه امنیتی هستند و زمانی که مساله روابط دوجانبه با آن ها مطرح شده درباره گشودن نمایندگی های امنیتی شان در دمشق ابراز تمایل کرده اند. اما سوریه آن را رد کرده و به آن ها اطلاع داده است که تنها نمایندگی دیپلماتیک آشکار و روابط طبیعی را می پذیرد.

همکاری جدی نخست وزیر عراق با سوریه

بشار اسد خاطرنشان کرد، به شماری از کشورهای عربی از جمله عراق و عمان و الجزایر که مواضع درستی در قبال بحران سوریه اتخاذ کرده اند، احترام می گذارد.

وی افزود: حیدر العبادی نخست وزیر عراق به طور جدی با سوریه همکاری دارد.

وی گفت: از سوی دیگر تعدادی از دولت های عربی به طور سری با ما در تماس هستند و به صراحت به ما می گویند که از این می ترسند که اگر مواضع متفاوتی درباره حوادث سوریه اعلام کنند، آمریکا و عربستان خشمگین شوند.

رئیس جمهور سوریه درباره اوضاع داخلی این کشور تصریح کرد، دولت به تلاش در زمینه آشتی های داخلی ادامه می دهد و با هوشیاری کامل با گروههای تروریستی برخورد می کند زیرا فرقی بین داعش و جبهه النصره و دیگر گروههای فعال در میدان نبرد وجود ندارد.

بشار اسد تاکید کرد، مهم ترین چالش دولت سوریه در حال حاضر و آینده، تدوین راهبردی جدید برای مقابله با افکار تکفیری است و برخی طرف های اسلامی از آزادی فعالیت دینی در سوریه برای ایجاد واقعیتی مغایر با تاریخ و فرهنگ سوریه سوء استفاده می کنند و دولت اکنون مجبور است در بسیاری از قوانین تجدید نظر کند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

العالم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.