اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بنیان‌گذار “داعش” کیست؟/ماجرای پشتیبانی “سیا” از تروریست‌های تکفیری

  • کد خبر : 2736
  • 19 اردیبهشت 1395 - 9:17
بنیان‌گذار “داعش” کیست؟/ماجرای پشتیبانی “سیا” از تروریست‌های تکفیری

برخلاف بسیاری که فکر می‌کنند “ابوبکر بغدادی” بنیانگذار داعش بوده، اینگونه نیست. به گزارش اخبار جهادی و به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ تروریست‌های تکفیری داعش ۵ سال بوده که در سوریه و عراق جنایت می‌کنند و انسان‌های بسیاری در این مسیر کشته شده‌اند. “ابوبکر بغدادی” نامی آشناست که در دو سال اخیر شهرت جهانی […]

برخلاف بسیاری که فکر می‌کنند “ابوبکر بغدادی” بنیانگذار داعش بوده، اینگونه نیست.

به گزارش اخبار جهادی و به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ تروریست‌های تکفیری داعش ۵ سال بوده که در سوریه و عراق جنایت می‌کنند و انسان‌های بسیاری در این مسیر کشته شده‌اند.

“ابوبکر بغدادی” نامی آشناست که در دو سال اخیر شهرت جهانی پیدا کرده و وی آنچنان شخصیت نام آشنایی نبود تا آنجایی همسرش فکر می‌کرد “ابوبکر بغدادی” استاد دانشگاه است.

اما آنچنان که به افکار عمومی تلقین شده “ابوبکر بغدادی” بنیانگذار تروریست‌های داعش بوده، اینگونه نیست و شخص دیگری تروریست‌های داعش را قبل از “ابوبکر بغدادی” پشتیبانی کرده است. در حقیقت این شخص کار سازماندهی دولت تروریستی داعش را برعهده داشته که باتوجه به شکست طرح گسترده تکفیری‌ها طرح‌های داعش به صورت محدود عملیاتی شد.

بعد از کشته شدن “الزوقاوی”، “ابوعمر بغدادی” سرکردگی این گروه تروریستی را به عهده گرفت و تلاش کرد تا یک حاکمیت با ایجاد وزارت‌خانه‌ها و ارگان‌های همچون مجلس ، هیئت شرعی، گردان‌های امنیت و اطلاعات، بخش تبلیغات، کمیته مالی و  … دولت اسلامی را توسعه دهد.

دستگاه اطلاعات تروریست‌های داعش تلفیقی از سیستم دستگاه اطلاعات آلمان و عراق بوده که هدف به وجود آوردن چنین ساز و کار جاسوسی بزرگی نظارت برکار یگان‌های نظامی، مؤسسات مالی داعش و امیران تروریست‌هاست.

  • **داعش چگونه شکل گرفت/رهبر اصلی داعش کیست؟

    شکل گیری داعش  به سال ۲۰۰۴ و زمان زرقاوی بر می گردد. “ابومصعب الزرقاوی” اردنی الاصل که سابقه حضور در افغانستان و نبرد با نیروهای شوروی را هم داشت، پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۴ یک گروه نظامی به نام «‌جماعت توحید و جهاد» در این کشور را تشکیل داد.
    دیری نگذشت که اقدامات سخت‌گیرانه زرقاوی در مناطق سنی‌نشین و کشتار غیرنظامیان موجب اختلاف میان گروه‌های سنی و القاعده شد.این اختلافات از سال ۲۰۰۵ آشکار شد اما زرقاوی توانست با تشکیل شورای مجاهدین به عنوان سازمانی فراگیر و متشکل از القاعده و پنج گروه تروریستی دیگر در آوریل ۲۰۰۶ بر این اختلافات فائق آید.

    وی اندک مدتی بعد این شورا را شعبه القاعده در عراق معرفی کرد و پیام‌هایی با عنوان «امیرالقاعده در عراق» صادر می‌کرد. از این جا به بعد تقریبا تمام جهادی‌های عراق «تکفیری» شدند و مقر اصلی آن‌ها در بعقوبه استان دیاله بود.

    هواپیماهای آمریکایی در حملاتی سنگین و در چند نوبت این سه شهر و از جمله مقر الزرقاوی در اطراف بعقوبه را بمباران کردند. یک روز بعد که سربازان ارتش آمریکا وارد بعقوبه شدند، جسد امیر القاعده عراق را پیدا کردند. بعد از مرگ زرقاوی شورای مجاهدین «ابو حمزه المهاجر » را به ریاست این گروه انتخاب کرد.

    در پایان سال۲۰۰۶ میلادی”دولت اسلامی عراق” به رهبری  “ابو عمر البغدادی” شکل گرفت و در سال ۲۰۱۰ نیروهای آمریکایی به منطقه الثرثار حمله کردند و ابوعمر بغدادی و ابوحمزه المهاجر را کشتند. بعد از این ماجرا ابوبکر بغدادی به ریاست دولت اسلامی عراق رسید.

