اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فردا؛ آغاز مرحله اصلی رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش

  • کد خبر : 18452
  • 19 دی 1397 - 17:50
فردا؛ آغاز مرحله اصلی رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش

مرحله اصلی رزمایش بزرگ اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ۹۷ از فردا به مدت دو روز آغاز می‌شود. به گزارش اخبار جهادی، امیر حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش عصر امروزدر نشست خبری هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ۹۷ نهاجا طی سخنانی در پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی، اظهار داشت: مرحله اصلی […]

مرحله اصلی رزمایش بزرگ اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ۹۷ از فردا به مدت دو روز آغاز می‌شود.

به گزارش اخبار جهادی، امیر حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش عصر امروزدر نشست خبری هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ۹۷ نهاجا طی سخنانی در پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی، اظهار داشت: مرحله اصلی و عملیاتی رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت ۹۷ از فردا به مدت ۲ روز با حضور تمامی پایگاهای نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی اصفهان آغاز می شود.

وی افزود: مرحله اول رزمایش با گسترش هواپیماهای نهاجا از پایگاه‌های مختلف  به پایگاه شهید بابایی آغاز شده است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه اجرای عملیات شناسایی با استفاده از هواپیماهای شناسایی و پهپادهای نهاجا در این زمایش انجام می شود، اظهار داشت: در این رزمایش سعی شده از خلبانان جوانی که در داخل کشور آموزش دیده اند به همراه مهمات و بمب ها و موشک های ساخت داخل استفاده می شود.

امیر واحدی اضافه کرد: این رزمایش هیچ تداخلی با پروازهای مسافربری ندارد و این یکی از ویژگی های این رزمایش است. جنگنده کوثر که چند وقت پیش از آن رونمایی شد و خط تولید آن هم افتتاح شد در این رزمایش شرکت ندارد و در آینده خلبانان ما از این جنگنده استفاده می کنند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد:در روز اول این رزمایش از مهمات شرقی استفاده می شود و در روز دوم رزمایش پروازها با استفاده از مهمات جنگی صورت می‌گیرد. جنگنده های سوخو۲۴ ، اف۱۴، اف۴، اف۵،اف ۷، میگ ۲۹ و جنگنده صاعقه به همراه هواپیماهای سوخت رسان بویینگ ۷۰۷ و هواپیمای ترابری سی ۱۳۰ در این رزمایش حضور خواهند داشت.

امیر واحدی تاکید کرد: اگر شرایط آب و هوایی مساعد نباشد مرحله اصلی رزمایش در روزی که به عنوان رزرو در نظر گرفته شده اجرا می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.