اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات گسترده ارتش سوریه در حلب

  • کد خبر : 2368
  • 01 اردیبهشت 1395 - 12:25
عملیات گسترده ارتش سوریه در حلب

جبهه‌های نظامی شمال و غرب سوریه در پی نقض مکرر آتش بس از سوی گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه ملتهب است به طوری که نیروهای ارتش سوریه با قدرت به این تجاوزات پاسخ داده و عملیات نظامی را برای آزادسازی باقی‌مانده مناطقی در حومه لاذقیه که شاهد تحرکات تروریست‌های تکفیری است، آغاز کرده‌ اند. تجمعات […]

جبهه‌های نظامی شمال و غرب سوریه در پی نقض مکرر آتش بس از سوی گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه ملتهب است به طوری که نیروهای ارتش سوریه با قدرت به این تجاوزات پاسخ داده و عملیات نظامی را برای آزادسازی باقی‌مانده مناطقی در حومه لاذقیه که شاهد تحرکات تروریست‌های تکفیری است، آغاز کرده‌ اند. تجمعات تروریست‌ها در حومه حلب هم هدف حملات گسترده ارتش قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه با حمایت نیروهای دفاع ملی، تپه السیریاتیل مشرف به کبانی در حومه لاذقیه را از گروه‌های تروریستی تکفیری پس گرفت،‌ نیروهای ارتش روز گذشته کوه الزویقات را به کنترل خود درآوردند، تپه السیریاتیل در شمال شهرک مبانی قرار دارد که به معنای محاصره شهرک و سقوط آن از نظر نظامی است، کبانی دژ اصلی تروریست‌های تکفیری در حومه لاذقیه به شمار می‌رود.

یک منبع میدانی به تسنیم گفت پیشروی نیروهای ارتش سوریه در حومه شمال شرقی لاذقیه زمینه نبرد آزادسازی شهر جسرالشغور در استان ادلب را فراهم می‌کند.

از شمال سوریه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش توانستند خسارت‌ها و تلفات سنگینی به گروه‌های تروریستی وارد کنند به طوری که با ایجاد کمین در برابر گروه‌های تروریستی در منطقه نزدیک به شهرک‌های خان طومان و الزربه در حومه جنوبی حلب، ده‌ها نفر از آنها را که برای یورش به این شهرک‌ها آماده می‌شدند، از پای درآوردند. در این عملیات ارتش سوریه دو تانک و چهار خودروی تروریست‌ها منهدم شد. توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه هم به طور گسترده مواضع و تجمعات تروریست‌ها را در این مناطق هدف قرار دادند.

جنگنده‌های سوری همچنین یک ستون از خودروهای تروریست‌ها و یک تانک و نفربر و انبار مهمات آنها را در حومه غربی حلب منهدم کردند.

در ادلب هم منبع میدانی سوری گفت جنگنده‌های روسی و سوری مواضع تروریست‌ها در شهر معره النعمان را هدف قرار دادند که در نتیجه آن شمار زیادی از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند.

از شهرک‌های تحت محاصره شده الفوعه و کفریا در حومه جنوبی ادلب هم خبر می‌رسد که نیروهای هلال احمر سوریه ۶ شهروند مجروح را از این منطقه خارج کرد.

در حمص هم نیروهای ارتش توانستند کوه المزار در شمال شرقی شهر تدمر را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی از لوث آنها پاکسازی کنند، ارتش و نیروهای پشتیبانی همچنین حمله گروه‌های تروریستی در محور تسنین در حومه شمالی حمص را دفع کردند، توپخانه ارتش هم مواضع تروریست‌ها را در روستای ام شرشوح و اطراف تلبیسه به شدت گلوله‌باران کرد.

آخرین تحولات دیرالزور به روایت خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که یک یگان از نیروهای ارتش حمله تروریست‌های داعشی به محله الصناعه را دفع کردند. منابع محلی در مناطق حومه شرقی دیرالزور از هلاکت یکی از سرکردگان مطرح داعش موسوم به عواد الدحل در منطقه خشام خبر دادند.

خبر دیگر اینکه رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی از اقدام دولت ترکیه در تعیین توفیق شهاب الدین به عنوان سرکرده گروه تروریستی موسوم به حرکه نورالدین الزنکی خبر دادند، این در حالی است که دولت ترکیه وی را در ژانویه گذشته برکنار کرده بود.

هدف ترکیه از این اقدام این بوده است که هماهنگی کامل با جبهه تروریستی النصره برای گشودن جبهه های جدید جنگ در حلب و تغییر اوضاع میدانی به نفع تروریست‌ها و حامیانشان را ضروری خوانده است.

یک منبع نزدیک به گروه تروریستی احرارالشام در ادلب هم اعلام کرد آنکارا خواستار تغییرات اساسی چارچوب این گروه شده است که اخیرا با جبهه تروریستی النصره در جبهه‌های حلب ائتلاف کرده و تابع آن شده است.

تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.