اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پشت پرده حملات هوایی به پایگاه نظامی در حومه گذرگاه مرزی «البوکمال» سوریه/ عملیات مشترک آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای جلوگیری از بازگشایی جاده «تهران – مدیترانه» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22530
  • 26 شهریور 1398 - 17:40
پشت پرده حملات هوایی به پایگاه نظامی در حومه گذرگاه مرزی «البوکمال» سوریه/ عملیات مشترک آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای جلوگیری از بازگشایی جاده «تهران – مدیترانه» + نقشه میدانی و عکس

رژیم صهیونیستی و آمریکایی با انجام عملیات مشترک درصدد هستند از تکمیل پیروزی جبهه مقاومت و تغییر بزرگ در غرب آسیا جلوگیری کنند.  به گزارش اخبار جهادی، دولت عراق و سوریه در ماه های گذشته فعالیت ها و عملیات عمرانی را برای آماده سازی و بهره برداری از گذرگاه مرزی راهبردی و مهم «القائم – […]

رژیم صهیونیستی و آمریکایی با انجام عملیات مشترک درصدد هستند از تکمیل پیروزی جبهه مقاومت و تغییر بزرگ در غرب آسیا جلوگیری کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، دولت عراق و سوریه در ماه های گذشته فعالیت ها و عملیات عمرانی را برای آماده سازی و بهره برداری از گذرگاه مرزی راهبردی و مهم «القائم – البوکمال» سرعت دادند و زیر ساخت های لازم را تا بیش از ۹۰ درصد تامین کردند.براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و اعلام مسئولان عراقی قرار بود این گذرگاه مرزی در روزهای نخست نیمه دوم شهریورماه امسال به صورت رسمی افتتاح شود تا تجارت پس از ۷ سال دوباره میان عراق و سوریه رونق بگیرد.

در حالی که شمارش معکوس برای بازگشایی گذرگاه مرزی «القائم – البوکمال» به صدا درآمده بود و دولت عراق و سوریه برای تکمیل پیروزی ها آماده می شدند برخی رسانه ها از حمله هوایی در حومه این گذرگاه خبر دادند.

عکس آرشیوی

براساس اعلام این رسانه ها، حملات هوایی علیه پایگاه نظامی در حومه جنوب غرب شهر مرزی «البوکمال» سوریه در ساعات پایانی روز هفدهم شهریورماه امسال صورت گرفت تا یک بار دیگر احتمال تاخیر در افتتاح گذرگاه مرزی القائم- البوکمال میان عراق و سوریه مطرح شود.

رسانه هایی که این خط خبری را دنبال می کردند از هدف قرار گرفتن شدن ۴ گروه از نیروهای عراقی و شهید و زخمی شدن ۱۸ تن از نیروهای جبهه مقاومت در حملات هوایی به پایگاه نظامی در حومه گذرگاه مرزی البوکمال خبر دادند.

پایگاه های خبری غربی، عربی، صهیونیستی همزمان اعلام کردند به انبارهای موشک های دور برد گروه های تحت فرمان ایران حمله شده اما به گفته منابع میدانی نقطه ای که مورد حمله قرار گرفته یک پایگاه نظامی در حال ساخت بوده است.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

به گفته منابع میدانی، این پایگاه نظامی نیمه کاره و در حال ساخت در حومه گذرگاه مرزی «البوکمال» خالی از نیروهای نظامی بوده و آسیبی به رزمندگان وارد نشده و حملات هوایی فقط خسارت های مالی را برجای گذاشته است.

تصاویر ماهواره ای نیز به وضوح نشان می دهد میزان خسارت در حد تخریب چند ساختمان نیمه کاره بود چرا که اگر موشکی در این پایگاه وجود داشت حجم انفجار به مراتب چندین برابر و شدیدتر بود.

به گزارش اخبار جهادی، حمله هوایی فقط باعث شد دولت های عراق و سوریه افتتاح گذرگاه مرزی مهم «البوکمال – القائم» که قرار بود در هفته جاری صورت بگیرد را به تاخیر بیندازند و به زمانی دیگر موکول کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حمله هوایی به پایگاه نظامی در حال ساخت در حومه گذرگاه مرزی البوکمال توسط رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکایی ها و برخی رژیم های مرتجع منطقه صورت گرفته است.

به گفته منابع میدانی، صهیونیست ها حمله هوایی را با کمک نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه اشغالی «التنف» در جنوب شرق استان حمص سوریه و از طریق آسمان کشور اردن انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، بازگشایی گذرگاه مرزی «القائم – البوکمال» به معنای باز شدن جاده مهم و راهبردی «تهران – بغداد – دمشق – بیروت – مدیترانه» است و صهیونیست ها با انجام حملات علیه جبهه مقاومت درصد هستند این پروژه بسیار مهم جبهه مقاومت را با شکست روبه رو کنند.

راه اندازی جاده «تهران – مدیترانه» به معنای تغییر اقتصادی بزرگ در غرب آسیا است و رونق تجاری فراوانی را برای کشورهای ایران، عراق و سوریه به ارمغان می آورد و حتی در آینده معادلات را می تواند در جهان تحت تاثیر قرار دهد و همین مسئله نظام فاجعه سرمایه داری را به وحشت انداخته است.

با عادی شدن تردد در جاده تهران – مدیترانه علاوه بر تبادل کالا، راه برای انتقال نفت از ایران به سوریه و در ادامه به سایر کشورها باز می شود و این موضوعی است که ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی را در شوک فرود برده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، آمریکایی ها و صهیونیست ها برای جلوگیری از راه اندازی جاده تهران – مدیترانه گزینه حمایت از هسته های خاموش داعش را در صحرای دیرالزور سوریه و غرب استان الانبار عراق در دستور کار قرار داده اند.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

تحرکات ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی برای ناامن کردن مرزهای مشترک عراق و سوریه باعث شده رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را در  شرق استان دیرالزور در حدفاصل شهر «المیادین» و منطقه «الفضه» علیه عناصر مخفی داعش ترتیب دهند.

به گزارش اخبار جهادی، آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی در عملیات مشترک در تلاش هستند به روش مختلف های رزمندگان جبهه مقاومت را درگیر کنند تا از افتتاح گذرگاه مرزی «القائم – البوکمال» و راه اندازی جاده «ایران – مدیترانه» جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.