اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اردوی مشترک دختران عریقات و نوه های عباس با صهیونیستها

  • کد خبر : 2054
  • 21 فروردین 1395 - 15:55
اردوی مشترک دختران عریقات و نوه های عباس با صهیونیستها

یک پایگاه خبری صهیونیستی فاش کرد که نوه های محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه دختران صائب عریقات، عضو کمیته مرکزی فتح و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، در اردوهای مشترک با جوانان صهیونیست شرکت می کنند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت “عربی ۲۱” این اردو […]

صائب عریقات و محمود عباس

صائب عریقات و محمود عباس

یک پایگاه خبری صهیونیستی فاش کرد که نوه های محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه دختران صائب عریقات، عضو کمیته مرکزی فتح و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، در اردوهای مشترک با جوانان صهیونیست شرکت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت “عربی ۲۱” این اردو ویژه مشارکت جوانان بوده و به هدف عادی سازی روابط بین فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

این در حالی است که تحلیلگران و ناظران صهیونیست این اقدام را حرکتی شکست خورده می دانند!
آکیوا الدار، تحلیلگر اسرائیلی مسائل سیاسی در سایت “اسرائیل پلاس” گفت: “عباس و سایر رهبران حکومت فلسطین به منظور جلب توجه و همدلی افکار عمومی اسرائیل خانواده های خود را به زور وارد طرحهای مربوط به عادی سازی روابط با اسرائیل می کنند.”
الدار در گزارش مفصلی که دیشب در همین سایت منتشر شد گفت که دختران عریقات و نوه های عباس در اردوهایی که جمعیت صهیونیستی “صلح می کارند” برگزار می کند، شرکت داده می شوند.
گفتنی است این جمعیت در زمینه عادی سازی روابط فعالیت می کند.
الدار افزود: “بنیامین نتنیاهو (نخست وزیر ) و نفتالی بنت (وزیر آموزش) هرگز اجازه نمی دهند فرزندانشان در چنین فعالیتهایی شرکت کنند، چون اصلا اعتقادی به عادی سازی روابط ندارند.”
وی خاطرنشان کرد: “عباس می کوشد خود را به افکار عمومی اسرائیل نزدیک کرده و احساسات مردم ما را به بازی بگیرد، و به همین منظور بود که هیئتی را برای ابراز همدردی و تسلیت گفتن به مناسبت درگذشت ژنرال درزی منیر عمار، رئیس اداره مدنی اسرائیلی در کرانه باختری به آنجا اعزام کرد.”
الدار گفت: “فلسطینیها، عمار را چهره سخت و خشن اشغالگری و مسؤول ویرانی خانه های فلسطینی در مناطق ج که ۶۰ درصد از اراضی کرانه باختری را شامل می شود، می دانند”.
وی افزود: “عباس اقدامات متعددی را برای برقراری ارتباط با توده مردم عادی در اسرائیل صورت داده است، از جمله ترتیب دادن چند مصاحبه با شبکه های تلوزیونی اسرائیلی و دعوت از نویسندگان و روزنامه نگاران برای صرف غذا با وی در محل اقامتش در منطقه.”
الدار با اشاره به این موضوع تأکید کرد که تا کنون هیچ وزیر صهیونیست حاضر به مصاحبه با روزنامه نگاران فلسطینی نشده است کما اینکه پای هیچ روزنامه نگار فلسطینی به دفتر هیچ وزیر این رژیم نرسیده است.
حنان کریستال، تحلیلگر امور حزبی در سازمان رادیو و تلوزیون صهیونیستی هم به نوبه خود به عباس توصیه کرد که امیدی به افکار عمومی صهیونیستها نداشته باشد چون آنها پیوسته و بیش از پیش به جناح راست کابینه رژیم اسرائیل متمایل می شوند.
کریستال در تحلیلی که دیشب توسط شبکه دوم خبری رادیو عبری هم پخش شد گفت: “عباس اگر تصور می کند تحرکات اخیرش برای تغییر دیدگاه و رویکرد افکار عمومی اسرائیل به نتجه می رسد، سخت در اشتباه است زیرا در اینجا مردم سیاستهای جناح راست را تأمین کننده منافع خود می دانند.”
کریستال افزود: “عباس باید اندکی تأمل کند.. او حتی اگر سر رهبران حماس و جهاد اسلامی را بر طبقی از نقره تقدیم اسرائیل کند، و حتی اگر کمیته اجرایی فلسطین یکسره به حزب لیکود بپیوندد نمی تواند تغییری در دیدگاه اسرائیلیها ایجاد کند.”

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.