اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

داعش وارد شهر کردنشین تل‌ابیض شد/ نقض آتش‌بس در برخی مناطق سوریه

  • کد خبر : 952
  • 08 اسفند 1394 - 15:21
داعش وارد شهر کردنشین تل‌ابیض شد/ نقض آتش‌بس در برخی مناطق سوریه

ایسنا نوشت: دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی از نیمه شب جمعه تاکنون میان یگان‌های مدافع خلق کرد با تروریست‌های داعش در شهر تل‌ابیض در نزدیکی مرز ترکیه در جریان است. به گزارش اخبار جهادی به نقل از سایت اینترنتی النشره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه با بیان این مطلب اعلام کرد […]

ایسنا نوشت: دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی از نیمه شب جمعه تاکنون میان یگان‌های مدافع خلق کرد با تروریست‌های داعش در شهر تل‌ابیض در نزدیکی مرز ترکیه در جریان است.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از سایت اینترنتی النشره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه با بیان این مطلب اعلام کرد که اعضایی از داعش توانسته‌اند به داخل این شهر در حومه شمالی استان رقه نفوذ کنند و این امر هم‌زمان با حملات ترکیه به محل استقرار یگان‌های کرد در این منطقه و حملات ائتلاف تحت امر آمریکا به مواضع داعش صورت گرفته است.

گفته می‌شود صدای انفجاری در این شهر شنیده شده که ناشی از انفجار خودروی بمب گذاری شده داعش بوده است. اطلاعاتی از تلفات انسانی این انفجار در دست نیست.

از سوی دیگر، در انفجاری انتحاری با خودروی بمب گذاری شده در حومه شهر حماه که امروز (شنبه) رخ داد، دو تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، با بیان این مطلب اعلام کرد که احتمالا این انفجار در منطقه‌ای رخ داده است که شامل آتش بس نمی‌شود.

سانا گزارش داد که گروه‌های تروریستی وابسته به داعش و جبهه النصره در منطقه السلمیه در شهر حماه که انفجار در آنجا رخ داده، مستقر هستند.

این انفجار چندین ساعت پس از آغاز اجرای آتش بس در سوریه بر اساس توافق میان آمریکا و روسیه صورت گرفت. توافق آتش بس تنها شامل برخی از مناطق حومه حماه می‌شود و مناطقی که در دست تروریست‌های النصره یا داعش است را دربر نمی‌گیرد.

داعش منطقه طیبه در شرق شهر السلمیه در حومه شمالی حماه را در پی درگیری‌ها با ارتش سوریه تحت اشغال خود درآورد.

از سوی دیگر، فارس بیوش، از فرماندهان میدانی “ارتش آزاد سوریه” مدعی شد که نیروهای دولتی دست به حملاتی علیه مخالفان می‌زنند و بعد از اعتراض، حملات خود در آن مناطق را متوقف کرده و به مناطق دیگری حمله می‌کنند.

وی افزود که در صورت ادامه ” نقض آتش بس” از سوی نیروهای دولتی آتش بس از بین خواهد رفت.

از سوی دیگر، با وجود آتش‌بس دو موشک گراد به کوه‌های غربی شهر نبل در حومه شمالی حلب و چندین راکت به روستای الطاموره در جنوب منطقه الزهراء اصابت کرد. این مناطق شیعه نشین هستند و ارتش سوریه نیز با حملات توپخانه‌ای به عاملان این حملات پاسخ داد. شبکه العهد گزارش داد که هیچ حمله‌ای تا به این ساعت به محله‌های مسکونی در نبل و الزهراء صورت نگرفته است.

همچنین مخالفان سوری اعلام کردند که داعش روستای الکنطری در حومه شمالی رقه را پس از درگیری‌ها با یگان‌های حمایت مردمی کرد تحت اشغال خود درآورده‌اند.

درگیری‌هایی نیز میان ارتش سوریه با تروریست‌های داعش در اطراف شهر القریتین در حومه جنوب شرقی حمص رخ داد.

پایگاه العهد گزارش داد که اخباری مبنی بر حملات خمپاره‌ای به میدان العباسیین در دمشق صحت ندارد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.