اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین خبرها از تحولات میدانی عراق/ از عملیات انتقام بسیج مردمی در جنوب نینوا تا ناکامی داعش برای قطع ارتباط جاده بغداد – سامراء+ نقشه میدانی

  • کد خبر : 19122
  • 12 اسفند 1397 - 17:05
آخرین خبرها از تحولات میدانی عراق/ از عملیات انتقام بسیج مردمی در جنوب نینوا تا ناکامی داعش برای قطع ارتباط جاده بغداد – سامراء+ نقشه میدانی

چند گروه مشترک از رزمندگان عراقی، عملیات گسترده‌ای را در استان‌های «صلاح‌الدین، نینوا و الانبار» علیه مواضع عناصر مخفی داعش انجام دادند.  به گزارش اخبار جهادی، از جنوب استان نینوا و نزدیکی‌های مرز استان صلاح الدین خبر می‌رسد، گروهی از رزمندگان تیپ ۴۴ بسیج مردمی در یک عملیات دقیق موفق شدند ضربات مهلکی را به هسته‌های خاموش گروهک تروریستی […]

چند گروه مشترک از رزمندگان عراقی، عملیات گسترده‌ای را در استان‌های «صلاح‌الدین، نینوا و الانبار» علیه مواضع عناصر مخفی داعش انجام دادند.

 به گزارش اخبار جهادی، از جنوب استان نینوا و نزدیکی‌های مرز استان صلاح الدین خبر می‌رسد، گروهی از رزمندگان تیپ ۴۴ بسیج مردمی در یک عملیات دقیق موفق شدند ضربات مهلکی را به هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش وارد آورند.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی در جریان این عملیات توانستند ۶ تن از عناصر تروریستی داعش را بازداشت کنند؛ عملیات در این محور برای شناسایی سایر عناصر مخفی داعش ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، هسته‌های خاموش داعش در روزهای گذشته در جریان حمله به روستای «الثانیه»، ۸ زن و کودک را قتل عام کردند و همین مسئله باعث شد تا نیروهای بسیج مردمی به سرعت برای تأمین امنیت منطقه وارد عمل شوند.

عملیات رزمندگان عراقی در شمال غرب، شمال، مرکز و جنوب استان نینوا از جمله دشت نینوا در حومه شمال شرق شهر موصل، حومه شهر تعلفر و مناطق القیروان، البعاج، الحضر و…برای شناسایی هسته‌های خاموش داعش در جریان است.

آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین

خبرها از حومه شهر «بلد» در جنوب استان صلاح الدین حاکیست، گروهی از نیروهای تیپ ۴۳ بسیج مردمی عراق در یک عملیات ویژه توانستند شماری از عناصر مخفی داعش را در منطقه «الرقیعات» شناسایی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای بسیج مردمی پس از بررسی کامل منطقه، تجمع تروریست‌های داعش را با آتش یگان توپخانه و موشکی به صورت دقیق هدف قرار دادند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌های داعش درصدد بودند با انجام یک عملیات، جاده ارتباطی بغداد- سامراء را نا امن و مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را مسدود کنند که با واکنش قاطع نیروهای بسیج مردمی ناکام ماندند.

در حال حاضر، بخش‌های مختلفی از استان صلاح الدین از جمله حومه شهرهای تکریت، بلد بیجی، الشرقاط به همراه اطراف رشته کوه‌های حمرین، بیابان‌های شمال غرب و مناطق شمالی و شرقی دریاچه الثرثار به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

آخرین تحولات میدانی استان الانبار

از صحرای غربی استان الانبار خبر می‌رسد، رزمندگان تیپ ۲۶ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده‌ای را علیه عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در منطقه انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، عملیات جست و جوی منطقه به منطقه از چند محور برای شناسایی و انهدام مقرها، انبارهای سلاح، تونل‌های هسته‌های خاموش داعش و خنثی سازی تله‌های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای بسیج مردمی تاکنون در جریان این عملیات موفق شده‌اند مساحتی در حدود هزار کیلومتر مربع از صحرای غربی استان الانبار را به طور کامل پاکسازی و امنیت را در این محور برقرار کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، با پاکسازی صورت گرفته در نقاط آلوده صحرای غربی استان الانبار، حملات هسته‌های خاموش داعش به مناطق دورافتاده به حداقل ممکن کاهش می‌یابد و از نفوذ تروریست‌ها نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق در صحرای غربی استان الانبار، عملیاتی دیگری را در منطقه «الثرثار» برای شناسایی هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش انجام دادند تا حملات پراکنده تروریست‌ها به شهروندان به صفر برسد.

عناصر مخفی داعش در ماه‌های گذشته با کارگذاری تله‌های انفجاری و حملات متعدد در منطقه «الثرثار»، خسارت‌های سنگین جانی و مالی به شهروندان وارد کردند و حالا نیروهای عراقی برای خشکاندن ریشه آنان در این محور وارد میدان شده‌اند.

از محور شرقی استان الانبار خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای اطلاعات تیپ «۲، ۷ و۲۷» بسیج مردمی، عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی و تأمین امنیت مناطق «جرف البحیره و نهر الیابس (رودخانه خشک) انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، استان الانبار با مساحت ۱۳۸ هزار کیلومتر مربع با کشورهای عربستان، سوریه و اردن نیز هم مرز است و داشتن بیابان‌های وسیع و گسترده باعث شده به مکانی امن برای گروه‌های تروریستی تبدیل شود و این برای آمریکایی‌ها که به دنبال ایجاد نا امنی در منطقه هستد یک امتیاز ویژه است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.