اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شمال شرق استان صنعاء/ دفع حملات سنگین مزدوران سعودی+ نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18588
  • 26 دی 1397 - 11:51
آخرین تحولات میدانی شمال شرق استان صنعاء/ دفع حملات سنگین مزدوران سعودی+ نقشه میدانی و عکس

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند حملات مزدوران سعودی را در شمال شرق استان صنعاء دفع کنند. به گزارش اخبار جهادی، دهها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی با پشتیبانی جنگنده‌های رژیمعربستان، حملات جدیدی را علیه مواضع نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در شمال شرق استان صنعاء انجام دادند. […]

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند حملات مزدوران سعودی را در شمال شرق استان صنعاء دفع کنند.

به گزارش اخبار جهادی، دهها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی با پشتیبانی جنگنده‌های رژیمعربستان، حملات جدیدی را علیه مواضع نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در شمال شرق استان صنعاء انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مستقر در بخش «نهم» با وجود حملات سنگین از منطقه عقب نشینی نکردند و پس از درگیری‌های نفس گیر چند ساعته موفق به دفع حملات شدند و مزدوران سعودی را در این محور عقب راندند.

به گفته منابع میدانی، دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام «محمد علی العذری» فرمانده میدانی اول نیروهای مزدور سعودی در جبهه نهم دیده می‌شود.

این فرمانده میدانی به هلاکت رسیده توسط ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی مسئولیت پیدا کرده بود تا بخش راهبردی «نهم» را در شمال شرق استان صنعاء به اشغال دربیاورد اما در نهایت ناکام ماند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی از حومه محور مهم و حساس «الحول» در مرکز بخش «نهم» هم حملاتی را علیه مواضع نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله انجام دادند.

براساس گزارش‌های به دست آمده، نیروهای یمنی در این محور هم ابتکار عمل را در دست گرفتند و با استقرار در بلندی‌های منطقه، ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی وارد آوردند و شماری زیادی از آنان را به هلاکت رساندند.

نیروهای یمنی در جریان درگیری‌های در حومه منطقه «الحول» موفق شدند ۴ خودروی نظامی مزدوران سعودی را هدف قرار دهند و منهدم کنند و خسارت‌های سنگینی را هم به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

همزمان با دفع حملات در بخش نهم و حومه منطقه الحول، نیروهای ارتش و مقاومت انصارالله، حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای مزدور سعودی در حومه جنوبی رشته کوه‌های «یام» انجام دادند و خطوط دفاعی آنان را درهم شکستند.

دهها تن از مزدوران سعودی در جریان عملیات نیروهای یمنی در رشته کوه‌های «یام» کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل رشته کوه‌های «یام» خود را به ورودی منطقه «الحول» برسانند.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، حدود ۱۰ درصد از بخش نهم و هم مرز با استان مآرب در اشغال نیروهای مزدور سعودی است و ۹۰ درصد دیگر بخش نهم در کنترل نیروهای یمنی است.

نیروهای یمنی مستقر در بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء در تلاش هستند تا تمامی حملات نیروهای شورشی را به طور کامل دفع کنند و از نفوذ آنان به عمق پایتخت جلوگیری کنند؛ بخش نهم دروازه ورود به شهر صنعاء از محور شرقی است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.