اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز حمله النصره و درگیری در جنوب ادلب؛ شش روستا اشغال شد

  • کد خبر : 18400
  • 18 دی 1397 - 11:48
آغاز حمله النصره و درگیری در جنوب ادلب؛ شش روستا اشغال شد

مذاکرات الجبهه الوطنیه و جبهه النصره برای حل و فصل اختلافات شکست خورد و عناصر النصره حمله به جنوب ادلب را آغاز کردند و صبح امروز شش روستا را به اشغال خود درآوردند. به گزارش اخبار جهادی، درگیری بین ائتلاف «هیئت تحریر الشام» (هتش) –که جبهه النصره رکن اصلی آن است- و همتای تروریستی آن […]

مذاکرات الجبهه الوطنیه و جبهه النصره برای حل و فصل اختلافات شکست خورد و عناصر النصره حمله به جنوب ادلب را آغاز کردند و صبح امروز شش روستا را به اشغال خود درآوردند.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری بین ائتلاف «هیئت تحریر الشام» (هتش) –که جبهه النصره رکن اصلی آن است- و همتای تروریستی آن «الجبهه الوطنیه للتحریر» -وابسته به ارتش آزاد و تحت حمایت ترکیه- وارد هشتمین روز خود شد.

هیئه تحریر الشام (هتش) که بخش اعظم ریف غربی استان حلب را به اشغال خود درآورد، نیروهای خود را به سمت استان ادلب (در جنوب غرب استان حلب) گسیل کرد تا بتواند این استان را نیز به صورت کامل اشغال کند؛ هر چند مرکز ادلب و مناطق اطراف آن در اشغال این گروه قرار دارد.

مسدود شدن مسیرهای منتهی به معره النعمان و اریحا

عناصر تروریستی «احرار الشام و صقور الشام» –وابسته به الجبهه الوطنیه- از بیم حملات تحریر الشام، ورودی شهر «معره النعمان» در جنوب ادلب را بستند.

این گروهها، همه مسیرهای منتهی به معره النعمان از سمت «تلمنس، معرشورین» و بزرگراه را مسدود کرده‌اند و مسیر «اریحا»-معره نیز تنها مسیر تحت اشغال النصره در این منطقه بوده و همه مسیرها با خاکریز بسته شده است.

«محمد ادیب» سخنگوی رسمی دفتر اطلاع‌رسانی الجبهه الوطنیه به پایگاه خبری معارض «عنب» گفت که پس از حرکت عناصر النصره به سمت شهرهای اریحا و معره النعمان همه مسیرهای منتهی به معره النعمان بسته شده است.

رد پیشنهاد انحلال الجبهه الوطنیه

گزارش‌ها حاکی است که پیشنهاد انحلال ائتلاف «الجبهه الوطنیه» مطرح شده است و «ناجی مصطفی» سخنگوی رسمی این ائتلاف گفت که این طرح را نمی‌پذیرد و تهدید کرد که با هر دستی که برای تجاوز دراز شود، مبارزه خواهد کرد.

طرح‌هایی نیز از سوی سایر گروههای تروریستی حاضر در شمال غرب سوریه از جمله اتاق عملیات موسوم به «وحرّض المؤمنین» مطرح شد که در آن الجبهه الوطنیه و تحریر الشام باید از طریق «دادگاههای شرعی» مشکلات خود را حل کنند.

مصطفی در واکنش به این مسئله هم گفت که موضع «الجبهه ثابث و غیر قابل تغییر است و آن تسلیم کامل در برابر شرع است… ولی موضع الهیئه سرباز زدن از حکم خدواند و بهانه‌تراشی بوده است».

درگیری بین النصره و گروههای وابسته به الجبهه الوطنیه طی روزهای گذشته در جنوب شرق ادلب، اطراف شهرک «دار عزه» در غرب حلب و منطقه «اطمه» در ادلب بوده است.

شکست مذاکرات جبهه النصره و الجبهه الوطنیه

در همین ارتباط، شبکه تلویزیون سوریا  وابسته به معارضان اعلام کرد که الجبهه الوطنیه با النصره با یکدیگر وارد مذاکره شده بودند، ولی این مذاکرات به شکست منتهی شده است.

این شبکه بدون اینکه جزئیاتی درباره محتوای مذاکرات اعلام کند، گزارش کرد که الجبهه الوطنیه آمادگی نظامی خود را در شهرها و شهرکهای «جبل الزاویه»، معره النعمان و اریحا افزایش داده‌ است.

منابع آگاه به این شبکه گفتند که گروههای وابسته به الجبهه الوطنیه حاضر در ریف جنوبی ادلب تصمیم گرفتند که در صورت حمله تحریر الشام به این منطقه، با آن درگیر شوند.

تحریر الشام نیز در حال ارسال تجهیزات نظامی به جبل الزاویه، معره النعمان و اریحا است تا بتواند این مناطق را اشغال کند.

النصره همچنین طی روزهای گذشته شهر «الارتاب» را که نماد «انقلاب» تروریستها در شمال سوریه بود، پس از مذاکره با ساکنان این شهر، به اشغال خود درآورد و عناصر وابسته به الجبهه الوطنیه که در ان حضور داشتند، به ریف شمالی استان حلب که در تسلط گروههای وابسته به ترکیه قرار دارد، انتقال یافتند.

اشغال روستا در جنوب ادلب توسط جبهه النصره

در همین راستا، پایگاه خبری «اباء» وابسته به تحریر الشام صبح امروز گزارش داد که پس از فرار عناصر احرار الشام از روستاهای «النقیر، عابدین، أرینبه و سطوح الدیر» واقع در جنوب ادلب عناصر النصره وارد این روستاها شدند.

خبرنگار اباء همچنین اعلام کرد که عناصر احرار الشام از روستای «ترملا و سفوهن» نیز فرار کردند و عناصر تحریر الشام این روستاها را اشغال کرده‌اند.

این عقب‌نشینیها در حالی صورت می‌گیرد که احرار الشام اعلام کرد فرماندهی تحریر الشام تصمیم گرفته است همه مناطق تحت تسلط احرار را به اشغال خود درآورد و این گروه نیز چاره‌ای جز مقاومت ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.