اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی عراق/ جزئیات عملیات گسترده در استان صلاح الدین/ آماده‌باش بسیج مردمی و ارتش برای مقابله با نفوذ داعش در غرب استان الانبار + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18794
  • 17 بهمن 1397 - 16:32
آخرین تحولات میدانی عراق/ جزئیات عملیات گسترده در استان صلاح الدین/ آماده‌باش بسیج مردمی و ارتش برای مقابله با نفوذ داعش در غرب استان الانبار + نقشه میدانی

عملیات رزمندگان عراقی در محورهای «دیاله، صلاح الدین و الانبار» واقع در مرکز و غرب کشور برای کشف عناصر مخفی داعش ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از استان صلاح الدین عراق حاکیست، عملیات نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در محورهای مختلف از جمله حومه مناطق […]

عملیات رزمندگان عراقی در محورهای «دیاله، صلاح الدین و الانبار» واقع در مرکز و غرب کشور برای کشف عناصر مخفی داعش ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از استان صلاح الدین عراق حاکیست، عملیات نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در محورهای مختلف از جمله حومه مناطق «الفتحه، بیجی، سامراء و…» ادامه دارد.

از جنوب استان صلاح الدین خبر می‌رسد، نیروهای تیپ «۴۱، ۴۲ و ۴۳» و پلیس فدرال عملیات گسترده‌ای را در شهر بَلد آغاز کردند و تاکنون موفق شده‌اند امنیت را به طور کامل در مناطق «تل الذهب، تل بتار، تل عابر، السجله و مزارع حومه یثرب» برقرار کنند.

عملیات نیروهای عراقی در این محور برای کشف تونل‌ها، انبارهای سلاح، مقرها و عناصر مخفی داعش همچنان ادامه دارد و هدف اصلی تأمین امنیت کامل شهر بَلد و جلوگیری از عملیات‌های تروریستی است.

به گزارش اخبار جهادی، شهر راهبردی بَلد دروازه جنوبی برای ورود به استان صلاح الدین به شمار می‌آید و در حدفاصل جاده بغداد – دهوک واقع شده و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از نیروهای مهندسی تیپ ۸۸ بسیج مردمی نیز عملیات گسترده‌ای و وسیعی را برای پاکسازی مناطق آلوده در شمال شرق استان صلاح الدین آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، تاکنون دهها تله انفجاری در این محور کشف و خنثی شده است؛ یکی از نیروهای یگان مهندسی تیپ ۸۸ بسیج مردمی هم در جریان عملیات پاکسازی شمال شرق استان صلاح الدین به شهادت رسید.

از حومه شهر سامراء خبر می‌رسد، گروهی از نیروهای تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی عملیاتی را در جزیره سامراء برای پاکسازی دهها منطقه از لوث وجود هسته‌های خاموش داعش انجام دادند که تا صحرای استان الانبار امتداد دارد.

به گزارش اخبار جهادی، این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیروهای نفوذی مبنی بر وجود عناصر مخفی داعش در منطقه صورت گرفته و تلاش‌ها برای برقراری کامل امنیت در این محور در جریان است.

خبرها از شمال استان صلاح الدین حاکیست، چند گروه از نیروهای تیپ «۳۱ و ۵۱» بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیروهای ویژه، عملیات گسترده‌ای را در حومه منطقه «الفتحه» آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، هدف اصلی انجام این عملیات تأمین امنیت مسیر ارتباطی مرکز به شمال عراق و جلوگیری از نفوذ و قطع مسیر تروریست‌های مخفی داعش در محورهای مرکزی و شمالی استان صلاح الدین است.

عملیات نیروهای عراقی در این محور برای کشف تونل‌ها، انبارهای سلاح، تله‌های انفجاری و عناصر مخفی داعش ادامه دارد؛ منطقه «الفتحه» دروازه شمالی برای ورود به شهر بیجی محسوب می‌شود.

در حال حاضر، محورهای مختلف استان صلاح الدین از جمله «بلد، سامراء، الفتحه، تکریت، بیجی، الشرقاط، رشته کوه‌های حمرین، حومه شمالی و شرقی دریاچه الثرثار» به هسته‌های خاموش داعش الوده هستند.

آخرین تحولات میدانی استان الانبار

خبرها از غرب استان الانبار و نزدیکی مرزهای سوریه حاکیست، نیروهای تیپ ۱۹ بسیج مردمی در یک عملیات دقیق موفق شدند یک پهپاد جاسوسی گروهک تروریستی داعش را در آسمان منطقه رهگیری و ساقط کنند.

همزمان چند گروه از نیروهای نهم زرهی و تیپ ۳۷ پیاده نظام ارتش عراق نیز با تجهیزات کامل خود را به نزدیکی منطقه مرزی «القائم» رسانده‌اند و در تلاش هستند از ورود عناصر تروریستی داعش از جنوب استان دیرالزور سوریه به خاک استان الانبار جلوگیری کنند.

به گزارش اخبار جهادی، گروهی دیگر از نیروهای تیپ ۱۹ بسیج مردمی هم در یک عملیات دقیق موفق شدند یک تونل عناصر تروریستی داعش را به طول ۲۰۰ متر در غرب استان الانبار کشف و منهدم کنند.

آخرین تحولات میدانی استان دیاله /

از محورهای شمال و شمال شرق استان دیاله خبر می‌رسد عملیات نیروهای عراقی در محورهای مختلف از جمله «جلولاء، خانقین، البحیرات، السعدیه و…» برای کشف هسته‌های خاموش داعش ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، عناصر مخفی تروریستی داعش دو خمپاره هم از حومه منطقه «مقدادیه» به سمت مناطق مسکونی «سویحه» شلیک کردند که خسارت‌هایی مالی را برجای گذاشت و منجر به زخمی شدن یک تن از اهالی شد.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای بسیج مردمی چند عملیات را برای پاکسازی مناطق آلوده استان دیاله انجام داده‌اند اما هسته‌های خاموش داعش در برخی نقاط از جمله محورهای شمالی همچنان حضور دارند و ایجاد ناامنی می‌کنند.

این منبع میدانی از ادامه تلاش‌های نیروهای اطلاعات برای شناسایی مقرهای عناصر مخفی داعش در محورهای مختلف استان دیاله خبر داد و گفت: در جست وجوی های منطقه به منطقه دهها تونل، مقر و انبار سلاح تروریست‌ها کشف و منهدم شده است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.