اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

از تهدید به تاسیس اقلیم سلیمانیه تا تجارت نوین داعش؛ ماجرای تضمین آمریکا و انگلیس به حزب بارزانی چیست؟

  • کد خبر : 19115
  • 11 اسفند 1397 - 13:58
از تهدید به تاسیس اقلیم سلیمانیه تا تجارت نوین داعش؛ ماجرای تضمین آمریکا و انگلیس به حزب بارزانی چیست؟

یک مسئول اتحادیه میهنی ضمن تاکید بر اهمیت توافق با حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرده است که در صورت عدم تحقق این امر، همه گزینه ها همچنان روی میز است. به گزارش اخبار جهادی، اختلافات دو حزب عمده اقلیم کردستان عراق در موضوعات سه گانه اقلیم، کرکوک و بغداد همچنان به قوت خود باقی […]

یک مسئول اتحادیه میهنی ضمن تاکید بر اهمیت توافق با حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرده است که در صورت عدم تحقق این امر، همه گزینه ها همچنان روی میز است.

به گزارش اخبار جهادی، اختلافات دو حزب عمده اقلیم کردستان عراق در موضوعات سه گانه اقلیم، کرکوک و بغداد همچنان به قوت خود باقی است. اگرچه نامه نگاری های مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان و کوسرت رسول علی معاون دبیرکل فقید اتحادیه میهنی تا حدی از تسری تنش های دو حزب کاسته است، اما هنوز مشخص نیست که آیا دو حزبی که سا لها حکمران اقلیم کردستان عراق بوده اند در مرحله جدید نیز به توافق خواهند رسید یا نه؟

تهدید به تاسیس اقلیم سلیمانیه

عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان ضمن دفاع از توافق این حزب با حزب دموکرات کردستان عراق گفت: خواستار توافق با حزب دموکرات کردستان هستیم، اما همچنان گزینه های دیگری روی میز است.

سیروان نجم از اعضای شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرده است که تاسیس اقلیم سلیمانیه یکی از گزینه های مورد توجه این حزب است، اما توافق با حزب دموکرات کردستان به عنوان اولویت اصلی قلمداد می شود.

تضمین آمریکا و انگلیس به بارزانی

یک رسانه وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرده است که این حزب همچنان به توافق با اتحادیه میهنی امیدوار است، اما در صورت عدم توافق، در نشست آینده پارلمان محلی، قانون ریاست اقلیم تعدیل و رئیس جدید اقلیم و معاون وی از سوی اعضای پارلمان انتخاب خواهند شد.

این رسانه در خصوص واکنش اتحادیه میهنی به این اقدام که ممکن است اعلام دو اداره ای در اقلیم کردستان عراق باشد، اعلام کرده است که آمریکا و انگلیس از تشکیل کابینه جدید اقلیم با شرکت تمام جریان های سیاسی حمایت می کنند و تضمین هایی به حزب دموکرات کردستان داده اند که در صورت عدم شرکت اتحادیه میهنی در کابینه اقلیم، تهدید به دو اداره ای عملی نخواهد شد.

روایت هوشیار زیباری از درخواست حزب دموکرات کردستان از عادل عبدالمهدی

هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان که سابقه وزارت های امور خارجه و دارایی عراق را در کارنامه خود دارد، اعلام کرده است از عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق درخواست کرده ایم شخص مستقلی را به عنوان استاندار کرکوک منصوب کند.

این در حالی است که یک عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان پیشتر اعلام کرده بود این حزب اسامی چهار نامزد استانداری کرکوک را به مسعود بارزانی داده است تا در جلسه مشترک با معاون دبیرکل اتحادیه میهنی در خصوص یکی از آنها به توافق برسند. علاوه بر چهار نامزد معرفی شده از سوی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، شالاو علی عسکری و سیروان نجم از اعضای شورای رهبری این حزب نیز اعلام کرده اند در نامه هایی به دفتر سیاسی، خواستار معرفی به عنوان نامزد نهایی استانداری کرکوک شده اند.

تجارت نوین داعشی ها در عراق

یک مسئول حزبی در کردستان عراق از حضور عناصر تروریستی داعش در ارتفاعات قره چوخ در استان اربیل خبر داده است و گفته است به نیروهای امنیتی اقلیم و عراق در این خصوص اطلاع رسانی شده است.

غازی فیصل از مسئولین شاخه اربیل اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرده است که تروریست های داعش بیش از یک سال است که در ارتفاعات قره چوخ شهرستان مخمور در استان اربیل حضور دارند و شمار آنها به هزار نفر می رسد.

وی گفته است که در محدوده روستاهای قراته سوران، علی رش، چوارگومان و بفر سپی، تروریست های داعش به میان مردم آمده و گیاهان کوهی را در ازای دریافت مبالغی به ساکنین محل خواهند فروخت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.