اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تازه‌ترین خبرها از شرق رود فرات/ مقاومت ۳۰۰ تروریست داعشی در آخرین پایگاه تحت اشغال + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 19166
  • 19 اسفند 1397 - 13:16
تازه‌ترین خبرها از شرق رود فرات/ مقاومت ۳۰۰ تروریست داعشی در آخرین پایگاه تحت اشغال + نقشه میدانی و عکس

درگیری میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده های داعش در حومه شهرک باغور فوقانی در نوار ساحلی شرق رود فرات که آخرین پایگاه تروریست ها نیز به شمار می آید همچنان ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، درگیری میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده‌های داعش در حومه شهرک باغور فوقانی در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب […]

درگیری میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده های داعش در حومه شهرک باغور فوقانی در نوار ساحلی شرق رود فرات که آخرین پایگاه تروریست ها نیز به شمار می آید همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری میان شبه نظامیان کُرد و بازمانده‌های داعش در حومه شهرک باغور فوقانی در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه) که آخرین پایگاه تروریست‌ها نیز به شمار می‌آید همچنان ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان کُرد و تروریست‌ها در جریان درگیری‌ها از سلاح‌های سنگین و سبک استفاده و چند خمپاره به سوی یکدیگر شلیک کردند که منجر به کشته و زخمی شدن چندین تن از آنان شده است.

شبه نظامیان کُرد از کشته شدن حدود ۱۶۵ تن از عناصر داعش در جریان درگیری‌های روزهای گذشته در حومه شهرک باغور فوقانی خبر داده اند و اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف غربی ۶۵ مرتبه مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داده اند.

اما جان باختن و زخمی شدن بیش از هزار تن از غیرنظامیان گرفتار شده در اردوگاه شهرک باغور فوقانی نشان می‌دهد که حملات جنگنده‌های ائتلاف در روزهای گذشته تروریست‌های داعش را هدف قرار نداده و این موضوعی است که به شدت در رسانه‌های غربی سانسور می‌شود.

خبرها حاکیست، در ۴۸ ساعت گذشته درگیری‌ها برای چند ساعت به صورت موقت متوقف شد و حدود هزار تن از غیرنظامیان موفق شدند از اردوگاه شهرک باغور فوقانی خارج شوند؛ گفته شده دهها تن از تروریست‌ها و خانواده‌های آنان در میان این افراد حضور داشتند.

به گفته منابع میدانی، حداقل ۳۰۰ تن از بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش حاضر به تسلیم نیستند و با شبه نظامیان کُرد در حومه شهرک باغور فوقانی در حال نبرد هستند و ۱۰۰ تن از آنان ملیت عراقی دارند.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، نیروهای شبه نظامی کُرد پس از چند روز درگیری سنگین در نهایت توانستند عناصر تروریستی داعش را از برخی نقاط در حومه شهرک باغور فوقانی عقب برانند.

یک منبع میدانی به جزئیات پیشروی شبه نظامیان کُرد اشاره کرد و افزود: با عقب نشینی بازمانده‌های داعش، ارتفاع «باغور» که بر مناطق حومه اشراف دارد به تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد درآمد.

این منبع میدانی با بیان این که پیشروی‌های میدانی شبه نظامیان کُرد فقط به ارتفاع «باغور» ختم نشد، گفت: حدود ۹ نقطه و ایستگاه دفاعی در نزدیکی اردوگاه شهرک باغور از کنترل عناصر تروریستی داعش خارج شد.

وی با توضیح این مطلب که اردوگاه شهرک باغور فوقانی به آخرین محل برای تمرکز و تجمع تروریست‌ها تبدیل شده، اضافه کرد: صدها تن از آوارگان و غیرنظامیان در این اردوگاه گرفتار شده اند و داعش از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی، تروریست‌های داعش در ساعات گذشته درصدد بودند چند ضد حمله را با خودروهای انتحاری علیه شبه نظامیان کُرد انجام دهند اما تلاش آنان برای اشغال مجدد مناطق از دست رفته ناکام ماند.

خبرها حاکیست، خودروهای انتحاری داعش قبل ار رسیدن به هدف پیش بینی شده توسط نیروهای شبه نظامی کُرد هدف قرار گرفتند و منهدم شدند و از نفوذ آنان در منطقه جلوگیری به عمل آمد.

این پایان تلاش‌های گروهک تروریستی داعش نبود و تعدادی از عناصر انتحاری آنان دوباره شانس شأن را در میدان نبرد آزمایش کردند و در نهایت در عملیاتی شبانه توانستند خود را در نزدیکی مواضع شبه نظامیان کُرد منفجر کنند؛ هنوز آمار دقیقی از تلفات شبه نظامیان کُرد منتشر نشده است.

به گزارش اخبار جهادی، گروهی از تروریست‌های داعش پس از موفقیت عناصر انتحاری به سرعت وارد عمل شدند و درصدد بودند با غافلگیر کردن شبه نظامیان کُرد چند منطقه را به تصرف دربیاورند اما با مقاومت روبرو شدند و به نتیجه‌ای نرسیدند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.