اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

برای کمک به انصارالله در تمامی سطوح آماده‌ایم/ پاسخی «بهت‌آور» و «کوبنده» به آمریکا می‌دهیم

  • کد خبر : 18420
  • 18 دی 1397 - 21:04
برای کمک به انصارالله در تمامی سطوح آماده‌ایم/ پاسخی «بهت‌آور» و «کوبنده» به آمریکا می‌دهیم

شیخ اکرم الکعبی گفت: اگر آمریکا نیروهای عراقی را هدف قرار دهد، بدون تعارف جوابی «کوبنده» خواهیم داد. پاسخ ما فقط حمله موشکی نخواهد بود، بلکه بسیار به آنان نزدیک خواهیم شد و پاسخی «بهت‌آور» و مناسب خواهیم داد. به گزارش اخبار جهادی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگو با روزنامه اطلاعات، رژیم آل سعود […]

شیخ اکرم الکعبی گفت: اگر آمریکا نیروهای عراقی را هدف قرار دهد، بدون تعارف جوابی «کوبنده» خواهیم داد. پاسخ ما فقط حمله موشکی نخواهد بود، بلکه بسیار به آنان نزدیک خواهیم شد و پاسخی «بهت‌آور» و مناسب خواهیم داد.

به گزارش اخبار جهادی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگو با روزنامه اطلاعات، رژیم آل سعود را “شاخ شیطان” خواند و از برنامه مدون این جنبش برای مقابله با طرح ها و نقشه های شوم این رژیم خبر داد.

شیخ «اکرم الکعبی» درباره طرح این جنبش برای مقابله و جلوگیری از تاثیرگذاری رژیم سعودی در تحولات سیاسی و امنیتی عراق اظهار داشت: عربستان شیوه و عملکرد خود را تغییر داده است. این کشور در گذشته نه‌چندان دور از داعش برای تخریب عراق حمایت می‌کرد و از سیاستمداران داعشی و مزدورانش می‌خواست که در تخریب عراق جدی باشند و اجازه استقرار امنیت در این کشور را ندهند.

وی ادامه داد: عربستان اکنون با همان چهره زشت و اندیشه جاهلی به‌دنبال رهبری کشورهای عربی و اسلامی است، نقش منفی این کشور در عراق به این دلیل است که از ما می‌ترسد و کشورمان را رقیب خود می‌داند.

مقام بلند پایه حشد شعبی عراق تصریح کرد: سعودی‌ها پس از شکست گروهک‌های تکفیری که با مأموریت برهم زدن ثبات عراق در همه سطوح مالی، تسلیحاتی و عقائد باطل از حمایت ریاض برخوردار بودند؛ درحال حاضر شیوه خود را تغییر داده‌اند و با ایجاد مؤسسات فرهنگی و خدماتی [که در واقع مؤسسات اطلاعاتی هستند] ذیل عناوین فریبنده، به‌دنبال سرایت وبای فرهنگی و فکری بین جوانان هستند و در این راستا به ترویج “فحشا” مشغولند ولی “شیطان”، “شیطان” می‌ماند هرچند با بزک و ایجاد چهره‌ای زیبا در پی فریب ما باشد.

شیخ اکرم الکعبی، رژیم آل‌سعود را “شاخ شیطان” نامید و خاطرنشان ساخت: مبارزه ما با آنان در همه سطوح فرهنگی و رسانه‌ای تا زمان افشای توطئه‌های پلیدشان طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

سپاه قدس؛ نخبگان جهادی بی‌نظیر

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره شیوه تعامل جنبش‌های مقاومت از قبیل نُجَباء با مستشاران ایران و سپاه قدس و در رأس آن‌ها سردار «قاسم سلیمانی» در عراق اظهار داشت: بی‌شک برادران ما در سپاه قدس، نخبه‌های جهادی بی‌نظیری هستند که تجربیات زیاد و اخلاق والایی دارند و با این اوصاف، بی‌شک باید با آن‌ها به شیوه مکتبی و اخلاق‌مند تعامل کرد.

دبیرکل نُجَباء افزود: آنان فقط مستشار نیستند بلکه در همه جزئیات در کنار ما بوده‌اند و این سیره و اخلاق کم‌نظیر نقش مهمی در تحقق پیروزی‌ها، ارتقای معنویت و پیشرفت توانمندی‌های رزمندگان عراقی داشته است.

