اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ شمارش معکوس برای حمله زمینی ارتش ترکیه به نیروهای دموکراتیک سوریه/ حمله هوایی نیروهای ترکیه به مواضع شبه‌نظامیان کُرد + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22654
  • 16 مهر 1398 - 12:26
آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ شمارش معکوس برای حمله زمینی ارتش ترکیه به نیروهای دموکراتیک سوریه/ حمله هوایی نیروهای ترکیه به مواضع شبه‌نظامیان کُرد + نقشه میدانی و عکس
جنگنده‌های ارتش ترکیه برخی از مواضع تحت تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد را در شمال سوریه هدف قرار دادند.

جنگنده‌های ارتش ترکیه برخی از مواضع تحت تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد را در شمال سوریه هدف قرار دادند.

 به گزارش اخبار جهادی، پس از اظهارات رئیس جمهور ترکیه مبنی بر حمله قریب الوقوع به مواضع تحت تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد (موسوم به دموکراتیک سوریه) در شمال سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های اشغالی، تهاجم ترکیه به مرزهای شمال سوریه آغاز شد.آخرین تحولات میدانی این منطقه به شرح ذیل است:

– ارتش ترکیه در تازه ترین تحرکات در مناطق مرزی، تعدادی از یگان های توپخانه و تانک های تیپ ۲۰ زرهی را به شهر مرزی «اقجه قلعه» در مقابل شهر «تل ابیض» در شمال استان الرقه انتقال داده است.

آرشیو

– به گفته منابع میدانی ارتش ترکیه ۸ یگان توپخانه را در شهر مرزی اقجه قلعه مستقر کرده است.

– بالگردهای ارتش ترکیه نیز به صورت مستمر در نزدیکی شهر راس العین در شمال غرب استان الحسکه پرواز می کنند.

– نیروهای شبه نظامی کُرد (موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) در محور شهر تل ابیض در آماده باش هستند.

– گفته شده مرحله نخست عملیات نیروهای ارتش ترکیه در عمق ۵ کیلومتری شمال سوریه در شهرهای تل ابیض در شمال استان الرقه و شهر راس العین در شمال غرب استان الحسکه سوریه انجام می شود.

–  آمریکایی ها پایگاه های خود را در نزدیکی شهرهای تل ابیض و شهر راس العی تخلیه کرده اند و در حال عقب کشیدن نیروهای خود از مناطق مرزی هستند.

– براساس اطلاعات به دست آمده، ساعتی قبل نیز جنگنده های ترکیه مواضع شبه نظامیان کُرد را در منطقه «تل طویل» در حومه گذرگاه مرزی «سیملکا» در شمال شرق استان الحسکه سوریه و نزدیکی مرز عراق هدف قرار دادند.

– همزمان شبه نظامیان کُرد چند گروه از نیروهای خود را از میدان های نفتی شرق رود فرات به سمت شهرهای”تل ابیض و راس العین در شمال سوریه و مرزهای مشترک با ترکیه اعزام کردند.

– گروهک های تروریستی نیز همزمان آمادگی خود را برای همکاری با ارتش ترکیه اعلام کرده اند و به گفته برخی منابع میدانی چند گروه از آنان وارد خاک ترکیه شده و در مناطق مرزی مستقر شده اند و منتظر صدور فرمان حمله هستند.

– براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات زمینی علیه نیروهای شبه نظامی کُرد از ۵ محور آغاز می شود و ۲۰ هزار نیروی ارتش ترکیه و همچنین ۱۸ هزار تن از گروه های تروریستی نیز در این عملیات شرکت می کنند.

به گزارش اخبار جهادی، اگرچه آمریکایی‌ها برخی از پایگاه‌های نظامی خود را در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه تخلیه کرده‌اند اما روند تحولات میدانی نشان می‌دهد نیروهای آمریکایی به طور کامل از شرق رود فرات و در مجموع خاک سوریه خارج نخواهد شد.

در حال حاضر، آمریکایی‌ها میادین نفتی را در شرق رود فرات در اشغال دارند و بعید به نظر می‌رسد دست از غارت این منابع ارزشمند بکشند. براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای نظامی خود را در این مناطق حفظ خواهند کرد و فقط پایگاه های خود را در شمال سوریه و در عمق ۵ تا ۲۰ کیلومتری مناطق مرزی تخلیه می‌کنند و با این راهبرد درصدد هستند شبه نظامیان کُرد و  دولت ترکیه را هم راضی نگه دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.