اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روایت فرمانده سپاه کربلای مازندران از شب اعزام شهید بلباسی به سوریه

  • کد خبر : 3074
  • 19 خرداد 1395 - 17:32
روایت فرمانده سپاه کربلای مازندران از شب اعزام شهید بلباسی به سوریه

فرمانده سپاه کربلای مازندران در مراسم تجلیل از خادمان ستاد راهیان نور مازندران به روایت شب اعزام شهید محمد بلباسی به سوریه پرداخت. به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ؛ پیش از ظهر امروز مراسم اختتامیه و تجلیل از خادمان ستاد راهیان نور مازندران با حضور مدیران استانی و شهرستانی در سالن غدیر […]

فرمانده سپاه کربلای مازندران در مراسم تجلیل از خادمان ستاد راهیان نور مازندران به روایت شب اعزام شهید محمد بلباسی به سوریه پرداخت.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ؛ پیش از ظهر امروز مراسم اختتامیه و تجلیل از خادمان ستاد راهیان نور مازندران با حضور مدیران استانی و شهرستانی در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران با این تفاوت برگزار شد که امسال جای شهیدان مدافع حرم محمد بلباسی «مسؤول سازمان راهیان نور سپاه» و حاج‌رحیم کابلی «مسؤول انجمن راویان دفاع مقدس مازندران» در این مراسم خالی بود.

تصاویر شهیدان مدافع حرم مازندران به‌ویژه تصاویری اختصاصی از شهیدان بلباسی و کابلی در محوطه سپاه کربلای مازندران زینت‌بخش بود و دل‌های زیادی از جاماندگان را تکان می‌داد.

قبل از شروع مراسم عده‌ای از خادمان شهدا با همراهی جواد بخشی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد راهیان نور استان در حال آماده‌سازی فضای سالن برای بهتر برگزار شدن هر چه بیشتر همایش بودند.

سید خلاق میرنیا رئیس دانشگاه مازندران نخستین مدیری بود که حدود نیم ساعت از وقت شروع مراسم زودتر وارد سالن شد، بعد از او فرمانده دلاور لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا سردار حمیدرضا رستمیان که وقتی به چهره‌اش می‌نگری حال و روز غم خان‌طومان و هجر شهدای مدافع حرم را می‌توانی در او به نظاره بنشینی، به میهمانی شهدا آمد.

رفته‌رفته با حضور مدیران و خادمان شهدا مراسم با قرائت قرآن و نواختن سرود جمهوری اسلامی توسط گروه موزیک سپاه کربلا، آغاز شد.

* روایت فرمانده سپاه کربلای مازندران از شب اعزام رزمندگان به سوریه

در ابتدای مراسم سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران طی سخنانی کوتاه با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم با گذراندن چند واحد درسی از خدمتگزاری، عالی‌ترین نمره و مدرک را اخذ کرده و امروز بنا بر کلام صریح خدا عند ربهم یرزقون هستند.

وی با بیان اینکه شب اعزام رزمندگان لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا به سوریه، شهید محمد بلباسی با تماس با من، خواست کسب اجازه‌ای از بنده بکند، افزود: با توجه به اینکه دوست نداشتیم محمد را از دست بدهیم، برای همین تمام موانعی که ممکن بود را بر سر راهش گذاشتم و در لحظات آخر هم بهانه آمادگی بدنی و قدرت رزمی‌اش را مطرح کردم و گفتم حساب کار شما با سردار رستمیان است؛ اما همه این حرف‌ها تأثیری بر حال و روز خدایی محمد نگذاشت، او رفت و دیگر برنگشت.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه شهیدان بلباسی و کابلی به‌دلیل حضور مستقیم در مدیریت راهیان نور به‌عنوان خادم و راوی، شهیدان شاخص این برنامه مطرح شده‌اند، ادامه داد: راهیان نور و یادواره‌های شهدا از هدایای خداست که با هدایت خود شهدا آغاز شد.

بابایی راهیان نور را یکی از ابزارهای زنده نگه داشتن ایثار و مقاومت برشمرد و تأکید کرد: راهیان نور آثار و برکات زیادی داشته و نسل‌ها را به رود زلال و پاک دفاع مقدس وصل می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری که جهاد فقط حضور در عرصه‌های نظامی نیست، بیان کرد: جهاد اقتصادی و علمی و زیربنایی‌ترین امور جهاد فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

* خاد‌م‌الشهدا بودن ۳ نفر از شهدای مدافع حرم مازندران

پس از سخنرانی و خیرمقدم‌گویی سردار بابایی از جواد بخشی «رئیس ستاد راهیان نور مازندران» درخواست شد تا برای ارائه گزارش ستاد به پشت تریبون برود.

بخشی که در فراغ و فقدان یاران ستادش «بلباسی و کابلی» برگزاری چنین برنامه‌ای کمی برایش سخت بود، لب به سخن گشود.

وی در ابتدا با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و درود بر روان امام و شهدا به‌ویژه شهیدان بلباسی و کابلی، بیان کرد: دیشب وقتی در حال تنظیم این گزارش بودم، شدیداً فقدان عزیز دلم محمد بلباسی که در سال‌های گذشته این گزارش را با هم مهیا می‌کردیم، مرا آزرد و تا دقایقی نتوانستم چیزی بنویسم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران پس از ایراد چنین جملاتی که شرایط صحبت کردن نیز برایش سخت شده بود، تصریح کرد: ۴۰ هزار زائر در طول سال ۱۳۹۴ و عید ۱۳۹۵ به اردوهای راهیان نور از مازندران اعزام شده‌اند.