 نُجَباء در کنار ارتش سوریه برای آزادی سرزمین‌های اشغالی تلاش خواهد کرد

شیخ اکرم الکعبی همچنین در پاسخ به این سوال که “آیا نُجَباء بخش برون مرزی الحشد الشعبی هست یا خیر و اینکه نقش این جنبش در آینده سوریه پس از شکست تروریس‌ها چگونه است”، اظهار داشت: نُجَباء یک جنبش مقاومت مستقل است که موجودیت مجزا و طرفداران خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: الحشد الشعبی از سوی همه گروه‌های مقاومت عراق تشکیل شد و نُجَباء نقش مهم و بارزی در تشکیل، پشتیبانی آن و مبارزه با داعش (تحت فرماندهی بسیج مردمی) تا پایان عملیات داشت. امروز الحشد الشعبی یک سازمان امنیتی است که مستقیم با نخست‌وزیر عراق مرتبط است و نُجَباء هم مثل سایر گروه‌های مقاومت از آن حمایت معنوی داشته و از قدرت، عقیده و معنویت آن حفاظت می‌کند.

مقام عالی جهادی عراق در خصوص فعالیت‌های نُجَباء در سوریه گفت: ما به ملت سوریه در مبارزه علیه گروهک‌های تکفیری کمک کردیم و این ملت مستحق یاری ما بود، چراکه ملتی بزرگ است که مورد ظلم قرار گرفته و جهاد، تلاش، خون و ایستادگی ما در کنار خود را فراموش نکرده است.

شیخ اکرم الکعبی تصریح کرد: تا امروز شاهد تعامل بسیار خوب ملت سوریه با نیروهای نُجَباء هستیم و آن‌ها هنوز قدردان تلاش‌های ما هستند. به فضل خداوند، سوریه با حمایت ملت خود قدرتمند است و توانسته با یاری خدا در این جنگ پیروز شود و در آینده هم پیروز خواهد شد.

وی ادامه داد: ملت سوریه ملتی مقاوم است و ارتشی دارد که پرچم دفاع از قدس و آزادی مناطق اشغالی را برافراشته است و لذا با آن‌ها خواهیم ماند و با هم برای آزادی سرزمین‌های اشغالی تلاش خواهیم کرد.

رژیم صهیونیستی؛ بازنده همیشگی نبردها

دبیرکل نُجَباء در پاسخ به سوالی درباره امکان بروز یک جنگ جدید میان رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان یا سوریه در برهه کنونی گفت: رژیم صهیونیستی ‌اکنون ضعیف است و ابتکار عمل دست آن‌ها نیست. آنان نمی‌توانند جنگی به راه بیندازند زیرا از لحاظ روحی انقدر ضعیف و شکننده‌اند که یارای ایستادگی در برابر مقاومت را ندارند، به همین دلیل باور داریم که به راه انداختن جنگ علیه حزب‌الله نتیجه‌ای جز شکست برای دشمن در بر نخواهد داشت.

شیخ اکرم الکعبی با بیان اینکه “این ارتش (رژیم صهیونیستی) از لحاظ روحی و عقیدتی شکست خورده و به میهن پایبند نیست، زیرا میهنی ندارد”، تاکید کرد: اخیرا دیدیم که در برابر نیروهای مقاومت در غزه بیش از دو روز تاب نیاورد و اگر جنگی بین رژیم صهیونیستی و حزب ‎الله روی دهد، حتما نتیجه‌اش به نفع محور مقاومت خواهد بود.

 لزوم تعامل جدی مقاومت عراق و فلسطین

وی با اشاره به لزوم هماهنگی فعالیت گروه‌های مقاومت در تمامی منطقه تصریح کرد: بسیار مهم است که بین این گروه‌ها هماهنگی کامل وجود داشته باشد؛ گرچه در حال حاضر هم به گونه مناسبی وجود دارد، ولی نیازمند تقویت همکاری بین گروه‌های مقاومت عراقی و فلسطینی هستیم.

