اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انتخابات پارلمانی سوریه فردا برگزار می شود

  • کد خبر : 2163
  • 24 فروردین 1395 - 12:44
انتخابات پارلمانی سوریه فردا برگزار می شود

۳۵۰۰ نامزد انتخابات پارلمان سوریه، فردا (چهارشنبه) برای تصدی یکی از ۲۵۰ کرسی نمایندگی پارلمان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، از بین ۱۱ هزار نامزدِ اولیۀ انتخابات، شماری از آنان رد صلاحیت شده و شماری دیگر انصراف دادند و از این تعداد، ۳۵۰۰ نفر […]

انتخابات در سوریه - آرشیو

۳۵۰۰ نامزد انتخابات پارلمان سوریه، فردا (چهارشنبه) برای تصدی یکی از ۲۵۰ کرسی نمایندگی پارلمان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، از بین ۱۱ هزار نامزدِ اولیۀ انتخابات، شماری از آنان رد صلاحیت شده و شماری دیگر انصراف دادند و از این تعداد، ۳۵۰۰ نفر باقی ماندند که این نامزدها، برای تصدی یکی از ۲۵۰ کرسی پارلمان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

شمار حوزه های انتخابیه در سوریه، بیش از ۷هزار حوزه است که در میان استان های مختلف توزیع شده است و رأی دهندگان سوری، می توانند به نامزدهای حوزه های مشخص شده بر اساس تعداد کرسی های آن استان رأی دهند.

انتخابات پارلمانی سوریه، از ساعت هفتِ صبح روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و تا هفتِ عصر ادامه خواهد یافت که این مدت، تنها به دستور کمیته عالی انتخابات، تا ۵ ساعت قابل تمدید است.

برای رأی گیری از مردمِ مناطقی که تحت سلطۀ عناصر مسلح هستند یا در مناطقی دیگر به سر می برند، حوزه های انتخابی ویژه ای در نظر گرفته شده است تا آن ها بتوانند از حق خود در مشارکت در انتخابات، بهره مند شوند.

تمامی شهروندان سوری که بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و مرتکب جرمی نشده باشند که حق شرکت در انتخابات را از آن ها سلب کند، واجدِ شرایط شرکت در انتخابات هستند.

فرایند اخذ رأی به صورت محرمانه صورت می گیرد به طوری که رأی دهنده، پاکتی تحویل می گیرد و وارد اتاقکی می شود و در آن جا اسامی مدنظر خود را می نویسد و آن را در پاکت می گذارد و در مقابل دیدگان کمیته نظارت به صندوق اخذ رأی می اندازد.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.