اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات عملیات نیروهای یمنی برای تامین امنیت مرکز استان الجوف/ درگیری‌های سنگین در محور شرقی و جنوبی بخش راهبردی «المتون» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18612
  • 28 دی 1397 - 12:25

نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند. به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از مرکز استان الجوف یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیاتی را از محور «وادی اسطر» و کوه «ملیسه» علیه مزدوران […]

نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از مرکز استان الجوف یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیاتی را از محور «وادی اسطر» و کوه «ملیسه» علیه مزدوران سعودی در منطقه «المهاشمه» در محور غربی بخش «خب و الشعف» انجام دادند.

نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند؛ منطقه راهبردی «المهاشمه» در حدفاصل صحرای «الاجاشر» و کوه «سرحان» واقع شده است.

در صورتی که نیروهای یمنی بر منطقه «المهاشمه» سیطره پیدا کنند، ارتباط مزدوران سعودی از صحرای الاجاشر با کوه «سرحان» دچار مشکل جدی می‌شود و آنان در این مناطق از سمت جنوب محاصره می‌شوند.

خبرها حاکیست، مزدوران سعودی نیز حملاتی را از منطقه «اسطر» علیه مواضع نیروهای یمنی در منطقه «وادی اسطر» انجام دادند اما با اقدام به موقع ناکام ماندند و شماری زیادی از آنان در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی در جریان یک عملیات دقیق در محور غربی بخش «خب و الشعف» توانستند کاروان نظامی تیپ ۱۵۵ مزدوران سعودی را در منطقه «الصابرین» در کمین گرفتار کنند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل محور غربی بخش «الخب و الشعف»، آرامش بیشتری را در مرکز استان الجوف برقرار کنند و امنیت جاده «الجوف – صعده» را هم تأمین کنند.

همزمان با عملیات در محور غربی بخش «خب و الشعف»، مزدوران سعودی حملات گسترده‌ای را از حومه منطقه «الحزم» علیه مواضع نیروهای یمنی در محور شرقی و جنوبی بخش «المتون» در جنوب استان الجوف انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله مستقر در منطقه از همان ابتدا موفق شدند تحرکات مزدوران سعودی را در این محور رصد کنند و واکنش قاطع نشان دهند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در نهایت توانستند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند؛ بخش راهبردی المتون دروازه شرقی برای ورود به مناطق «المعیمره و الحزم» محسوب می‌شود.

به گفته منابع میدانی، مزدوران سعودی درصدد هستند با اشغال بخش «المتون»، امنیت مناطق اشغالی «المعیمره و الحزم» را افزایش دهند و نیروهای یمنی را در محور شمالی بخش «المصلوب» به محاصره دربیاورند.

استان الجوف در شمال یمن واقع شده و با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدور سعودی است.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.