رئیس ستاد راهیان نور مازندران با بیان اینکه دشمن همواره در پی این بوده تا خط انقلاب را منحرف و تهدیداتی علیه کشور ایجاد کند، خاطرنشان کرد: هوشیاری مسؤولان و خودباوری و کارهای جهادی تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کرده است.

وی با اشاره به ترویج راهیان نور، تأکید کرد: در گذشته این اردوها اواخر سال انجام می‌شد که در حال حاضر پویا و مستمر و به‌طور دائم در طول سال انجام می‌شود.

بخشی همچنین با اشاره و یادی از خاد‌م‌الشهدا بودن ۳ نفر از شهدای مدافع حرم مازندران «حسن رجایی‌فر، علیرضا بریری و علی جمشیدی» در طول چند سال اردوهای راهیان نور، خاطرنشان کرد: امسال هم اعزام به مناطق عملیاتی جنوب، غرب، شمال غرب طبق روال با حضور خادمان شهدا ادامه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه مازندران بعد از تهران بیشترین زائر را در مراسم ارتحال امام(ره) داشته است، یادآور شد: ۲۴ هزار نفر از مردم مازندران در این حرکت معنوی شرکت کردند.

* شهیدان بلباسی و کابلی سفیران فرهنگی بودند

در ادامه استاندار مازندران با تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن ماه عبودیت و بندگی خدا، اظهار کرد: امروز جنگ نرم و جنگ فرهنگی سخت‌تر از جنگ حضوری و تن به تن است.

ربیع فلاح شهیدان بلباسی و کابلی را سفیران فرهنگی عنوان کرد و افزود: این دو شهید همواره به‌عنوان خادمان راهیان نور در اردوهای مختلف در طول سال حضور داشتند.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور پیام‌آور ایثار، شهادت، ایستادگی و مقاومت است، ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری نیز بر استمرار و تداوم این سنت حسنه است.

استاندار مازندران این اردوها را جریان عظیم فرهنگی خواند و تصریح کرد: مسؤولان و دست‌اندرکاران این حوزه تلاش کنند تا این اردوها گسترش یافته و همه آحاد مردم در آن حضور پیدا کنند.

وی اردوهای راهیان نور را یکی از فعالیت‌های مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر در یک سال اخیر در این اردوها شرکت کرده‌اند که ۲۰ هزار نفر آنها از محلات بوده‌اند.

فلاح با تأکید بر حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در این اردوها، اضافه کرد: باید ایستادگی و ایثار که امروز تشنه این فرهنگ هستیم منتقل شده و یاد و خاطرات روزهای سخت و پُرافتخار تاریخ ما گرامی داشته شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد انقلابی بودن، متذکر شد: پاسداری از ارزش‌های اسلامی و اعتقاد و استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از ویژگی‌های انقلابی بودن است.

استاندار مازندران تقوای اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های فرد انقلابی برشمرد و یادآور شد: باید همت زیادی در سطح گسترده در زمینه اقتصاد مقاومتی به خرج دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور، هجرت و جهادی فعالیت‌های مثبتی را در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته اند.

* آغاز عملیات عمرانی برای ساخت اردوگاه و یادمان هفت‌تپه

بعد از سخنرانی استاندار مازندران مجری برنامه مجدداً «استاندار مازندران، فرمانده سپاه کربلا، فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا، مسؤول دفتر نمایندگی و مسئول حفاظت اطلاعات سپاه کربلا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران» را به روی سن برای اهدای لوح یادبود به خانواده شهدای مدافع حرم بلباسی و کابلی و دیگر خادمان ستاد راهیان نور خواند.

در این بخش از برنامه سردار بابایی یک‌بار دیگر به پشت تریبون رفت و با بیان اینکه با واگذاری زمینی در هفت‌تپه خوزستان «مقر لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس» موافقت شده و عملیات عمرانی آن برای ساخت یک یادمان و اردوگاه برای زائران مازندرانی آغاز می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امکان اسکان یک‌هزار نفر در این اردوگاه فراهم می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک باید به هفت‌تپه انتقال یابد، عملیات عمرانی هفت‌تپه را دو فاز عنوان کرد و گفت: فراهم کردن آسایشگاه و امکانات پخت و پز و ایجاد سرویس بهداشتی در فاز اول و ایجاد نقاط یادمانی برای زیارت کاروان‌ها و آثار دفاع مقدس نیز در فاز دوم قرار دارد.

وی بخشی از این اعتبار را دولتی و بخش دیگر را مردمی عنوان کرد و افزود: امیدواریم کاروان‌های راهیان نور در اسفند ۹۵ در اردوگاه هفت‌تپه مستقر شوند.

به گزارش فارس، این قسمت از سخنان سردار بابایی با اعلام تکبیر از سوی حضار همراه بود.

بابایی در ادامه با پیش‌بینی برگزاری یک‌هزار اردوی جهادی در سال ۹۵، تأکید کرد: در اردوهای جهادی در بخش پاسداران ۳۰۰ نفر، ۶ خانه محروم را در روستای اجارستاق ساری ساختند.

وی اضافه کرد: ۳۵ اردو از این هزار اردوی جهادی انجام شده و بقیه هم در حال انجام است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه اردوهای جهادی در مازندران در موضوع محرومیت‌زدایی بوده، تصریح کرد: مسؤولان و ریاست دانشگاه‌ها از این اردوها پشتیبانی کنند.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از خانواده‌های شهیدان بلباسی و کابلی و خادمان راهیان نور تجلیل به‌عمل آمد.

 

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.