اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سرویس‌های جاسوسی روی بحث موشکی ایران متمرکز شدند/ ممکن است دشمن روی سیاسیون تاثیر بگذارد/ نباید آمریکا را کدخدا بدانیم

  • کد خبر : 1343
  • 20 اسفند 1394 - 5:47
سرویس‌های جاسوسی روی بحث موشکی ایران متمرکز شدند/ ممکن است دشمن روی سیاسیون تاثیر بگذارد/ نباید آمریکا را کدخدا بدانیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سرویس‌های جاسوسی آمریکا پس از برجام روی بحث موشکی متمرکز شدند، گفت: ما از مجموعه نظامی و سپاه مطمئنیم ولی ممکن است دشمن روی مسئولان سیاسی اثر بگذارد.   به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ،سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با […]

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سرویس‌های جاسوسی آمریکا پس از برجام روی بحث موشکی متمرکز شدند، گفت: ما از مجموعه نظامی و سپاه مطمئنیم ولی ممکن است دشمن روی مسئولان سیاسی اثر بگذارد.

 

به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ،سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» شبکه خبر به تشریح رزمایش موشکی امروز پرداخت.

سردار حاجی‌زاده بابیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با جوسازی، توان دفاعی ما را تعطیل کنند تا از این طریق موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شوند، گفت: تا قبل از بحث هسته‌ای که ما هر سال رزمایش داشتیم، از خیلی از این جوسازی‌ها خبری نبود، اما حالا پس از برجام، بیش‌ترین تمرکز سرویس‌های جاسوسی به‌خصوص از طرف آمریکایی‌ها بر روی موضوع موشکی متمرکز شده است.

وی در خصوص تأثیرگذاری این فعالیت‌ها بر توانمندی‌های دفاعی گفت: ما از مجموعه سپاه و صنعت دفاعی مطمئنیم، ولی ممکن است دشمن بر روی مسئولان سیاسی تأثیر بگذارد و کسی بگوید حالا اگر مثلاً این آزمایش‌ها به عقب بیفتد، چه خواهد شد.

وی افزود: دشمن مخالف افزایش قدرت دفاعی ماست و آنها می‌خواهند ایران به کشوری مانند عراق‌، سوریه و یمن تبدیل شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه ما هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نیستیم، اظهار داشت: ما برای افزایش امنیت خود به انواع سامانه‌ها ازجمله موشک نیاز داریم درحالی‌که در همه حوزه‌ها حتی سامانه‌های پدافندی ما را تحریم کردند و دائم در این مسیر مانع‌تراشی می‌کنند.

حاجی‌زاده گفت: عربستان وقتی به یمن حمله کرد که فکر می‌کرد این کشور ضعیف شده است، حالا اگر ما هم ضعیف باشیم نه آرامشی خواهیم داشت و نه امنیت و جوسازی‌های آمریکا هم برای همین است.

وی با تأکید بر اینکه ما آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن خود دانسته و به آمریکا اعتماد نداریم، افزود: برای از بین بردن رژیم صهیونیستی احتیاج به شلیک نیست، هرچند در صورت هرگونه تجاوز، این اقدام نیز صورت خواهد گرفت،‌ اما مسیری که صهیونیست‌ها طی می‌کنند قطعاً به نابودی آنها از درون منتج خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: ما در صورت هرگونه حمله دشمن، فقط دفاع نخواهیم کرد و به مقابله‌به‌مثل نیز خواهیم پرداخت که موشک یکی از این ابزارهاست.

حاجی‌زاده بابیان اینکه تست موشک‌ها برخلاف برجام نیست، اظهار داشت: در خصوص قطعنامه‌ها نیز وزارت خارجه ما نامه زده و ما هیچ‌گاه این قطعنامه‌ها را نپذیرفته‌ایم؛ چراکه اینها خطوط قرمز ما هستند.

وی گفت: رزمایش اخیر از یک هفته قبل شروع شد و ما فقط ۲ روز آن را رسانه‌ای کردیم و در برخی موارد، ناظران از یگان‌های حاضر برای تست و ارزیابی، حتی شلیک‌های غیرمترقبه درخواست کردند و تنوعی از موشک‌ها در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت.

حاجی‌زاده افزود: در این رزمایش، هم از جنوبی‌ترین نقطه کشور به سمت شمال و هم از شمال کشور و سواحل خزر به سمت سواحل مکران در جنوب شلیک داشتیم، برخی از این موشک‌ها قدرت حمل یک تن TNT را داشتند و برخی تا به ۲۴ کلاهک را حمل می‌کنند که می‌تواند گستره‌ای به‌اندازه ۲ کیلومتر را منهدم کند.

