اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اینجا ننگرهار است؛ صدای رادیو داعش! + تصاویر

  • کد خبر : 2881
  • 31 اردیبهشت 1395 - 12:47
اینجا ننگرهار است؛ صدای رادیو داعش! + تصاویر

نیروهای داعش در ننگرهار رادیویی را به نام «صدای خلافت» به راه انداخته‌اند که در آن برای جلب و جذب مردم به صفوف داعش تبلیغ می‌کنند.   به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه سیلسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها، اصلی‌ترین خبری که از خاورمیانه به جهان منعکس می‌شود، اقدامات تروریستی «دولت اسلامی در عراق و شام» یا […]

IMG15370597

نیروهای داعش در ننگرهار رادیویی را به نام «صدای خلافت» به راه انداخته‌اند که در آن برای جلب و جذب مردم به صفوف داعش تبلیغ می‌کنند.

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه سیلسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها، اصلی‌ترین خبری که از خاورمیانه به جهان منعکس می‌شود، اقدامات تروریستی «دولت اسلامی در عراق و شام» یا همان داعش است. این گروه چندین سال تحت عنوان «دولت اسلامی عراق»در عراق به فعالیت می‌پرداخت اما حدود یک سال پس از بحران سوریه، به طور رسمی به این کشور نیز ورود کرد تا کلمه «شام» در انتهای عنوان سابق‌اش بیاید و به «داعش» تبدیل شود. می‌توان گفت که داعش یا همان دولت اسلامی در عراق و شام که مدتی است پا به عرصه وجود گذاشته،  جهشی است که از میان تفکرات تروریست‌های القاعده بیرون آمده و توسعه یافته، به گونه‌ای که تبدیل به غولی شده که تمامی افراد و اشیای اطراف خود را تهدید می‌کند.
سال گذشته بود که نیروهای داعش در ننگرهار رادیویی را به نام صدای خلافت به راه انداختند که در آن برای جلب و جذب مردم به صفوف داعش تبلیغ می‌کنند. ۹۰ اف ام موج این رادیو است. اعضای شورای ولایتی ننگرهار و شهروندان جلال آباد می‌گویند که این رادیو در تمامی ولایت‌های ننگرهار شنیده می‌شود و داعش در این رادیو بر ضد حکومت افغانستان فتوا می‌دهد و از جوانان می‌خواهد که به آن گروه بپیوندند.

یکی از شهروندان جلال‌آباد در این باره گفت:”بیشتر تبلیغات این رادیو این است که ما باید بر ضد حکومت بجنگیم”. اعضای شورای ولایتی ننگرهار و نمایندگان مجلس نیز وجود چنین رادیویی را تأیید می‌کنند. ناصر کاموال؛ عضو شورای ولایتی ننگرهار گفت:”این دیگر واضح است که آنها رادیوی خودشان را دارند. فکر می‌کنم روی موج ۹۰ اف ام کار کرده و ضد دولت بسیار تبلیغ می‌کنند”؛ اما رئیس اطلاعات و فرهنگ ننگرهار از این رادیو بی‌خبر است. رادیو داعش موسوم به «صدای خلافت» در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان این بار برنامه‌های خود را به زبان فارسی دری پخش می‌کند.

۴۵۴۵۶۹۰_۵۲۵

کارشناسان معتقدند که تاسیس رادیو در عصر فراگیری تکنولوژی‌های ارتباطی، صوتی و تصویری، کاری نیست که از عهده داعش برنیاید؛ اما این لزوما به معنای آن نیست که ردگیری و انهدام رادیوی داعش از عهده سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی مدرن و امروزی، برآمدنی نیست. به باور آنها واقعا اگر عزم و اراده‌ای وجود داشته باشد، چنین امکانی کاملا در دسترس است. وقتی سازمان‌های جاسوسی آمریکا می‌توانند تمامی مکالمات تلفنی انجام شده در پنج کشور جهان از جمله افغانستان را در آمریکا شنود کنند، ردگیری، شناسایی و نابودی ایستگاه رادیویی داعش به کمک تکنولوژی‌های ماهواره‌ای پیشرفته که سازمان‌های جاسوسی در اختیار دارند، اصولا نمی‌تواند غیرممکن باشد. گفته می‌شود که این ایستگاه رادیویی و تجهیزات آن از داخل فرودگاه «جلال‌آباد» و یا از ساختمان اطلاعاتی امن راه‌اندازی می‌شود، زیرا تبلیغات روزانه آن از آغاز تا پایان، فقط به اصول جهادی و شجاعت افغان‌ها توهین می‌کند.

