اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش رادیوفردا از نبردهای حلب/ بازی با آمار کشته‌های ایرانی

  • کد خبر : 3033
  • 18 خرداد 1395 - 17:20

«گزارش‌هایی که از تشدید حملات هوایی، خمپاره‌ای و درگیری‌های زمینی در حلب منتشر شده‌، نشان می‌دهد بخشی از این درگیری‌ها به افزایش کشته‌ها در میان نیروهای اعزامی از سوی ایران انجامیده‌است.» به گزارش اخبار جهادی ، رادیوفردا (ارگان رسانه‌ای سازمان سیا) در گزارشی تحولات میدانی سوریه را از منظر خود مورد توجه قرار داده است. […]

«گزارش‌هایی که از تشدید حملات هوایی، خمپاره‌ای و درگیری‌های زمینی در حلب منتشر شده‌، نشان می‌دهد بخشی از این درگیری‌ها به افزایش کشته‌ها در میان نیروهای اعزامی از سوی ایران انجامیده‌است.»

JamNewsImage17025823

به گزارش اخبار جهادی ، رادیوفردا (ارگان رسانه‌ای سازمان سیا) در گزارشی تحولات میدانی سوریه را از منظر خود مورد توجه قرار داده است. در این گزارش آمده:

الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ۱۷ خرداد گفته واشینگتن عمیقا نگران تشدید نبردها در حلب -هم از طرف جبهه‌النصره در مناطق جنوبی و هم نیروهای مسلح دولتی در مناطق شمال‌شرقی- است.

این گفته‌ها در زمانی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی از شدت گرفتن حملات هوایی، خمپاره‌ای و درگیری‌های زمینی در حلب منتشر شده‌است. گزارش‌ها از تهران نیز نشان می‌دهد، بخشی از این درگیری‌ها به افزایش کشته‌ها در میان نیروهای اعزامی از سوی ایران انجامیده‌است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است حکومت اسد، همچنان به بمباران غیرنظامیان ادامه می‌دهد. رسانه‌های دولتی سوریه نیز خبر از کشته شدن دست‌کم ۴۰ نفر در حملات خمپاره‌ای شورشیان به مناطق تحت کنترل دولت مرکزی داده‌اند.

الیزابت ترودو گفته است، ایالات متحده هم از حکومت سوریه و هم از روسیه خواسته است تا در حملات خود با دقت گروه‌های تروریستی را از دیگر گروه‌های تمییز دهند تا آتش‌بس حفظ شود: «همه ما موافق هستیم که جبهه‌النصره، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی شناخته‌شده از سوی سازمان ملل، تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان هستند. اما رژیم [سوریه] و روسیه نمی‌توانند به بهانه حضور جبهه‌النصره به دیگر گروه‌ها حمله کنند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال افزوده است که «به گفت‌وگو با آن گروه‌ها در منطقه (شورشیان میانه‌روی باقی‌مانده در مناطقی از حلب) ادامه می‌دهیم».

این مقام دولت ایالات متحده تاکید کرده که در مورد لزوم جدا شدن مخالفان میانه‌روی اسد، از گروه‌های شناخته‌شده از سوی سازمان ملل به عنوان «گروه‌های تروریستی»، به کرات سخن به میان آمده‌است. اما روسیه و قوای دولتی سوریه نیز نباید این دسته از مخالفان را هدف قرار دهند.

 

«حمایت هوایی» از نیروهای دولتی

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفته ارتش آن کشور «به طور فعالانه‌ای» از قوای اسد در حلب حمایت هوایی می‌کند.

لاوروف می‌گوید، روسیه مدتی طولانی منتظر ماند تا نیروهای میانه‌رو مناطق تحت کنترل افراطیون را ترک کنند و حملات هوایی روسیه «نباید تعجب‌بر‌انگیز باشد».

وزیر خارجه روسیه ۱۷ خرداد ماه در یک کنفرانس خبری گفته در این مورد «به آمریکا هشدار داده‌ایم» و «اجازه نخواهیم داد تروریست‌ها مناطق را اشغال کنند». او در عین حال تهدید کرده «هرکسی تروریست‌ها را رها نکرده، الان باید خودش را مقصر بداند».

جام نیوز

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.