وی گفت: موشک‌های ۲ هزار کیلومتری که در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری پرواز می‌کنند، ظرف ۱۲ تا ۱۳ دقیقه به هدف اصابت خواهند کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در طول رزمایش، هواپیماهای جاسوسی آمریکا از فراز آب‌های آزاد، شلیک موشک‌های ما را رصد کردند، گفت: آنها از موفقیت‌آمیز بودن این شلیک‌ها مطلع هستند، اما شاید مسئولان نظامی‌شان به مسئولان سیاسی هنوز اطلاعات درستی نداده‌اند.

حاجی‌زاده بابیان اینکه دشمن به دنبال عقیم کردن توان دفاعی ماست، گفت: آنها حتی بسیاری از قطعات عادی که مصرف دوگانه دارند را نیز برای ما تحریم کردند و به دنبال نفوذ و خرابکاری هستند و این موجب شد بر روی ساخت قطعات در داخل متمرکز شویم.

وی گفت: آنها می‌خواهند همان خرابکاری‌های هسته‌ای را در زمینه موشکی نیز داشته باشند،‌ البته ما مراقبیم و از مجموعه سپاه و صنعت دفاعی مطمئنیم، ‌اما دشمن ممکن است با شانتاژ بر روی مسئولان سیاسی اثر بگذارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بابیان اینکه هم دولت و هم مجلس به تقویت بنیه دفاعی معتقد هستند، گفت: البته آنها باید کمک بیش‌تری کنند تا توان دفاعی ما هر روز قدرتمندتر شود.

حاجی‌زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص تونل‌های موشکی زیرزمینی سپاه نیز، گفت: این تونل‌ها در بسیاری از نقاط کشور و در زیر کوه‌ها مستقرند و ما این اقدام را از ۳۱ سال پیش کلید زدیم.

به گزارش فارس، وی افزود: امروز قدرتمندترین مجموعه حفاری تونل کشور متعلق به نیروی هوافضای سپاه است و ما حتی در ساخت تونل‌های مترو نیز به دولت کمک می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه ما هیچ‌گاه غافلگیر نخواهیم شد، گفت: این تونل‌ها با رعایت دقیق مسائل پدافند غیرعامل ساخته شد و آسیب‌پذیر نیستند و حتی در برابر بمب اتم هم از بین نخواهد رفت. امنیت ایران خط قرمز ماست و ما با هیچ‌کس بر سر آن معامله نخواهیم کرد.

حاجی‌زاده بابیان اینکه آمریکا برای کشورهای ضعیف، قدرتمند است، گفت: ما نباید آمریکا را کدخدا بدانیم، وقتی آنها در سال ۲۰۰۹ قصد خروج از عراق را داشتند، از طریق سفارت آمریکا یک مسئول عراقی را به تهران فرستادند و از سپاه و نظام جمهوری اسلامی کمک خواستند تا آبرومندانه از این کشور خارج شوند و وقتی آن واسطه به عراق برگشت، مسئول آمریکایی در فرودگاه منتظر بود تا ببیند چه پیامی از ایران آورده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که چرا ما در حوزه‌های دیگر مثل خودرو نتوانسته‌ایم مانند حوزه دفاعی به خودکفایی برسیم، افزود: ما باید نگاه به داخل داشته باشیم و این نگاه به بیرون است که ما را بدبخت کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: چرا آقایان برای تأمین قطعات محصولاتی مثل خودرو سریع به اروپا و فرانسه‌ای می‌روند که تا دیروز هم در زمان جنگ و هم در زمان مذاکرات، آن‌همه مانع‌تراشی و اذیت کرد.

حاجی‌زاده بابیان اینکه ما امروز در بسیاری از حوزه‌ها چه در موشکی و چه هواپیماهای بدون سرنشین از بسیاری کشورهای پیشرفته جلوتر هستیم، از نام‌گذاری هواپیمای بدون سرنشین RQ170 ایرانی به نام «سیمرغ» خبر داد.

وی در پایان گفت: همان‌طور که ما در گذشته موشک شهاب۲ را تا لحظه اصابت به هدف هدایت‌پذیر کردیم، اخیراً نیز موشک عماد که همان مدل پیشرفته قدر است، نقطه‌زن و هدایت‌پذیر شد و در این رزمایش نیز موشک بالستیک قیام توانست به‌صورت نقطه‌زن عمل کرده و سامانه هدایت پذیر آن تا لحظه اصابت به هدف تست شد.

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.