اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اولین هواپیمای اروپایی وارد دمشق شد

  • کد خبر : 2981
  • 17 خرداد 1395 - 10:17
اولین هواپیمای اروپایی وارد دمشق شد

اولین هواپیمای اروپایی حامل کمک‌های بشردوستانه شب گذشته در فرودگاه دمشق فرود آمد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از سیریا نیوز، از زمان تحریم اقتصادی سوریه از سوی کشورهای اروپایی تاکنون این اولین هواپیمای اروپایی است که در فرودگاه دمشق فرود آمده و کمک‌های بشردوستانه را برای ساکنان شهرک‌های محاصره شده سوریه به همراه […]

اولین هواپیمای اروپایی حامل کمک‌های بشردوستانه شب گذشته در فرودگاه دمشق فرود آمد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از سیریا نیوز، از زمان تحریم اقتصادی سوریه از سوی کشورهای اروپایی تاکنون این اولین هواپیمای اروپایی است که در فرودگاه دمشق فرود آمده و کمک‌های بشردوستانه را برای ساکنان شهرک‌های محاصره شده سوریه به همراه دارد.

رئیس صلیب سرخ جمهوری چک پس از رسیدن به فرودگاه دمشق اعلام کرد که هواپیمای جمهوری چک حامل کمک‌های انسانی و مواد پزشکی برای ساکنان سوریه است.

وی افزود: این کمک‌ها سری نخست کمک‌های بشردوستانه‌ای است که به ساکنان سوریه داده می‌شود و یک هواپیمای دیگر از این کشور روز سه‌شنبه وارد دمشق خواهد شد.

عبدالرحمان العطار، رئیس هلال احمر سوریه نیز از مردم، دولت و صلیب سرخ جمهوری چک قدردانی و نسبت به گسترش روابط میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه آوریل گذشته به جمهوری چک سفر و با تعدادی از مسئولان این کشور دیدار کرد.

وی طی این سفر گفت که پراگ وارد تحریم‌های اقتصادی اروپا علیه سوریه نشد.

اتحادیه اروپا ۲۷ مه گذشته تحریم‌ها علیه سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ صحنه درگیری مسلحانه‌ای است که به کشته شدن بیش از ۳۰۰ هزار نفر منجر شده است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایسنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.