اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فاصله داعش از “مرزهای ایران” چقدر است؟

  • کد خبر : 1716
  • 11 فروردین 1395 - 13:27
فاصله داعش از “مرزهای ایران” چقدر است؟

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست های تکفیری داعش از تابستان سال ۲۰۱۴ با کمک برخی عناصر مزدور و باقی مانده های رژیم بعث به عراق حمله کردند و خساراتی را در عراق برجای گذاشتند. این تروریست ها که از ماه می تا جولای ۲۰۱۴  بیشترین حملات را علیه استان […]

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست های تکفیری داعش از تابستان سال ۲۰۱۴ با کمک برخی عناصر مزدور و باقی مانده های رژیم بعث به عراق حمله کردند و خساراتی را در عراق برجای گذاشتند.

این تروریست ها که از ماه می تا جولای ۲۰۱۴  بیشترین حملات را علیه استان های عراق انجام دادند، در ابتدا استان های “نینوا” ، “الانبار” ، “دیاله” ، “صلاح الدین”  و بخش هایی از “کرکوک” را به تصرف خود درآورده بودند و سودای تصرف کل سرزمین عراق را در سر می پروراندند.

**نقش سردار سلیمانی در جلوگیری از سقوط “بغداد” و “اربیل”

اما جمهوری اسلامی ایران که وضعیت امنیتی همسایه غربی خود را نامساعد دید به کمک “بغداد” شتافت و “سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی” با ارائه کمک های مشورتی-نظامی از سقوط شهرهای مهمی همچون “بغداد” و “اربیل” جلوگیری کرد.

۴۳۱۷۸۱۸_۷۴۵

دیلی استار (Daily Star) درباره نقش سردار سلیمانی در مبارزه با داعش عنوان داشت: ایدئولوژی فرمانده سپاه قدس تلفیقی از روش نرم و استراتژی سخت بوده و او حد فاصل سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به نیروهای مردمی برای مقابله با دولت اسلامی (بخوانید تروریست‌های داعش) ایفای نقش کرده است.

سردار سرتیپ  “امیر علی حاجی زاده ” فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه اظهار داشت: ارتش و ملت عراق اگر کمکی نیاز دارند ایران می‌تواند به آن‌ها یاری برساند؛ زیرا اگر کمک ایران نبود داعش، کردستان عراق را تصرف می‌کرد و در همین راستا باید بگویم که  “سردار سلیمانی”  با ۷۰ نفر جلوی تروریست‌های داعش در “اربیل” را گرفتند.

“احمد الاسدی” سخنگوی حشد الشعبی در گفت و گو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریست های داعش اظهار داشت:  “حاج قاسم سلیمانی”  همواره در صحنه بیشتر عملیاتها حاضر است و من فکر می کنم هیچ هدایت راهبردی شکل نمی گیرد مگر آنکه با توجیهات و راهنمایی های وی به سرانجام برسد.

۴۳۱۷۸۱۷_۸۶۴

۴۳۱۷۸۳۴_۸۳۹

سخنگوی حشد الشعبی با بیان اینکه من معتقدم همانا حضور وی برای عراق آنهم به شکلی کاملا دل کنده از دنیا و شجاعانه برای عراق کمک کننده است، گفت: سردار  سلیمانی عراق را از شر داعش و تکفیر نجات خواهد داد.

وی تاکید کرد: کسی که پیشگامی حضورش (حضور سردار سلیمانی در جبهه های نبرد علیه داعش )  برای رزمندگان  فرمانبرداری از امام خامنه ای و امام خمینی را تداعی کرد و فرمانده سپاه قدس با حضور در جبهه های نبرد از حشد الشعبی و نیروهای مسلح عراق پشتیبانی می کند و این مهم  دستاوردهای بزرگی را رقم زد.

