اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چرا ارتش ترکیه به منطقه بسیار مهم «تل التمر» در شمال سوریه چشم طمع دارد؟ / تلاش آنکارا برای قطع ارتباط نیروهای سوری در استان‌های حلب، رقه و حسکه + جزئیات درگیری‌ها، نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22888
  • 23 آبان 1398 - 21:05
چرا ارتش ترکیه به منطقه بسیار مهم «تل التمر» در شمال سوریه چشم طمع دارد؟ / تلاش آنکارا برای قطع ارتباط نیروهای سوری در استان‌های حلب، رقه و حسکه + جزئیات درگیری‌ها، نقشه میدانی و عکس
نیروهای ارتش و گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آنکارا در تلاش هستند منطقه راهبردی «تل التمر» را در استان حسکه به اشغال دربیاورند تا ارتباط نیروهای سوری را در شمال این کشور قطع کنند.

نیروهای ارتش و گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آنکارا در تلاش هستند منطقه راهبردی «تل التمر» را در استان حسکه به اشغال دربیاورند تا ارتباط نیروهای سوری را در شمال این کشور قطع کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، از حومه شهر اشغالی «راس العین» در شمال غرب استان حسکه خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی همچنان به مواضع نیروهای ارتش سوریه و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه حمله می کنند.به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها با وجود برقراری آتش بس و توافق سوچی همچنان چشم طمع به سایر نقاط دارند و به مناطقی که در یک ماه گذشته در شمال استان رقه و شمال غرب استان حسکه به اشغال درآورده اند قانع نمی شوند.

اگرچه ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در روزهای گذشته به مناطق حومه شهر اشغالی راس العین در شمال غرب استان حسکه دست درازی کرده اند اما با واکنش قاطع نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان کُرد مواجه شده اند.

نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها موفق شدند روستای «ام شعیفه» را از اشغال نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها خارج و به کنترل دربیاورند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کنند.

نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه نیز در جریان درگیری‌ها توانستند روستای «داودیه» را در حومه جنوب شرق شهر راس العین پاکسازی کنند و امنیت را به مناطق غربی «عرب خان و تل ورد» بازگردانند.

سایر نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین به سمت روستای «المحمودیه» متواری شدند؛ درگیری‌های پراکنده در حومه جنوب شرق و جنوب شهر راس العین ادامه دارد.

از سویی دیگر، در جریان حملات خمپاره‌ای ارتش ترکیه به حومه جنوب شرق شهر راس العین شماری از نیروهای ارتش سوریه شهید و زخمی شدند؛ نام سرلشکر «احمد شریف احمد» و سرهنگ «منیف منصور» در لیست مجروحان دیده می شود.

به گزارش اخبار جهادی، هدف نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی در محور جنوب شرق شهر راس العین اشغال روستای «العریشه، قاسمیه، ریحانیه و…» و رسیدن به منطقه راهبردی «تل التمر» در شمال استان حسکه است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه و تروریست ها با اشغال منطقه «تل التمر» درصد هستند ارتباط نیروهای سوری را از شمال به شمال شرق سوریه (شمال شرق ستان حلب و مرکز استان رقه به شمال شرق استان حسکه) قطع کنند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی اگر منطقه «تل التمر» را به اشغال درآورند، جاده های «تل التمر – حسکه – قامشلی، تل التمر – تل بیدر – قامشلی، تل التمر – الدرباسیه – عامودا» هم مسدود می شوند.

در صورتی که نیروهای ارتش سوریه کنترل منطقه «تل التمر» را از دست دهند، غرب و شرق بزرگراه « M۴» زیر آتش نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها قرار خواهد گرفت؛ این بزرگراه راهبردی حدود ۳۰ کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد.

این بزرگراه راهبردی از گذرگاه مرزی «الیعربه» در شمال شرق استان الحسکه تا مرکز استان حلب امتداد دارد و از مناطق مهمی از جمله «حومه جنوبی قامشلی – تل بیدر – تل تمر- عین عیسی- صرین – منبج – الباب» می‌گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، با سقوط کامل جاده «راس العین – تل التمر» و اشغال منطقه «تل التمر» راه برای نفوذ نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی به مناطق حومه از جمله شهر «حسکه» باز خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.