۴۵۴۵۶۴۶_۳۷۷

داعش، بازتاب وهابیت
کسانی‌که تاریخ حکومت وهابی سعودی را خوانده‌اند، می‌دانند که این حکومت دارای سه دوره است و در آن چه جنگ‌ها و چه قتل‌ها و چه کشتارها و تکفیرها که صورت نگرفته است، به همین دلیل آنچه هم اکنون از سوی داعش در عراق، سوریه و افغانستان رخ می‌دهد، نمی‌تواند، امور عجیبی باشد، به عبارتی داعش گروهی بی‌رگ و ریشه نیست بلکه گروهی است که نماد و بازتاب وهابیت است، به همین دلیل است که این گروه تا این اندازه مورد پسند و حمایت سعودی‌های وهابی است، چون اعتقادات و خط مشی‌اش منطبق با اعتقادات و خط مشی وهابیت است.دولت داعش را باید نمونه اصلی حکومت سعودی دانست که نه از حیث محتوا و نه از حیث ظاهر هیچ تفاوتی با آن ندارد. این اقدام داعش در ننگرهار، درست به معنای آن است که این گروه تروریستی، کاملا برنامه‌ریزی شده و ریشه‌ای عمل می‌کند و همان گونه که ژنرال کمبل؛ فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته است، این سازمان تروریستی قصد دارد، جلال‌آباد را به پایتخت منطقه‌ای خود در افغانستان تبدیل کند و یکی از نیازهای این امر، ایجاد ایستگاه رادیویی به منظور انتقال پیام «خلافت» به افراد مستعد افراط گرایی، خشونت و رویکرد به گروه‌های تروریستی است.