**فاصله تروریست های داعش از مرزهای ایران  در جولای سال ۲۰۱۴ چقدر بود؟

سال ۲۰۱۴ میلادی با پیشروی های گسترده داعش از غرب تا شرق عراق (از استان “الانبار” تا استان “دیالی”) داعش به حدی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک شده بود که برخی منابع این فاصله را بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری استان “کرمانشاه” می دانستند.

البته پس از ساماندهی ارتش و نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) ، این نیروها به سمت مراکز حضور داعش گسیل شدند و یکی پس از دیگری شهرهای تحت اشغال را از تروریست های تکفیری داعش باز پس گرفتند.

از سوی دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مرزها یک خط قرمز ۴۰ کیلومتری در نظر گرفتند و آن را معیار مبارزه با تروریست ها قرار دادند که در این پروسه رفته رفته با تلاش های ارتش و حشد الشعبی عراق استان “دیالی” پاکسازی شد.

**فاصله داعش از مرزهای ایران  در سال ۲۰۱۵ چقدر بود؟

پس از یکسال جنگ ارتش و نیروهای مردمی عراق با تروریست های تکفیری که البته عراقی ها از کمک های مستشاری سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران هم بهره می بردند ،  به تدریج فاصله داعش با مرزهای جمهوری اسلامی ایران افزایش یافت و این فاصله در جولای سال ۲۰۱۵ میلادی به بیش از ۸۰ کیلومتر در مرزهای تعریف شده رسید.

۴۳۱۷۸۱۵_۱۴۴

البته در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ و سال مارچ سال ۲۰۱۵ میلادی شهرهای مهم و استراتژیکی همچون “تکریت” مرکز استان “صلاح الدین” و “رمادی” مرکز استان “الانبار” از سیطره تروریست های تکفیری خارج شد و بسیاری از تحلیل ها نشان از ضعیف شدن داعش داشت.

عملیات های پس از پاکسازی “رمادی” موفقیت های ارتش و حشد الشعبی را در نبرد با داعش نشان می داد. البته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل عملیات پاکسازی مناطق مختلف عراق یار و یاور عراقی ها بودند و با کمک های مستشاری از همسایه خود پشتیبانی می کردند.

**فاصله داعش از مرزهای ایران در سال ۲۰۱۶

پس از انفجارهای بروکسل ، در ماه مارچ سال ۲۰۱۶ تصویری در فضای مجازی منتشر شده که در آن آمده است فاصله ایران با داعش ۱۱۲ کیلومتر و فاصله بلژیک با داعش ۳ هزار کیلومتر ؛ اما مرزهای ایران از امنیت کافی برخوردار است و بلژیک انفجارهایی را به خود دیده که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

۴۳۱۷۸۱۳_۹۳۳
متاسفانه اتفاقات دلخراشی که در چند ماهه اخیر در “بروکسل” و “پاریس” شاهد بودیم؛  نتیجه پشتیبانی آمریکا و همپیمانانش از تروریست ها در سوریه و عراق است که با بازگشت افراط گرایان خطرناک از سوریه و عراق به کشورشان،  کشورهای مقصد آماج حملات تروریستی قرار می گیرد.

هم افزایی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران نشان داده که می توان ضریب امنیتی را در برابر حملات تروریستی گسترده یا کور افزایش داد و فاکتور هوشیاری  مهمترین المان تفاوت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با بلژیک است.

فاصله مرزهای جمهوری اسلامی ایران با داعش طی سه برهه مقابله با این گروه تروریستی از ۴۰ به بیش از ۱۱۰ کیلومتر افزایشیافته و این موضوع نشان می دهد نیروهای نظامی و امنیتی برای مقابله با تروریسم از هوشیاری بالایی برخوردارند.

اتفاقات دو سال اخیر در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد نقش سپاه قدس و فرماندهی این نیرو در تامین و توسعه امنیت ملی بسیار تعیین کننده است و باید قدر دو نعمت را بدانیم : “امنیت” ، “سلامت”.

گزارش از محمد زرچینی

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.