    با شروع بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ جبهه النصره برای جنگ علیه نظام سوریه به ریاست ابو محمد الجولانی تشکیل شد. با توجه به نزدیکی دیدگاه های دو گروه، ابوبکر بغدادی با انتشار فایلی صوتی جبهه النصره را امتداد دولت اسلامی در عراق معرفی کرد و نام سازمان خود را به «دولت اسلامی در عراق و شام(داعش)» تغییر داد.

    ایدئولوژی واحد تروریست‌های داعش همانطور که از اسمش پیداست؛ ایجاد یک دولت اسلامی (با ساختار تروریستی و با سو استفاده از نام اسلام) در منطقه “شامات” و “عراقین” است.

  • **قدرت تسلیحاتی و نظامی داعش از کجا آمده است؟

    زمانی که گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق یا داعش به غرب و شمال غرب عراق حمله کرد و “موصل” دومین شهر پرجمعیت این کشور را تنها در سه ساعت تصرف کرد؛ اولین علامت سوالی که در ذهن تحلیل گران منطقه ای به وجود آمد قدرت این گروه از کجا نشات گرفته است.

    تاکنون از نقش رژیم سعودی و برخی کشورهای منطقه در پیشروی های داعش اسنادی کشف و منتشر شده که موضوع این مطلب نیست اما چرا ارتباط داعش و آمریکا چیست و آیا اسنادی در این مورد می توان مثال زد؟

    در حقیقت تروریست های تکفیری داعش با استفاده از یگان های عملیاتی امنیتی خود ، پیشروی های گسترده ای را حد فاصل سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در عراق و سوریه انجام داده اند که علت اصلی آن پشتیبانی آمریکاست که البته حمایت های مالی و تسلیحاتی ایالات متحده از داعش با اذعان رسانه های غربی موجود است.

    در یکی از اسناد که توسط نیویورک تایمز فاش شد آمده است سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) دست کم از سال ۲۰۱۲  محموله هایی از سلاح را برای گروههای وابسته به القاعده در سوریه ارسال کرده است.  این محموله ها در قالب بیش از ۱۶۰ پرواز هواپیماهای نظامی توسط نیروی هوایی اردن ، عربستان سعودی و قطر صورت گرفته که در فرودگاهی نزدیک آنکارا و دیگر فرودگاهها در ترکیه  و اردن به زمین نشسته اند. همچنین عوامل اطلاعاتی آمریکایی تلاش هایی را در جهت تجهیز جبهه النصره که هم اکنون به طور کامل با داعش یکی شده اند و دیگر گروههای تروریستی صورت داده‌اند.

    پایگاه اینترنتی “گلوبال ریسرچ” در گزارشی به قلم “کورت نیمو” تحت عنوان «آمریکا برای داعش  محموله کمکهای تسلیحاتی هوایی می فرستد» ‌نوشت :این در حالیست که نیروهای داوطلب مردمی در مناطق “یثرب و بلد” در استان “صلاح الدین” این گزارش ها را نیز تایید کرده اند. در ماه اکتبر نیز یک محموله هوایی حامل کمکهای تسلیحاتی در حومه کوبانی در سوریه به دست نیروهای داعش افتاد.  در ماه نوامبر نیز منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می‎کند.

    امیردریابان “علی شمخانی” دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره نقش آمریکا در تقویت داعش اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا ستون تریلرهای نفتی گروه تروریستی داعش را می‌بیند و هدف قرار نمی دهد. شمخانی با اشاره به این که آمریکایی‌ها منابع مالی داعش را تأمین می‌کنند بیان کرد: آن‌ها به جای این که تانکر سوخت داعش را مورد انهدام قرار بدهند از این گروه پشتیبانی می‌کنند. شمخانی با اشاره به این که مگر می‌شود با این همه امکانات پهپادی کشورهای غربی و آمریکا داعش را نتوانند هدف قرار دهند، گفت:  داعش موضوع بازی غرب برای استمرار حضور برای  فروش تسلیحات، تشکیل ائتلاف و وابسته سازی دولت‌ها به غرب است.

    دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که آمریکا در سوریه نمی‌جنگد و هواپیماهایشان علیه داعش به کار گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: آمریکا به دنبال سهم در سوریه است

    “هیلاری کلینتون” وزیر خارجه سابق ایالات متحده آمریکا اذعان کرده بود که با سفر به ۱۱۲ کشور به دنبال تثبیت قدرت تروریست های داعش در “صحرای سینا” بود و در این پروسه اقدامات دیپلماتیک گسترده ای انجام داد.
    به کانال تلگرامی ما بپیوندید

    ما را در اینستاگرام دنبال کنید
    باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.