اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بازهم لشکرکشی ارتش ترکیه به خاک سوریه/ جزئیات نقض آتش بس در مناطق شمالی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 19170
  • 19 اسفند 1397 - 13:20
بازهم لشکرکشی ارتش ترکیه به خاک سوریه/ جزئیات نقض آتش بس در مناطق شمالی + نقشه میدانی

در روزهای گذشته گروه‌های تروریستی در چندین مرحله توافق آتش بس را در مناطق شمالی سوریه نقض کردند و همین مسئله باعث شد تا نیروهای ارتش به این حملات واکنش قاطع نشان دهند.  به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته گروه‌های تروریستی در چندین مرحله توافق آتش بس را در مناطق شمالی سوریه نقض کردند و همین […]

در روزهای گذشته گروه‌های تروریستی در چندین مرحله توافق آتش بس را در مناطق شمالی سوریه نقض کردند و همین مسئله باعث شد تا نیروهای ارتش به این حملات واکنش قاطع نشان دهند.

 به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته گروه‌های تروریستی در چندین مرحله توافق آتش بس را در مناطق شمالی سوریه نقض کردند و همین مسئله باعث شد تا نیروهای ارتش به این حملات واکنش قاطع نشان دهند.همزمان با ادامه نقض آتش بس، چند گروه از نیروهای ارتش ترکیه برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در حدفاصل خط تماس نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در استان‌هایحماه، حلب و ادلب مستقر شدند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش ترکیه در امتداد خطوط تماس نیروهای سوری و ترویست ها گشت زنی می‌کنند تا آرامش در منطقه حفظ شود و پهپادهای روسی نیز از آنان پشتیبانی می‌کنند.

عکس: آرشیو

یک منبع میدانی اعلام کرد: دولت ترکیه به خوبی می‌داند که صبر دولت سوریه در خصوص تحولات میدانی مناطق شمالی در حال تمام شدن است و تلاش می‌کند با این اقدامات از انجام عملیات علیه تروریست‌ها جلوگیری کند.

این منبع میدانی با بیان اینکه نقض آتش بس، دولت سوریه را برای پاکسازی مناطق اشغالی شمال مصمم‌تر می‌کند، گفت: دولت ترکیه در روزهای گذشته پیام‌های واضحی را دریافت کرده و حالا درصدد برآمده تا حدودی تحرکات تروریست‌های مورد حمایتش را متوقف کند.

وی افزود: نیروهای ارتش ترکیه در حد فاصل ایستگاه‌های مراقبتی هفتم (حومه تل طوقان در شرق منطقه سراقب) و هشتم (حومه سرمان در شرق منطقه معره نعمان) مستقر می‌شوند تا آرامش نسبی در منطقه برقرار شود.

به گزارش مشرق، همزمان با استقرار نیروهای ارتش ترکیه در حدفاصل خطوط تماس، گروه‌های تروریستی باز هم آتش بس را نقض کردند و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی از شهرک «السرمانیه» در مناطق مرزی استان‌های ادلب و حماه چند خمپاره به سمت مواضع نیروهای سوری و مناطق مسکونی در شهرک «جورین» در شمال غرب استان حماه شلیک کردند.

به گفته منابع میدانی، در جریان حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها، خسارت‌هایی به مناطق مسکونی وارد آمد و چند خانه تخریب شدند؛ یک کودک سوری در این حملات شهید و ۶ تن دیگر از ساکنان منطقه هم زخمی شدند.

در روزهای گذشته حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به مناطق مسکونی شهرک‌های «محرده، صوران، المحروسه، ناعور شحطه و تل بزام» در شمال و شمال غرب استان حماه منجر به مجروح شدن شماری از شهروندان سوری شده است.

یگان‌های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه در پاسخ به نقض آتش بس و حملات صورت گرفته، مواضع گروه‌های تروریستی را در مناطق اشغالی شمال به ویژه استان‌های ادلب و حماه به شدت درهم کوبیدند.

به گزارش اخبار جهادی، بیشتر مناطق اشغالی شمال و شمال غرب استان حماه (هم مرز با استان ادلب) در تصرف عناصر تحت فرمان و همپیمان گروه تروریستی هیأت تحریر الشام (جبهه النصره؛ شاخه رسمی القاعده) است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.