اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان تعز یمن/ بن بست نیروهای ائتلاف با واکنش قاطع رزمندگان یمنی + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22718
  • 11 آبان 1398 - 20:18
آخرین تحولات میدانی استان تعز یمن/ بن بست نیروهای ائتلاف با واکنش قاطع رزمندگان یمنی + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ائتلاف غربی عربی صهیونیستی باز هم در مناطق مختلف استان تعز در جنوب یمن ناکام ماندند و نیروهای یمنی ضربات مهلکی را به آنان وارد کردند.

نیروهای ائتلاف غربی عربی صهیونیستی باز هم در مناطق مختلف استان تعز در جنوب یمن ناکام ماندند و نیروهای یمنی ضربات مهلکی را به آنان وارد کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، از استان تعز در جنوب یمن خبر می رسد، شماری از نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی، عملیاتی را علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «الکدحه» در بخش «المعافر» ترتیب دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند مزدوران ائتلاف را عقب برانند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در جریان دفع حملات در منطقه «الکدحه» در جنوب استان تعز توانستند شماری از نیروهای ائتلاف را کشته و زخمی کنند و خسارت هایی را هم به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

اعلام الحربی

اگر نیروهای تحت فرمان ائتلاف در این عملیات منطقه «الکدحه» را به اشغال در می آوردند، رزمندگان یمنی در مناطق جنوبی این محور از جمله کوه های «المغدر و الروی» به محاصره در می آمدند و کار برای آنان سخت می شد.

به گزارش اخبار جهادی، اگر رزمندگان یمنی مستقر در کوه «غباری» در محور جنوب غرب منطقه «الکدحه» بتوانند به سمت غرب پیشروی کنند، جاده «الشقیره – سه راهی  الوازعیه» مسدود خواهد شد و راه انتقال نیرو و تجهیزات برای ائتلاف در این محور بسته می شود.

از سویی دیگر، نیروهای یمنی اگر از حومه منطقه «الکدحه» به سمت محور شرقی پیشروی کنند و خود را به همرزمان در محور غربی منطقه «الدمنه» برسانند، تمامی نیروهای ائتلاف در مناطق مرکزی استان تعز محاصره خواهند شد و ضربه سنگینی به آنان وارد می آید و راه برای پاکسازی مناطق اشغالی جنوب و غرب این استان هم باز می شود.

بخش راهبردی «المعافر» در جنوب استان تعز واقع شده و بخش های «جبل حبشی» را به بخش «الشمایتین» متصل می کند و از محور غربی نیز نقطه اتصال بخش الوازعیه و سه راهی الوازعیه به یکدیگر به شمار می آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از بخش راهبردی «مقبنه» در شمال غرب استان تعز خبر می رسد، نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در روزهای اخیر عملیاتی را با هدف نفوذ به منطقه «القحیفه» انجام دادند اما رزمندگان یمنی مستقر در منطقه موفق به دفع حملات آنان در این محور شدند.

اعلام الحربی

به گزارش اخبار جهادی، بخش مهم «مقبنه» از محور شمالی با استان الحدیده هم مرز است و بخش های شمال غرب، شمال و مرکز استان تعز را به یکدیگر متصل می کند و مناطق وسیعی از آن در کنترل رزمندگان یمنی است.

خبرها از مرکز استان تعز نیز حاکیست، نیروهای یمنی در روزهای گذشته عملیاتی را علیه مواضع نیروهای ائتلاف در محور سه راهی الوازعیه انجام دادند و توانستند شماری از آنان را از پای در آورند و تعدادی دیگر را هم زخمی کنند.

سه راهی راهبردی «الوازعیه» در جنوب غرب استان تعز واقع شده و بندر «المخا» را در محور غربی به شهر «تعز» و بخش های غربی و مرکزی را به جنوب استان تعز متصل می کند و در حال حاضر در اشغال نیروهای ائتلاف است.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۴۵ درصد از خاک استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی از جمله «حیفان، مقبنه، هجده، الکدحه، الدمنه، سویدا، فرودگاه بین المللی تعز و …» در کنترل رزمندگان یمنی است؛ ۵۵ درصد از مساحت استان شامل مناطق جنوبی و غربی در اشغال نیروهای ائتلاف است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.