اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ضرورت برخورد قاطع با هسته‌های خاموش داعش در محور «المنذریه – کربلا» برای تأمین امنیت زائران اربعین + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22617
  • 05 مهر 1398 - 13:29
ضرورت برخورد قاطع با هسته‌های خاموش داعش در محور «المنذریه – کربلا» برای تأمین امنیت زائران اربعین + نقشه میدانی و عکس

بخشی از زائران اربعین از مرزی خسروی به سمت شهر مقدس «کربلا» حرکت خواهند کرد و باید از نفوذ عناصر مخفی داعش به محور دیاله – بغداد – بابل جلوگیری شود.  به گزارش اخبار جهادی، گذرگاه های مرزی «مهران، چذابه و شلمچه» در سال های گذشته بار اصلی ترافیک میلیونی مراسم اربعین را بر دوش […]

بخشی از زائران اربعین از مرزی خسروی به سمت شهر مقدس «کربلا» حرکت خواهند کرد و باید از نفوذ عناصر مخفی داعش به محور دیاله – بغداد – بابل جلوگیری شود.

 به گزارش اخبار جهادی، گذرگاه های مرزی «مهران، چذابه و شلمچه» در سال های گذشته بار اصلی ترافیک میلیونی مراسم اربعین را بر دوش می کشیدند اما امسال مسئولان در ایران و عراق برای رفاه بیشتر زائران به توافق رسیدند و مرز «خسروی – المنذریه» را بازگشایی کردند.مرز خسروی – المنذریه، استان‌های کرمانشاه و دیاله را به یکدیگر متصل می‌کند و بخشی از جمعیت بیش از ۳ میلیونی زائران اربعین از این منطقه عبور می‌کنند و وارد عراق خواهند شد و به سمت شهر مقدس کربلا حرکت می‌کنند.

زائران مراسم اربعین برای این که خود را از مرز خسروی به شهر کربلا برسانند باید از محورهای شمالی، مرکزی و جنوب غربی استان دیاله، نزدیکی مرزهای جنوب شرقی استان صلاح الدین، شمال استان های بغداد و بابل و نزدیکی مرزهای شرقی استان الانبار گذر کنند.

«خانقین – مقدادیه – بعقوبه – بغداد (کاظمین) – محمودیه – جرف النصر» نیز مناطقی مهمی به شمار می‌آیند که در مسیر عبور زائران اربعین از مرزی خسروی تا شهر کربلا واقع شده‌اند و نیروهای مسلح عراق در این محورها برای تامین امنیت حضور خواهند داشت.

اگر چه تمامی تمهیدات از سوی مقامات کشورمان برای تامین امنیت زائران از مرز خسروی اندیشیه شده و از سویی دیگر نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس و رزمندگان بسیج مردمی عراق در مناطق تعیین شده از جاده گذرگاه مرزی المنذریه تا شهر کربلا مستقر می‌شوند اما همچنان خلأ هایی در این محور وجود دارد.

به گزارش اخبار جهادی، هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش پس از شکست‌های سنگین در سال ۲۰۱۷ همچنان با پشتیبانی آمریکایی‌ها در برخی از مناطق استان‌های دیاله، صلاح الدین، بغداد، بابل و الانبار حضور دارند و این مسئله در مقطع فعلی باید مورد توجه قرار گیرد.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در حال حاضر، مناطق خانقین، جلولاء، محور جنوبی و جنوب شرقی دریاچه حمرین، مقدادیه – بعقوبه در استان دیاله، برخی نقاط در محورهای شمالی و جنوبی استان بغداد از جمله منطقه طارمیه و حسینیه به همراه منطقه جرف النصر در شمال استان بابل به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده، برخی از هسته‌های خاموش داعش از سمت منطقه اقلیم کردستان و مناطق متروکه شرق استان صلاح الدین (مطیبیجه) به بخش‌های شمالی و غربی استان دیاله نفوذ می‌کنند.

قابل ذکر است صدها تن از عناصر تروریستی داعش در سال ۲۰۱۷ در جریان پاکسازی مناطق اشغالی استان کرکوک به سمت اقلیم کردستان متواری شدند و در ۲ سال گذشته با حمایت نیروهای وابسته به مسعود بارزانی در برخی مناطق استان دیاله نفوذ کرده اند.

نیروهای مسلح عراق در ۲ سال گذشته در بازه های زمانی مختلف عملیات هایی را علیه عناصر مخفی داعش در استان های دیاله، صلاح الدین، بغداد، بابل و الانبار انجام دادند و در ماه های گذشته نیز به روند پاکسازی مناطق آلوده سرعت بخشیدند.

حساسیت تامین امنیت زائران اربعین در حدفاصل گذرگاه مرزی «المنذریه» تا شهر کربلا باعث شده چند گروه از رزمندگان تیپ اول بسیج مردمی عراق در محور المندریه – خانقین مستقر شوند تا به هرگونه ای تحرکی از سوی هسته های خاموش داعش واکنش سریع و قاطع نشان دهند.

نیروهای مسلح عراق در روزهای گذشته نیز بخشی از مرحله پنجم عملیات اراده پیروزی را به تامین امنیت جاده منتهی به شهر کربلا در حد فاصل شرق استان الانبار تا غرب استان بابل اختصاص دادند که با موفقیت به پایان رسید.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای عراقی در جریان مرحله پنجم عملیات اراده پیروزی، امنیت حومه دریاچه «الرزازه» را هم تامین کردند تا راه نفوذ عناصر مخفی داعش به جاده منتهی به شهر کربلا مسدود شود.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش اخبار جهادی، جاده گذرگاه مرزی «المنذریه» تا شهر کربلا که حدود ۲۳۰ کیلومتر است در کنترل کامل نیروهای عراقی قرار دارد و بدون شک امنیت زائران اربعین در این مسیر لحاظ شده اما وجود هسته های خاموش داعش در حومه محور دیاله – بغداد – بابل باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تروریست ها با حمایت آمریکایی ها و برخی عناصر اقلیم کردستان در ۲ سال گذشته توانسته اند به صورت مخفیانه به فعالیت های خود در  این نقاط ادامه دهند و مشکلاتی را به وجود آورند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.