۴۵۴۵۶۵۱_۸۳۴

به باور تحلیلگران، شعارهای مبارزه با داعش از سوی نیروهای خارجی و دولت افغانستان نیز باید درست متناسب با کارهای ریشه‌ای و زیربنایی که داعش در ننگرهار انجام می‌دهد ریشه‌ای و زیربنایی باشد. اینکه در شماری از عملیات‌های هوایی چند ده تن از اعضای داعش کشته می‌شوند یا گروهی از اتباع خارجی شامل چند زن و کودک بازداشت می‌گردند، به عنوان موفقیت و دستاورد نیروهای امنیتی، خوب و مطلوب است؛ اما بدون تردید، به هیچ عنوان کافی نیست. داعش در افغانستان، مانند عراق و سوریه با برنامه وارد شده و چشم‌انداز گسترده‌ای را در درازمدت، مد نظر دارد و مبارزه با این گروه نیز بایستی ریشه‌ای و همه‌جانبه باشد. کارشناسان مسایل امنیتی بر این باورند که عملکرد دولت و نیروهای خارجی برای مبارزه با داعش در ننگرهار و سایر بخش‌های کشور، تاکنون رضایت‌بخش نبوده است. دولت باید یک استراتژی جامع و قوی را برای مبارزه با داعش به دست گیرد؛ استراتژی‌ای که از ابتدا کانون‌های عضوگیری، کانال‌های مالی و تسلیحاتی، بنگاه‌های تبلیغاتی و زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و ایدئولوژیک این گروه تروریستی را در سطحی بسیار وسیع و همه‌جانبه، آماج قرار دهد.در این میان باید توجه داشت که اعلام وفاداری ده‌ها دانشجوی دانشگاه ننگرهار نسبت به داعش و طالبان که چندی پیش به صورت علنی اتفاق افتاد رویداد کوچکی نبود. یادمان هست که روزگاری حتی حضور و وجود خطری به نام داعش در افغانستان نیز به سخره گرفته شده و رد می‌شد؛ اما اینک که از موج اف ام ۹۰ رسما اعلام می‌شود: اینجا ننگرهار است رادیو صدای داعش، واکنش ها همچنان محتاطانه و منفعلانه است و این شایسته مبارزه ای جدی و فعال با یک خطر جدی و فعال نیست.
هدف داعش از این تبلیغات گسترده چیست؟
هدف داعش از به‌کارگیری روش‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای برای اغراق در قدرت‌نمایی است تا جایی که به‌محض صحبت از ورود آنها به یک منطقه جبهه مقابل ابتدا به‌لحاظ روانی تضعیف می‌شود. خروجی اقدامات داعش در فضای خبری نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای حرفه‌ای با طراحی دقیق و با علم این کار را انجام می‌دهد و در پیاده‌سازی هدفشان یعنی ایجاد فضای رعب و وحشت برای قدرت‌نمایی نیز نسبتاً موفق هستند. وی ادامه داد: آنها هدفشان را تعریف کرده‌اند و با اقدامات خود در حال رسیدن به آن هستند؛ اما در روی دیگر سکه ضرر می‌کنند که البته خود متوجه آن نیستند. هدف آنها ایجاد فضای رعب و ابراز قدرت‌نمایی است که در هدف اول وقتی حرف از ورود داعش به یک منطقه می‌شود جبهه مقابل از نظر روانی تضعیف شده و بخش اعظمی از موفقیت‌های آنها در همین موضوع است که جبهه مقابل فضا را خالی می‌کند.

۴۵۴۵۶۸۹_۳۴۲

نقش ترکیه باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار بگیرد و طبق اظهارات معاون رییس جمهور آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی در به وجود آوردن گروه تروریستی داعش نقش داشتند. گروهک تروریستی داعش قصد دارد تا با ایجاد رعب و وحشت خواسته‌های خود را از طریق مستقیم و یا غیر مستقیم پیش برد تا بر روند تعاملاتی که در منطقه در حال شکل گیری است تاثیر گذار باشد. حمله تبلیغاتی داعش آمیخته‌ای از تصاویر خشونت‌بار از یک طرف و از طرفی دیگر نشان دادن تصویری از خلافت خود خوانده آنهاست. آنها از این طریق می‌خواهند، شکل اسلامی به خود بدهند و هم از سوی دیگر داوطلبانی که با مشاهد این تصاویر بیشتر رغبت می‌کنند، پیگیر خبرهای آنها در شبکه‌های ارتباطات اجتماعی شوند، را سعی دارند بیشتر بر روی آنها تاثیر بگذارند.
اقدامات وحشیانه رو به گسترش
علت افزایش حملات وحشیانه داعش و شدیدتر شدن این حملات به تحقق دو عامل بستگی دارد،نخست این که با افزایش فشارهای نظامی در جبهه‌های سوریه و عراق برضد داعش این گروه سعی در استفاده از عملیات وحشیانه‌تری در افغانستان می‌کند، تا از این طریق به زعم خود موازنه قدرت را به نفع خود نشان دهد و دوم این که از طریق نمایش تصاویر حاکی از عملیات تروریستی وحشیانه‌تر می‌کوشد تا تصویر نیرومندی از خود در میدان نبرد باقی بگذارد، اگر چه در واقعیت دستآوردهای چندانی هم ندارد.

ارون زیلین تحلیلگر مسائل مربوط به گروه های تندرو در گزارشی به مرکز بین المللی مطالعات مربوط به گروه های تندرو و خشونت سیاسی اعلام کرد: میزان تولیدات گروه تروریستی داعش طی ماه‌های گذشته به دلیل حجم بالای خسارت‌ها و تلفات سنگین آنها در بخش‌های نظامی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.