اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی جنوب استان جیزان عربستان و شمال استان حجه یمن/ پیشروی میدانی در شرق منطقه «جحفان»/ دفع حملات سنگین در گذرگاه «طوال» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22610
  • 03 مهر 1398 - 17:43
آخرین تحولات میدانی جنوب استان جیزان عربستان و شمال استان حجه یمن/ پیشروی میدانی در شرق منطقه «جحفان»/ دفع حملات سنگین در گذرگاه «طوال» + نقشه میدانی و عکس
رزمندگان یمنی با انجام عملیات ناگهانی در جنوب عربستان موفق شدند چند منطقه را به سیطره خود دربیاوردند.

رزمندگان یمنی با انجام عملیات ناگهانی در جنوب عربستان موفق شدند چند منطقه را به سیطره خود دربیاوردند.

 به گزارش اخبار جهادی، از جنوب استان جیزان عربستان خبر می رسد، عملیات رزمندگان یمنی از مناطق تحت سیطره علیه نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی در محور شرقی منطقه «جحفان» ادامه دارد.در جدیدترین تحولات میدانی، نیروهای یمنی حملات غافلگیرانه ای را از چند محور علیه مزدوران سعودی ترتیب دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند خطوط دقاعی آنان را در هم بشکنند و پیشروی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در جریان این عملیات توانستند نیروهای مزدور رژیم سعودی را عقب برانند و تعدادی از بلندی های منطقه از جمله «الصرخه» را به همراه چند مقر نظامی به کنترل دربیاورند.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند و نیروهای یمنی نیز موفق شدند مقادیری قابل توجهی از تجهیزات نظامی را به غنیمت بگیرند.

رزمندگان یمنی پیشروی به سمت رشته کوه های راهبردی «الصوتیات» را در دستور کار قرار دادند که بر نقاط شرقی منطقه «جحفان» اشراف کامل دارند و تحرکات مزدوران سعودی را از این محور می توان به طور کامل رصد کرد.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان پیشروی های روزهای اخیر رزمندگان یمنی در محور شرقی منطقه «جحفان» شماری از فرماندهان میدانی نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی کشته و زخمی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و رزمندگان یمنی در ۵ سال گذشته بخش‌هایی از آن را به کنترل درآورده اند و عملیات مزدوران رژیم سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق از دست رفته نتیجه‌ای نداده است.

از شمال استان حجه یمن خبر می رسد، شماری از نظامیان و مزدوران رژیم سعودی حمله گسترده ای را با پشتیبانی نیروی هوایی عربستان علیه رزمندگان یمنی در جنوب گذرگاه مرزی «طوال» ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات سنگین هوایی عقب نشینی نکردند و در مواضع خود ماندند و پس از ۴ ساعت درگیری سنگین موفق شدند نظامیان و مزدوران سعودی را عقب برانند.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در جریان دفع حملات در جنوب گذرگاه مرزی طوال توانستند شماری از نظامیان و مزدوران سعودی را کشته و زخمی کنند و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

گذرگاه مرزی «طوال» در شمال استان حجه واقع شده و شهر «طوال» را به شهر «حرض» متصل می کند و همچنین دروازه ورود به جنوب عربستان به شمار می آید و مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

خبرها از بخش «حرض» در شمال استان حجه حاکیست، حملات نیروهای مزدور رژیم سعودی با واکنش قاطع رزمندگان یمنی مواجه و ناکام مانده و درگیری ها در این محور تا حدود زیادی فروکش کرده است.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، حدود ۱۲ درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای «میدی» به همراه مناطقی از بخش های «حیران، حرض و طوال» در اشغال نیروهای مزدور رژیم سعودی است؛ ارسال نیرو و تجهیزات از استان صعده به استان الحدیده از استان حجه می گذرد و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.