اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آمادگی ارتش سوریه برای آزادسازی «تدمر» از چنگ داعش

  • کد خبر : 1374
  • 21 اسفند 1394 - 6:48
آمادگی ارتش سوریه برای آزادسازی «تدمر» از چنگ داعش

[box type=”shadow” align=”aligncenter” ]10 ماه از اشغال شهر تاریخی تدمر در حمص سوریه می‌گذرد. روس‌ها و ارتش سوریه استحکامات خود را نزدیک این شهر تقویت کردند و آماده ورود به شهر تاریخی «تدمر»‌هستند.[/box]   به گزارش اخبار جهادی به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر تاریخی تدمر، ۱۰ ماه پیش به اشغال گروه تروریستی […]

[box type=”shadow” align=”aligncenter” ]10 ماه از اشغال شهر تاریخی تدمر در حمص سوریه می‌گذرد. روس‌ها و ارتش سوریه استحکامات خود را نزدیک این شهر تقویت کردند و آماده ورود به شهر تاریخی «تدمر»‌هستند.[/box]

 

n00065708-b

به گزارش اخبار جهادی به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر تاریخی تدمر، ۱۰ ماه پیش به اشغال گروه تروریستی داعش در آمد. ۹۷ درصد مردم آن کوچ کردند و اکنون کمتر از پنج هزار نفر در آن مانده‌اند.

روزنامه «القدس العربی»، چاپ لندن نوشت که «از زمان هجوم اخیر ائتلاف “جیش الفتح” به منطقه راهبردی “تله العیس” در جنوب حلب، جنگنده‌های روس حملات خود به چندین نقطه در سوریه را از سر گرفته‌اند».

جنگنده‌های روس پس از آغاز آتش‌بس شمار حملات را بسیار محدود کرده بودند اما در پی این حمله، دهها جنگنده حملات به تروریست‌ها را از سر گرفتند

القدس العربی افزود که همه این جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ها از پایگاه هوایی «حمیمیم» در لاذقیه بلند شده‌اند و نقاط حضور داعش و جبهه النصره در ریف حمص، حماه و ریف حلب را هدف گرفتند.

همزمان با این حملات، روسیه و ارتش سوریه تجهیزات نظامی بیشتر به سوی شهر اشغال شده و تاریخی «تدمر» در ریف حمص اعزام کردند و دهها تانک، خودرو زرهی، توپ سنگین برای پشتیبانی نیروهای ارتش سوریه اعزام شد؛ نیروهایی که به مرز شهر تدمر نزدیک شده‌اند و هم‌اکنون درگیری‌های شدیدی نزدیک شهر در جریان است.

«ناصر الثائر» عضو گروه موسوم به «هماهنگی اخبار تدمر»‌ نیز گفته که بیش از ۹۷ درصد جمعیت تدمر این شهر را که ده ماه است اشغال شده، ترک کرده‌اند و کمتر از پنج هزار نفر در این شهر باقی مانده است.

شهر تدمر قبل از یورش داعش، بیش از ۱۷۰ هزار نفر جمعیت داشت اما بعد از اشغال آن، هزاران نفر به استان رقه، دیرالزور و بخشی دیگر نیز به سوی مرز ترکیه (در شمال) و بخشی دیگر به مناطق دیگر سوریه رفتند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.