مقام بلند پایه حشد شعبی عراق افزود: رژیم صهیونیستی از طریق جنگ نرم و با توسل به گروه‌های تکفیری که به نیابت از این رژیم می‌جنگند، بسیار تلاش کرد که بین دو ملت عراق و فلسطین تفرقه ایجاد کند. این پروژه، یک طرح خبیثانه قدیمی است که از زمان صدام شروع شد و پس از سقوط او از جانب آمریکا ادامه یافت.

شیخ اکرم الکعبی اظهار داشت: معتقدم که تقویت روابط بین گروه‌های مقاومت عراقی و فلسطینی اثر مهم و مؤثری در منطقه خواهد داشت. در این مرحله کافی است که ما نقشه تاریخی صهیونیست‌ها برای جدایی عراق از محور مقاومت و جریان فلسطین را شکست دهیم.

وی در پاسخ به سوال “نقش نُجَباء در عملیات نیروهای عراقی علیه داعش در استان‌های این کشور از جمله دیالی، صلاح‌الدین و الانبار” نیز گفت: در همه این استان‌ها و سایر استان‌های عراق، نُجَباء نقشی مهم و محوری داشت و ما در همه مناطق عملیاتی استراتژیک از لحظه شروع عملیات تا پایان آن شرکت کردیم.

دبیرکل نُجَباء با بیان اینکه “آمریکا و رژیم‌های سعودی و صهیونیستی بر فروپاشی الحشد الشعبی اصرار می‌ورزند”، افزود: در سطح داخلی نیز مزدوران تابلودار آن‌ها از قبیل داعش و سیاستمداران داعشی چنین خواسته‌ای دارند.

هشدار صریح به آمریکا؛ پاسخی کوبنده و بهت‌آور

شیخ اکرم الکعبی تصریح کرد: اگر آمریکا نیروهای عراقی (چه الحشد الشعبی باشد چه غیر آن) را هدف قرار دهد، بدون تعارف جوابی «کوبنده» خواهیم داد. پاسخ ما فقط حمله موشکی آن‌گونه که خیال می‌کنند نخواهد بود، بلکه بسیار به آنان نزدیک خواهیم شد و پاسخی «بهت‌آور» و مناسب خواهیم داد و خدا یاری‌گر ما است.

وی همچنین درباره موضع گروه‌های مقاومت عراقی برای مقابله با تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران و همراهی یا عدم همراهی دولت مرکزی این کشور با اعمال این تحریم ها نیز اظهار داشت: دولت جدید عراق به زورگویی آمریکا توجه نخواهد کرد و اجازه فشار آوردن به ملت ایران را نخواهد داد، چراکه ملت ایران موضعی «افتخار آمیز» در قبال عراق داشت و مقاومت حتما اجازه نخواهد داد که عراق بخشی از پازل آمریکا باشد؛ چنان‌که در گذشته می‌خواستند عراق را به عضویت آن درآورند.

اعلام آمادگی به انصارالله برای همکاری در تمامی سطوح

مقام عالی جهادی عراق در ادامه این گفتگو، درمورد موضع نُجَباء نسبت به تحولات یمن با توجه به دیدار اخیر هیات انصار الله با وی در بغداد و احتمال حمایت نظامی این جنبش از یمنی‌ها مقابل عربستان نیز گفت: جنگ یمن جنگی ظالمانه و وحشیانه است و دشمن (عربستان) در این جنگ کمترین مراتب اخلاق و شهامت را رعایت نمی‌کند.

شیخ اکرم الکعبی تصریح کرد: باعث تعجب است که همه کشورهای استکباری با مزدوران عرب خود برای نابودی یک ملت بی‌پناه متحد شوند و مردم بی‌گناه را بمباران و گرسنگی را به آن‌ها تحمیل کنند. همچنین سکوت سازمان ملل و افکار عمومی جهان نیز در این باره بسیار شرم‌آور است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در خصوص احتمال کمک نظامی، ما باور داریم که در یمن مردانی (انصارالله) وجود دارند که آل‌سعود، آمریکا، صهیونیست‌ها و… نمی‌توانند شکستشان دهند؛ ولی با این وجود به برادرانمان در انصارالله اعلام کردیم که آماده‌ایم در همه سطوح انسانی، نظامی و غیره در کنارشان بایستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.