اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عربستان گروه ۳۵۰۰ نفره به سوریه فرستاد

  • کد خبر : 2489
  • 06 اردیبهشت 1395 - 11:01

یک وبگاه نظامی صهیونیستی به نقل از منابع عربستانی فاش کرد که سعودی ها، گروهی مشتمل بر ۳ هزار و ۵۰۰ جنگجو را برای پشتیبانی از گروه های مسلح تروریست، به سوریه فرستادند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وبگاه صهیونیستی “دبکا”، با استناد مدارک دریافتی اعلام کرده که عربستان سعودی، برای […]

وبگاه صهیونیستی دبکا

وبگاه صهیونیستی دبکا

یک وبگاه نظامی صهیونیستی به نقل از منابع عربستانی فاش کرد که سعودی ها، گروهی مشتمل بر ۳ هزار و ۵۰۰ جنگجو را برای پشتیبانی از گروه های مسلح تروریست، به سوریه فرستادند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وبگاه صهیونیستی “دبکا”، با استناد مدارک دریافتی اعلام کرده که عربستان سعودی، برای آموزشِ این نیروها، پادگان های آموزش ویژه در ترکیه و اردن ساخته است. نیروهای آموزش دیده در این پادگان ها در جنگ های گروه های تروریستی با نیروهای سوری و نیروی هوایی روسیه در شمال حلب شرکت دارند.

ملیت نیروهای اعزامی عربستان به سوریه فاش نشده است.

به نوشته این وبگاه صهیونیستی، سعودی ها با این اقدام قصد دارند تا به اوباما رئیس جمهوری آمریکا تاکید کنند که سیاست آن ها با همکاری واشنگتن – مسکو در سوریه، مغایرت دارد؛ موضوع دیگر این که در تمام شش سالی که از بحران سوریه می گذرد، اوباما بارها تاکید کرده که آمریکا نیروهایی از مخالفان سوری را آموزش می دهد و به آن ها اجازه ورود به سوریه را می دهد تا بتواند عناصر مخالف را تقویت کند، اما این رویکرد نتوانسته هیچ نتایج میدانی به ارمغان بیاورد.

وبگاه صهیونیستی دبکا، به نقل از منابع ویژۀ خود تاکید کرده که شش کشورعرب عضو شورای همکاری خلیج فارس، در نشستِ هفتۀ گذشتۀ خود با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ۴ موضوع را مطرح کردند تا سیاست آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در منطقه، بر اساس آن پایه ریزی شود:

نخست، تغییر سیاست های آمریکا در عراق، که اوباما این درخواست را رد کرد.

دوم، تحمیل تحریم های جدید علیه ایران به سبب آزمایش موشک های بالستیک، که اوباما این درخواست را نیز رد کرد.

در عوض، اوباما به عربستان و امارات تعهد داد که آمریکا، جنگنده هایی پیشرفته از نوع اف – ۳۵ را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

در نهایت نیز، اوباما، همه پیشنهادها و درخواست های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در خصوص دست کشیدن از نقشه همکاری واشنگتن – مسکو و سازمان ملل در سوریه را نپذیرفت.

در این میان، منابع اطلاعاتی به وبگاه دبکا تاکید کردند که سفرِ روزِ پنجشنبۀ اوباما و دیدارش با رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به سرکردگی عربستان، برای توضیحِ سیاست آمریکا در خاورمیانه، کاملا شکست خورد و اوباما نتوانست آن ها را قانع کند.

این وبگاه که به ارتباط با سازمان های اطلاعاتی معروف است، تاکید کرد که سیاست نظامی آمریکا در خاورمیانه با سیاست نظامی عربستان و ترکیه مغایرت دارد و این کشورها در این زمینه، اختلافات زیادی با یکدیگر دارند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.