اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آمریکا دو پایگاه نظامی جدید در غرب عراق احداث کرد

  • کد خبر : 19119
  • 11 اسفند 1397 - 14:04
آمریکا دو پایگاه نظامی جدید در غرب عراق احداث کرد

همزمان با تلاش فراکسیونهای سیاسی عراق برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از این کشور، منابع آگاه می‌گویند که آمریکایی‌ها در استان الانبار دو پایگاه نظامی جدید احداث کردند. به گزارش اخبار جهادی، اقدامات آمریکا برای تقویت حضور خود در عراق همچنان ادامه دارد؛ هر چند طیفهای سیاسی زیادی خواستار اخراج نیروهای این کشور از عراق […]

همزمان با تلاش فراکسیونهای سیاسی عراق برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از این کشور، منابع آگاه می‌گویند که آمریکایی‌ها در استان الانبار دو پایگاه نظامی جدید احداث کردند.

به گزارش اخبار جهادی، اقدامات آمریکا برای تقویت حضور خود در عراق همچنان ادامه دارد؛ هر چند طیفهای سیاسی زیادی خواستار اخراج نیروهای این کشور از عراق شده‌اند.

روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به اینکه «شمارش معکوس برای طیفهای سیاسی مخالف واشنگتن آغاز شده تا جدیت خود را در تصویب قانون اخراج نیروهای نظامی خارجی به ویژه آمریکایی از سرزمین رافدین (عراق) نشان دهند»، گزارش داد که تصویب چنین قانونی و اجرای آن، منوط به توانایی این طیفها در تحمیل شروط خود به واشنگتن و همپیمانان محلی آن است.

به گزارش این روزنامه، علیرغم این مسئله، آمریکاییها همچنان به گسترش حضور نظامی خود در استانهای غربی عراق ادامه می‌دهند؛ هر چند که دولت فدرال عراق بارها تکرار کرده است که پایگاههای ویژه مختص نیروهای آمریکایی وجود ندارد، بلکه حضور آنان مستشاری است و تعداد نیروهای این کشور به بیش از ۱۰ هزار نیرو نمی‌رسد.

 الاخبار به نقل از منابع رسمی و غیر رسمی متعدد اعلام کرد که حداقل این نیروها، بیش از ۱۰ هزار سرباز است که در ۱۳ پایگاه نظامی حضور دارند و اخیرا دو پایگاه جدید نیر در الانبار به این پایگاهها اضافه شده است.

به گزارش این روزنامه، این دو پایگاه در نزدیکی مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن قرار دارد: پایگاه نخست در فرودگاهی که پیشتر «H3» نام داشت و در خط بین‌المللی بین بغداد و دمشق واقع شده است. پایگاه دوم نیز در جنوب پایگاه نخست و در جنوب مسیر بین‌المللی بین بغداد و «امان» قرار دارد.

بنا بر این گزارش، پایگاه نخست عملا فعالیت خود را آغاز کرده است، ولی تلاشهای برای آماده کردن پایگاه دوم همچنان ادامه دارد.

منابع آگاه میدانی نیز اعلام کردند که آمریکاییها دو پایگاه جدید در منطقه «الرطبه» احداث کردند، ولی هنوز مشخص نیست که از این پایگاهها برای جنگنده‌های نظامی استفاده خواهد شد یا خیر.

برخی از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» اما اعلام کردند که اقدام عملی جدی صورت نگرفته است، بلکه فقط کاروانهای نظامی (آمریکایی) در حال تردد در این منطقه هستند.

برخی از منابع نیز اعلام کردند که تلاشهای آمریکا در این منطقه بدین سبب است که واشنگتن تمایل دارد مسیر بین المللی بین بغداد و دمشق و بین بغداد و امان را در دست بگیرد؛ زیرا این عملیات، تحت نظر قرار دادن «خط امتداد محور مقاومت تهران-بغداد-دمشق-بیروت» را تسهیل می‌کند و می‌توانند «بر مقادیر زیاد گاز موجود در آنجا» تسلط پیدا کنند.

در همین راستا، یک منبع آگاه حاضر در استان «الانبار» عراق ۲۴ بهمن ماه گذشته گفت که نیروهای آمریکایی قصد دارند یک پایگاه نظامی ثابت در نزدیکی مثلث سوریه-عراق-اردن احداث کنند.

این منبع تأکید کرد که محل احداث این پایگاه در غرب استان الانبار خواهد بود، ولی هنوز انگیزه آمریکایی‌ها از این اقدام مشخص نیست.

به گفته وی، خودروهای حامل تجهیزات نظامی، مقادی زیادی سلاح و تجهیزات از اردن وارد خاک عراق کردند تا برای اشراف بر این مناطق، یک پایگاه احداث کنند.

این اقدامات آمریکاییها در حالی صورت می‌گیرد که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق به «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفته بود که« بغداد هیچ پایگاه خارجی را در عراق نمی‌پذیرد، در تصمیمات خود مستقل عمل می‌کند و تحت تاثیر هیچ طرفی قرار نخواهد گرفت».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.